Lagligt med TAXI-skylt på privatbil?

Volvo740glturbo
21 juli 2014 · 59 Inlägg

Har lyckats komma över en TAXI-skylt på något sätt wink
Är den "laglig" och åka med i trafik? Tänkte så man inte blir stannad av farbror blå i radiobilen.

http://i62.tinypic.com/16gy51x.jpg

Whiskey lullaby!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 juli 2014 · 3 730 Inlägg

Skulle kunna tänka mig att det är straffbart att utge sig för att vara taxi i tjänst. Ska inte säga säkert.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juli 2014 · 14 058 Inlägg

DiwraZ skrev:
Skulle kunna tänka mig att det är straffbart att utge sig för att vara taxi i tjänst. Ska inte säga säkert.

Jag undrar just hur det ligger till med en Taxi-skylt när det är svårt att komma åt "Målade" polisbilar och brottet kan vara "Föregivande av allmän ställning" alltså att utge sig att vara polis. Så en Taxi-skylt på taket kan väl inte vara så väldigt straffbart när skylten ser ut att ha ett par år på nacken.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
turbo98
21 juli 2014 · 1 362 Inlägg

tycker inte de borde va nåt krångel;) testa o se vad som händer vetja:)

Mack Forum- och sitemoderator
21 juli 2014 · 26 149 Inlägg

Om bilen är en veteranbil så verkar det vara okej.

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=70290

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 juli 2014 · 3 730 Inlägg

Även om det ej är straffbart så kommer vissa representanter av ordningmakten punktmarkera dig då de anser att det är fel. Förmodligen kommer min kollegor på det lokala Taxibolaget va på dig oxå

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Volvo740glturbo
21 juli 2014 · 59 Inlägg

Tack för alla svar, det uppskattas! Då vet jag lite allmänt om det är lagligt eller inte! smile

Hittade skylten bland massa bråte i garaget där jag hyr, så några timmar senare sitter den nu på taket smile

Whiskey lullaby!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 juli 2014 · 3 730 Inlägg

Volvo740glturbo skrev:
Tack för alla svar, det uppskattas! Då vet jag lite allmänt om det är lagligt eller inte! smile

Hittade skylten bland massa bråte i garaget där jag hyr, så några timmar senare sitter den nu på taket smile

Visst är det kul med taxiskylt men du får som sagt var vara med på att det kan bli tjafs

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Volvo740glturbo
21 juli 2014 · 59 Inlägg

DiwraZ skrev:

Volvo740glturbo skrev:
Tack för alla svar, det uppskattas! Då vet jag lite allmänt om det är lagligt eller inte! smile

Hittade skylten bland massa bråte i garaget där jag hyr, så några timmar senare sitter den nu på taket smile

Visst är det kul med taxiskylt men du får som sagt var vara med på att det kan bli tjafs

Hehe jodå smile Joo, sitter och tänker på att det kan bli så

Whiskey lullaby!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 juli 2014 · 3 730 Inlägg

Volvo740glturbo skrev:

DiwraZ skrev:

Volvo740glturbo skrev:
Tack för alla svar, det uppskattas! Då vet jag lite allmänt om det är lagligt eller inte! smile

Hittade skylten bland massa bråte i garaget där jag hyr, så några timmar senare sitter den nu på taket smile

Visst är det kul med taxiskylt men du får som sagt var vara med på att det kan bli tjafs

Hehe jodå smile Joo, sitter och tänker på att det kan bli så

Kompisen åkte runt här i stan utan att nån sa nåt men i Skövde tog dom honom direkt. Så det har ju med att göra vem man stöter på

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Snoogiloo
21 juli 2014 · 685 Inlägg

Här åkte runt en 940 för ett tag sedan med taxiskylt utan några som helst problem i ca ett år. Polisen sa aldrig nått till honom vad jag vet iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang