Supra MKIV-Jakten på drömbilen

Här kan ni läsa om mitt arbete för att få Supran helt perfekt, precis så som jag drömmer om!
  • 175 Följare
  • 69 036 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 december 2016
Rikard_Persson NISMO <3
8 januari 2016 · 1 065 Inlägg

Vad hade MMR att säga till sitt försvar?

De var ju verkligen det sista jag ville höra just nu! Ska lämna mitt block på honing och få balanserat veven hos dom snart yikes

Senast redigerat av cat_fish_1 (8 januari 2016)

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
WickedIda
8 januari 2016 · 87 Inlägg

cat_fish_1 skrev:
Vad hade MMR att säga till sitt försvar?

De var ju verkligen det sista jag ville höra just nu! Ska lämna mitt block på honing och få balanserat veven hos dom snart yikes

Jag ska prata med dem på måndag,  men det finns ju ingenting de kan säga som gör att jag skulle våga lämna något där igen. De ska i alla fall få veta att det var åt helvete.

Kanske ska berätta anledningen till att jag faktiskt dubbelkollade det också. Efter att jag fått det gjort första gången så träffade jag på flera personer som fått hjälp av MMR, där det sedan varit åt helvete. Jag började googla, och vad jag fann där var ju absolut inget positivt om dem heller. Därför kände jag mig osäker och ville dubbelkolla. Jag hoppades att det jag hört var fel och att grejerna skulle vara bra,  men nu visade det ju sig att den dåliga magkänslan hade rätt. Jag hade åkt till någon annan om jag var du.

Rikard_Persson NISMO <3
8 januari 2016 · 1 065 Inlägg

WickedIda skrev:

cat_fish_1 skrev:
Vad hade MMR att säga till sitt försvar?

De var ju verkligen det sista jag ville höra just nu! Ska lämna mitt block på honing och få balanserat veven hos dom snart yikes

Jag ska prata med dem på måndag,  men det finns ju ingenting de kan säga som gör att jag skulle våga lämna något där igen. De ska i alla fall få veta att det var åt helvete.

Kanske ska berätta anledningen till att jag faktiskt dubbelkollade det också. Efter att jag fått det gjort första gången så träffade jag på flera personer som fått hjälp av MMR, där det sedan varit åt helvete. Jag började googla, och vad jag fann där var ju absolut inget positivt om dem heller. Därför kände jag mig osäker och ville dubbelkolla. Jag hoppades att det jag hört var fel och att grejerna skulle vara bra,  men nu visade det ju sig att den dåliga magkänslan hade rätt. Jag hade åkt till någon annan om jag var du.

Tur du kollade! Jo jag får nog ta och leta lite efter någon man kan känna lite tillit emot!

Kolla gärna projekttråden om min A90 Supra
Har du en JDM bil så kolla även JDM Life Sweden på facebook!
Instagram @ricard_jdm
WickedIda
8 januari 2016 · 87 Inlägg

Något lite roligare inlägg nu då!

Fälgfixarna i Helsingborg har gjort ett kanon jobb med mina fälgar! De är numera 11,5" breda och det är verkligen jätte snyggt gjort.


https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188028/188028-f1d2afd2b197b52c3611286d8584f8fd.jpg
Breddade fälgar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/189/188028/188028-eb72cf6e0f4ac28868b7bbede5e0e845.jpg

XoXo

Chippen88
8 januari 2016 · 1 309 Inlägg

tråkigt med allt strul med motorn men skönt att de börjar ordna upp sig, fälgarna ser riktigt fina ut

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
Supra_robin
8 januari 2016 · 4 663 Inlägg

vilka ska du lämna sakerna till nu, som MMR inte fixade ?

WickedIda
8 januari 2016 · 87 Inlägg

Visst är det tråkigt med strul, men jag har lärt mig väldigt mycket!  smile Till nästa bygge är man ju bättre förberedd, haha.  Tråkigt bara att ha lagt alldeles för mycket pengar på ingenting...

Pekka Nyström smile

Havetsfasa
8 januari 2016 · 1 114 Inlägg

Grymt snygg färg! blir bra puts på bygget smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
ohlsson_93
11 januari 2016 · 382 Inlägg

Grymt jobb du lägger ner på kärran!! smile

Får ju bli att följa detta...! Rullar själv nere i Skåne så lär ju se den till nästa säsong smile

WickedIda
11 januari 2016 · 87 Inlägg

ohlsson_93 skrev:
Grymt jobb du lägger ner på kärran!! smile

Får ju bli att följa detta...! Rullar själv nere i Skåne så lär ju se den till nästa säsong smile

Ja vi bor ju i samma lilla by,  så vi lär väl mötas i hamnen till sommaren, om inte annat big_smile

WickedIda
12 januari 2016 · 87 Inlägg

Till er som undrar vad MMR hade att säga till sitt försvar så har jag precis varit där. Svaret var att det är omöjligt att det var obalans i grejorna,  för de gör inte fel. Det skulle aldrig kunna ske, men jag fick gärna komma in och visa upp sakerna det han hade glömt exakt hur kopplingen ser ut. Jag ska göra det imorgon,  men några pengar tillbaka verkar jag kunna glömma hmm
MMR menar att det är fel på maskinen jag har dubbelkollat i. Jag förklarade att Koenigsegg får sitt balanserat där, och dem fungerar bevisligen bra..  Svaret jag fick då att det inte är en merit att balansera Koenigsegg. Det hade minsann MMR också gjort. (då kan man ju undra varför de inte längre gör det, om de nu är så fantastiska?) så utgången av det hela är att MMR för inte fel, och det skulle tydligen vara omöjligt att ta bort 20gram över huvud taget.

Nu vet vi vad dem går för i alla fall. Förstår ju nu var namnet "Malmö motorras" kommer ifrån!

Senast redigerat av WickedIda (12 januari 2016)

Mahlberg
12 januari 2016 · 506 Inlägg

Tråkig inställning från MMR och ännu tråkigare att få dyra grejer förstörda. Om dom vägrar ersättning så hade jag tagit det med konsumentverket! Hoppas det löser sig och fortsätt kämpa för i övrigt är det ju ett kalasbygge smile

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Hellre en tratt i anus än ratta en Taunus!
Volvo V70II MY09 Projekt - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=317855
AChr
12 januari 2016 · 336 Inlägg

Kul med en fet Supra i trakten. Trist med raset och dess konsekvenser, men det ska nog ordna upp sig. smile
Följer givetvis!

Just turbo power, no real shit.
antee- Supra
12 januari 2016 · 110 Inlägg

MMR är en sjukt tragisk historia hmm har flera polare som råkat ut för deras okunskap och idioti

Havetsfasa
12 januari 2016 · 1 114 Inlägg

Älskar att företag som dom där inte förstår hur fort ryktet sprider sig bland motorintresserade människor .. Eller lättare sagt deras ev blivande kunder och inkomstkälla, med såna kommentarer och kundmottagning så åker man fort mot kk eller liknande hmm
Hoppas du slipper mer problem med såna skojare under byggets gång smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Xebers76
12 januari 2016 · 2 274 Inlägg

läst hela tråden, är mycket imponerad, fortsätter att följa med spänning!

Hoppas allt löser sig med motorn, tråkigt att det ska krångla så mycket hmm

WickedIda
13 januari 2016 · 87 Inlägg

Vill börja med att tacka alla för de fina kommentarerna, jag läser allt och det är jätte kul att ni gillar bygget big_smile

Jag har tyvärr fått kontakt med ganska många som har fått dåliga jobb gjorda av MMR. Angående min historia så är ju inte sista ordet sagt. De har morgondagen på sig att hitta något till deras försvar,  och kanske till och med betala tillbaka. Jag tror inte de gör det, men vi får se. Imorgon vet vi smile

Jag hoppas bara att andra som tagit del av informationen nu slipper samma klydd som jag och många andra haft. Jag är åtminstone glad att jag inte satte ihop motorn med så mycket obalans. Man får vara glad för det lilla!  big_smile

Havetsfasa
13 januari 2016 · 1 114 Inlägg

Håller tummarna att de ska komma något positivt ur besöket smile
Vore ju trevligt om dom erkände sitt misstag och gav tillbaka dina pengar smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
MMR
14 januari 2016 · 1 Inlägg

Till alla berörda

Vi på Malmö Motorrenovering AB har bedrivit vår verksamhet sedan 1990. Vi bygger motorer, renoverar motorer, bygger och renoverar kardanaxlar. Oavsett om det gäller en tävlingsmotor till en dragracingbil, rallybil eller i detta fallet en Toyota Supra motor, så strävar vi alltid efter att utföra ett perfekt arbete!
Först och främst vill jag förtydliga att vi INTE har borrat eller henat blocket till denna motorn, för det andra så kom kunden tillbaka till oss idag, och vi satte upp vevaxeln i vår balansering-maskin, och det visade sig att det inte var fel på den första balanseringen vi utfört, utan det var så att det var fel centrerat vevaxel kontra svänghjul. Vi gjorde en markering på både vevaxel och svänghjul efter vi utfört balanseringen första gången, och i det läget stämmer balanseringen även nu!
Vi har ca: 1000 ordrar  om året, och det är oerhört sällan vi får negativ feedback från någon kund....
Om det nu är som ovanstående påstår att hon/han varit i kontakt med kunder som varit hos oss, och är missnöjda, vill jag gärna att de hör av sig till oss så vi kan göra rätt!!!

Med vänlig hälsning.

Adam Flamholc

Malmö Motorrenovering AB
Kantyxegatan 25
040-937000
info@mmr.se

WickedIda
14 januari 2016 · 87 Inlägg

MMR skrev:
Till alla berörda

Vi på Malmö Motorrenovering AB har bedrivit vår verksamhet sedan 1990. Vi bygger motorer, renoverar motorer, bygger och renoverar kardanaxlar. Oavsett om det gäller en tävlingsmotor till en dragracingbil, rallybil eller i detta fallet en Toyota Supra motor, så strävar vi alltid efter att utföra ett perfekt arbete!
Först och främst vill jag förtydliga att vi INTE har borrat eller henat blocket till denna motorn, för det andra så kom kunden tillbaka till oss idag, och vi satte upp vevaxeln i vår balansering-maskin, och det visade sig att det inte var fel på den första balanseringen vi utfört, utan det var så att det var fel centrerat vevaxel kontra svänghjul. Vi gjorde en markering på både vevaxel och svänghjul efter vi utfört balanseringen första gången, och i det läget stämmer balanseringen även nu!
Vi har ca: 1000 ordrar  om året, och det är oerhört sällan vi får negativ feedback från någon kund....
Om det nu är som ovanstående påstår att hon/han varit i kontakt med kunder som varit hos oss, och är missnöjda, vill jag gärna att de hör av sig till oss så vi kan göra rätt!!!

Med vänlig hälsning.

Adam Flamholc

Malmö Motorrenovering AB
Kantyxegatan 25
040-937000
info@mmr.se

Mycket intressant att ni idag så påstår att ni absolut INTE hade hade ritat upp någon markering på min koppling, och nu plötsligt påstår ni att ni har gjort det? Tidigare idag skyllde ni ifrån er och sade att någon annan måste gjort detta. Detta var vad som gjorde mig mest arg idag, eftersom jag var mycket nöjd med att ni hade gjort detta sist.
Vidare, så inledde ni återigen med att ni inte gör fel. När det sedan visade sig att ni faktiskt gjort fel (vederbörande som gjort balanseringen erkände detta efter många om och men idag) så visste ni heller inte vad som skulle göras för att detta skulle åtgärdas. Ni gav lite tips till att börja med, och menade att jag får leta efter "felet". Det var fel på er första balansering,  och det är fantastiskt att ni går ut såhär och säger att det inte var det, när ni faktiskt tidigare idag erkänt ert fel?
Jag vet att jag aldrig sätter min fot hos er igen,  sen får var och en själv bestämma vart man vill vända sig. Jag tycker att ni har betett er oerhört dåligt och ert meddelande här påvisar ju bara detta ännu mer.
För övrigt tycker jag det är upp till var och en att höra av sig till er om de är missnöjda,men med bemötandet man får så förstår att man struntar i det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang