Tror det är löst nu, Hade bara 3,5-4bar i komp... Det var för att kammen var i fel läge! Ändrade det och nu blev det runt 10bar i komp! Blir perfekt! Ska även köpa ett nytt batteri från en polare som ska i imorgon sen testa uppstart igen! Håller tummarna!
Tror det är löst nu, Hade bara 3,5-4bar i komp... Det var för att kammen var i fel läge! Ändrade det och nu blev det runt 10bar i komp! Blir perfekt! Ska även köpa ett nytt batteri från en polare som ska i imorgon sen testa uppstart igen! Håller tummarna!
Tror det är löst nu, Hade bara 3,5-4bar i komp... Det var för att kammen var i fel läge! Ändrade det och nu blev det runt 10bar i komp! Blir perfekt! Ska även köpa ett nytt batteri från en polare som ska i imorgon sen testa uppstart igen! Håller tummarna!
nice
Jodå! Blir att hämta nya batteriet imorgon! Sen så testar jag igen!
Idag blev det bara lite filning på turbon, avgashuset fick smaka lite rondell! Bild få bli när jag är klar med den. Fortsätter att läsa lite om vems sprutet. Någon vänlig själ som kan förklara lite på pm eller i gästboken? Tänkte vad lambdan ska ligga på när man kör e85 och diverse små grejer jag har lite funderingar kring.
Funderar även på ett nytt grenrör eftersom det är lite jävligt att montera lös tändstiften. Så jag tror det är till salu om någon är intresserad
Vad ska du ha för grenröret? Vad är det för rörstorlek och flänsar? Pulssplit?
Typ runt 3500kr, t3 singel entry med uttag för wg, kan ta fram alla info imorgon så det inte blir fel. Ska först kika så jag fixar ett grenrör innan jag säljer iväg det. Men tror jag får svar till veckan angående det. Om det fortfarande låter intressant så kan jag lägga upp en bild på det
God kväll! I måndags så startade vi bilen! Kändes grymt skönt att få höra den gå av sig själv när man har varit lite osäker på om man har gjort rätt eller om man har tabbat sig under tiden man har byggt den, men det såg bra ut och den gick fint. Det enda var att när jag montera på turbon så börja den gå upp i varv även när spjället var stängt, tror den tjuvläcker någon stans, så det blir felsökning på det i alla fall. Men annars så verkade det ticka på.
Fick även låna en kardan från en m47 och då saknades "bara" 4,6 cm till växellådan. Funkar det att montera på en hardyskiva där eller är hardyskivan för smal? Någon som har mått på en sådan?
Shoppade även en macventil av mattias på sävarturbo när jag ändå var i farten! Det var allt för nu men det blir full fart nu veckan ut!
Säker på att det är en m47 kardan på bild? Tänkte att medbringaren ser ut som m45/m46? Hur är det med m90 kardan från 940? För du körde väl med m90 låda?
Säker på att det är en m47 kardan på bild? Tänkte att medbringaren ser ut som m45/m46? Hur är det med m90 kardan från 940? För du körde väl med m90 låda?
Och släng upp en video när han går!
Det kanske är m46, det är från en växellåda med elektrisk od! Jo precis, men vet inte om den är för lång? hörde att den skulle vara runt 170cm, och det blir för långt, men ska mäta på kompisens bil och se så det stämmer!
Säker på att det är en m47 kardan på bild? Tänkte att medbringaren ser ut som m45/m46? Hur är det med m90 kardan från 940? För du körde väl med m90 låda?
Och släng upp en video när han går!
Det kanske är m46, det är från en växellåda med elektrisk od! Jo precis, men vet inte om den är för lång? hörde att den skulle vara runt 170cm, och det blir för långt, men ska mäta på kompisens bil och se så det stämmer!
Säker på att det är en m47 kardan på bild? Tänkte att medbringaren ser ut som m45/m46? Hur är det med m90 kardan från 940? För du körde väl med m90 låda?
Och släng upp en video när han går!
Det kanske är m46, det är från en växellåda med elektrisk od! Jo precis, men vet inte om den är för lång? hörde att den skulle vara runt 170cm, och det blir för långt, men ska mäta på kompisens bil och se så det stämmer!
Det kanske är m46, det är från en växellåda med elektrisk od! Jo precis, men vet inte om den är för lång? hörde att den skulle vara runt 170cm, och det blir för långt, men ska mäta på kompisens bil och se så det stämmer!