Dags att ladda batteriernaJa, som jag nämnde så hade Ingemar en del åsikter om batteriet pga hur det är ordat i böckerna, så jag fick dubbla upp på fastsättningen.
Det hela är väldigt enkelt gjort. Det sitter en täckplåt över tanken som även gör bagaget plant, samma plåt som fästena för batterilådan är bultade i. Så jag svetsade fast ett par muttrar, tog en gängstång, ett par vingmuttrar, snyggade till en aluminiumbit som låg och skräpa och voilà.
Fixade även ett slutet batteri med avluftning och drog en slang dit i bakskärmen där avluftningen för tanken sitter. Självklart är allt detta osynligt, så bagaget ser ut exakt som det gjorde innan!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dom dåliga nyheterna är dock att tider för registreringsbesiktningar inte växte på träd direkt.
Den station som ligger närmast mej (och får göra reg.bes) hade ingen tid förens i slutet av AUGUSTI! Och vafan är det för mening? Den svenska sommaren är ju känd för att vara så jävla lång...
Om jag sträcker ut mej över hela länet då? Mitten av Augusti...
Mjaha, hur långt måste jag åka om jag vill bessa innan snön faller då?
3.5h enkel resa, och jag har inget BE-kort, så det blir att köra dit isf... Och skulle jag floppa och få en 2'a så måste jag dessutom åka tillbaka till samma station för efterkontrollen. Så jag vill vara 99% säker på att det inte är några problem innan jag beger mej dit så att man inte spenderar tusentals kronor och hela arbetsdagar i onödan...
Så jag ska försöka smöra lite hos lokala bes.stationen och höra om kan få låna deras bromsprovare/avgasmätare, för det är typ det enda jag är orolig över eftersom man inte direkt kan kolla sånt hemma.
Han på andra sidan luren hos SBP's kundtjänst skulle dock göra en specialförfrågan hos närmsta station, så dom borde höra av sej angående det imorrn. Men jag vet inte riktigt om det är en bra idé heller, för skulle jag få en 2'a då så lär jag ju istället bli låst tills den sista Augusti, för dom lär ju knappast ge mej dispans 2ggr...
Aja, får se vart det bär av nästa vecka antar jag...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
![http://i.imgur.com/3YtGqKn.jpg]()