sonken91 skrev:
En liten tanke som slog mig. Finns det inte nån annan bälg som passar fast med öppningen bakåt? Då går det kanske dra ett rör bakom motorn och ut på andra sidan? Kanske blir apfult dock..
Som jag nämnde så hade jag 2st eventuella lösningar.
Den ena var en ur-quattro bälg, men det var det ingen som ville släppa för rimliga pengar, såklart...
Den andra var något liknande du nämnde. Röret kommer inte ut på andra sidan (vilket inte skulle funka för det finns ingen plats imellan kylaren och motorn för något sånt), men det involverar en annan bälg och lite snickrande.
Jag kan gå in i lite mer detalj senare ikväll eller under veckan.

Jag tror det kommer bli det bästa jag kan göra utav situationen, jag får behålla det mesta utav orginal-looken samtidigt som det är extremt billigt i jämförelse.
Som en fotnot tänker jag påpeka hur absurt det är att man inte får byta sprut vid registrering. Jag förstår varför dom bestämde att ha det så, men samtidigt borde det finnas någon slags dispans. För i detta fall skulle det inte bara spara mej en massa jobb, utan även göra motorn extremt mycket mer effektiv, vilket gynnar både mej och miljömupparna