3725
Sök

VW Polo -95 svårstartad, startmotor går inte runt

5 Inlägg
12 oktober 2014
Trådstartare
Tja,

Har nyss införskaffat en Polo 1,6 bensin -95. Har problem när jag ska starta, ibland är det inga problem men emellanåt händer ingenting när man vrider runt nyckeln. Tändningen går på men startmotorn går inte. Tidigare idag fick man hålla på och testa några gånger tills startmotorn hoppade igång och bilen startade, men nu verkar den helt död.

Någon som har någon erfarenhet kring detta om det är mest troligt att det är startmotor eller tändningslås eller något helt annat som kan vara problemet? Den började bråka extra mycket när det hade spöregnat ett tag och bilen var sjöblöt, men det är säkert en tillfällighet wink

...has left the building...
4 474 Inlägg
12 oktober 2014
Ladda batteriet som steg ett

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

4 565 Inlägg
12 oktober 2014
och kolla batt,kabelskorna,även laddningen.

5 Inlägg
13 oktober 2014
Trådstartare
Ska ladda så fort jag har möjlighet. Verkar dock inte vara det, idag har den startat på direkten och de gånger den inte gjort det har den varit tvärdöd.

4 565 Inlägg
13 oktober 2014
sitter kabelskorna ordentligt på batt,polerna?

21 761 Inlägg
13 oktober 2014
Att koppla på en batteriladdare är ju ingen nackdel iaf, då vet du sedan att batteriet har fått litegrann underhåll. Det lutar väl annars mer åt glappkontakt som jag ser det, kablar och eventuella jordflätor mellan batteri-startmotor bör kollas upp noggrant. Plocka helst loss dem och rengör alla kontaktytor.

VW-driver
291 Inlägg
13 oktober 2014
Kolla först så batteriet är friskt och får 14.4 Volt laddström från generatorn.

Sök