4271
Sök

300 hk Volvo 940

1 Inlägg
19 oktober 2014
Trådstartare
Jag och några polare har tänkt bygga lite under vintern och skaffa oss varsin 940. Vi behöver lite råd om setup och saker man bör tänka på innan vi kör igång så tänkte kolla av här innan.
Vi tänkte bygga på 940 efter -95 så vi får m90 samt med FTT, då jag hört att det var något problem med olja på LTT.

Setupen blir då:
19t
Spridare (vilka?)
IC
531 topp
VX3 kam
Nytt avgassystem
Sportluft
Chip
LMM

Vad har jag glömt? Något som inte behövs? Har lite bråttom så jag har säkert missat något.

Vi har även funderat på E85 konvertering, vad tjänar vi på det? Hur mycket jobb blir det?

Vi har även lagt våran budget till dom här projekten på 25 000. Räcker det med inköp av bil också om man får tag på bil under 10 000?
Senast redigerat av Yomama (19 oktober 2014)

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 oktober 2014
Yomama skrev:
Har lite bråttom så jag har säkert missat något.

Ja det har du gjort. Det är något av det absolut viktigaste man kan göra att söka information. Om du själv inte letar och börjar få koll hur i hela världen skall du kunna avgöra om de tips du får är vettiga eller ej.

Du har missat grudnen helt enkelt, 1§ Innan du startar en ny tråd eller skriver ett inlägg.
Sök!
Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök