Varning för bilvågen / Auto Emporium! Säljer krockade bilar!

P-D
6 november 2014 · 1 Inlägg

hej! Tänkte bara informera om att bilvågen / auto Emporium säljer krockade bilar!
Visst inte om att man kunde kolla upp historiken på importerade bilar med CARFAX när jag köpte bilen.
Men har nu fått fram att den har varit krockad, varit med i en översvämning och mixtrat med hur långt den har gått!
Funkar airbagsensorerna? Finns det ens airbag? Jag har ingen aning!
Företaget hette Bilvågen när jag köpte bilen men verkar nu ha bytt till Auto Emporium.
Men man lär väl sig av sina misstag, så just därför skriver jag detta så att ingen annan ska behöva gå på samma nit som jag.
Sprid ut detta till så många ni kan! Så detta "företaget" förhoppningsvis går i konkurs!

Bojjann
6 november 2014 · 474 Inlägg

Lider med dig! Kan inte arn hjälpa till?

Vart håller dom här skojjarna till?

BMW E34 540 (1994)
Putteliten
6 november 2014 · 9 079 Inlägg

Börjar bli rätt vanligt såntdär tyvärr!
Går att googla på chassinummret med om man får tag på det.

sleepyoh
7 november 2014 · 1 319 Inlägg

Man måste vara kritisk när man läser såna här historier.

Har du kontaktat företag i fråga när du upptäckte problemet med din bil? hur har den varit krockad? Är det en liten lätt krock så är det inte konstigt att den blir lagad o såld.

Hur vet du att det inte var ett möjligt misstag med din bil? Misstänker du att företaget har satt i system att sälja skrotbilar?

Känns som lite information att gå på, speciellt när det är ditt första inlägg på forumet så borde du har mer att komma med smile


Dessutom får vi inte höra andra part.

_----------'
superglide Säljare
7 november 2014 · 42 Inlägg

Det är tyvärr inte det enda företaget som säljer Krockade bilar ( men dom flesta säljer dock inte bara krockade bilar som typ bytt framskärm, riktat en dörr eller fått en ny stötfångare ( Oftast är det bilar som blivit inlösta i Usa pga av att rep kostnaden blivit högre än värdet på bilen  ( och dessa bilar bjuds sedan ut på Auktion eller dylikt och mindre seriösa köpare köper dom och lagar dom , Så billigt som möjligt och många av dom kommer hit ( många finns redan här som det finns många exempel på mustangforum.se . Där finns det mkt att se + handlare som bara handlar med  skrot typ Andtfolks bil mmm

Hool
11 november 2014 · 1 067 Inlägg

Bilfirmor med tvivelaktiga metoder byter namn.. Ofta..

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
torpis Forummoderator
11 november 2014 · 10 572 Inlägg

Vi låser alltid denna typ av tråd eftersom det aldrig går att bevisa vem som är boven. Problem löses mellan parterna och inte på forum. Normal försiktighet kommer man långt med när man köper prylar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang