4697
Sök

Volvo 744 88a diesel orkar inte suga fram diesel

1 Inlägg
11 november 2014
Trådstartare
hej har en 740 med en d24td som hade tappat dieseln för två dagar sedan. luftade och då gick den som vanligt åkte och köpte nya kopparbrikor slangar och klämmor bytte detta.  satte även dit en bakventil för säkerhets skull luftade och startade då orkade den inte varva mer än 1500 varv men går klockrent på alla cylindrar. Om jag släpper ner den på tomgång och låter den gå där en stund så kan jag varva till den till 3000 men sjunker direkt till 1500 igen. Så tänkte att det kanske finns luft kvar någon stans så köpte en handpumps blåsa man sätter på bränsleslangen men ingen skillnad. Men om jag pumpar på blåsan när jag gasar så går den helt normalt kan varva och hålla kvar det. Vad är felet och vad ska jag göra har inga fler idéer tacksam för alla hjälp jag kan få 😀
Senast redigerat av Lucas94 (11 november 2014)

2 253 Inlägg
11 november 2014
Läcker in luft någonstans mellan tank - filter - pump. På Passat 96 är detta lätt att se då slangarna mellan filter o pump är genomskinliga. Får inte vara bubblor där.
En gång var en svetsloppa orsaken. Flera andra luftnippelns packning på filtret.
I flera båtar, torrsprickor i bränslesugslang.

Sök