4913
Sök

Lite frågor ang. Simons Ändrör

342 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Är det någon som har bild på ett 4" stort ändrör från simons, det som finns bland annat på Mekonomen. Gärna på en 850 men inget krav.

Det står att det är dämpinsatts i dem, hur mycket dämpar det, nått märkbart eller?

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
6 december 2006
Jag har ett simons-rör 4", eller om de e 4.5" inte säker.. dämpinsats är det ju iofs, men det lilla gör ingen märkbar skillnad....

Har dock ingen bild upplagd men de kommer..
Senast redigerat av turbotompa (6 december 2006)

342 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
turbotompa skrev:
Jag har ett simons-rör 4", eller om de e 4.5" inte säker.. dämpinsats är det ju iofs, men det lilla gör ingen märkbar skillnad....

Har dock ingen bild upplagd men de kommer..

Ja, släng upp en bild på den...
Ska ha dubbla utblås och ingen dämpare förutom katten, så du tror inte 2 sånna simons ändrör dämpar särskillt mycket? Det är ju bra, då låter det ju mer, hehe

342 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Det är ingen som har ett sånt här och har bild på det?
http://img516.imageshack.us/img516/267/dtmtu9.jpg

85 Inlägg
6 december 2006
kolla min t-gula.. där sitter det simons 5,5" slutrör.. provade att köra ljuddämpar löst först.. men det går inte i längden. så det blev den minsta runda modellen precis innan slutrören.. (båda sidor) hoppas det blev till någon hjälp..

342 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Lindgren skrev:
kolla min t-gula.. där sitter det simons 5,5" slutrör.. provade att köra ljuddämpar löst först.. men det går inte i längden. så det blev den minsta runda modellen precis innan slutrören.. (båda sidor) hoppas det blev till någon hjälp..

Fick det plats en dämpare innan värje utbås.
Blev det stor skillnad på ljudet eller?
Lät de mycke innan.

Och var har du köpt simons ändrören? Är det 3" anslutning på dem eller?

Sök