Håller jag på att bli redigt blåst? audi a3 abs fel

Nyman_
29 november 2014 · 602 Inlägg

Hej. Har en liten historia att berätta.
Min audi a3 quattro 2000 handlar det om, abs lampan hade lyst till och från en tid, den tändes oftast efter några minuters körning.
Jag lämnade den till öns enda audi verkstad på fel sökning.
Det visade sej att de var en såkallad accelerationsgivare, den byttes och jag betalade 4000kr, hämtade bilen och kom inte ens av parkeringen så tändes lampan igen!!

Fick lämna bilen direkt igen, två veckor senare ringde dom och sa att dom fått en ny Felkod på abs styrenheten (boxen)
"vi skickar upp den på felsökning och renovering" då sa jag ring mej när dom vet ifall det är något fel på boxen, för jag vet en sida som tar halva priset för en renovering.
Tre veckor senare ringde dom igen, "hej din box är tillbaka nu och färdig renoverad, vi har bokat en tid till dej den 3december. Och vill ha 7000kronor till!!"

Då menar jag att, ska jag verkligen behöva betala för detta?
Det känns som ett backjobb, dessutom menar dom att de var två fel när jag säger att dom första 4000kronorna var i onödan "de första felet döljde den andra Felkoden"

Sen frågade jag, kan jag inte sätta i boxen själv då? "njaa de är endel jobb du, hela abs enheten ska ur och så måste den nya boxen programmeras in och sen ska alla bromsar luftas"

Jag är helt mål lös, pengar och tid har jag lagt på min Volvo som jag kan utan och innan men de här, 11000kr för något som inte verkar så extremt ändå?

Hoppas detta inte blev allt för kladdigt.

Mvh Alexander

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Tampongpunkarn
29 november 2014 · 786 Inlägg

Detta är andledningen varför jag kör Volvo och ej någon annan pengaslukande bil..

Skulle nekat för den reparationer och puffat ner bilen för en backe å hoppast på att de smäller redigt.

De vet väl ej vad de håller på med, så skulle klagat och sagt att du vill ha pengarna tbx å din gamla Accsensor för det var ju inte felet. Så jag säger du håller på att bli Riktigt Redigt Blåst, vad skall du göra om det ej är Boxen då? Betala mera pengar som är i onödan..

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 november 2014 · 14 039 Inlägg

Nyman_ skrev:
Hej. Har en liten historia att berätta.
Min audi a3 quattro 2000 handlar det om, abs lampan hade lyst till och från en tid, den tändes oftast efter några minuters körning.
Jag lämnade den till öns enda audi verkstad på fel sökning.
Det visade sej att de var en såkallad accelerationsgivare, den byttes och jag betalade 4000kr, hämtade bilen och kom inte ens av parkeringen så tändes lampan igen!!

Fick lämna bilen direkt igen, två veckor senare ringde dom och sa att dom fått en ny Felkod på abs styrenheten (boxen)
"vi skickar upp den på felsökning och renovering" då sa jag ring mej när dom vet ifall det är något fel på boxen, för jag vet en sida som tar halva priset för en renovering.
Tre veckor senare ringde dom igen, "hej din box är tillbaka nu och färdig renoverad, vi har bokat en tid till dej den 3december. Och vill ha 7000kronor till!!"

Då menar jag att, ska jag verkligen behöva betala för detta?
Det känns som ett backjobb, dessutom menar dom att de var två fel när jag säger att dom första 4000kronorna var i onödan "de första felet döljde den andra Felkoden"

Sen frågade jag, kan jag inte sätta i boxen själv då? "njaa de är endel jobb du, hela abs enheten ska ur och så måste den nya boxen programmeras in och sen ska alla bromsar luftas"

Jag är helt mål lös, pengar och tid har jag lagt på min Volvo som jag kan utan och innan men de här, 11000kr för något som inte verkar så extremt ändå?

Hoppas detta inte blev allt för kladdigt.

Mvh Alexander

Det känns som att denna firma agerar oseriöst om jag tolkar din text rätt. KLAGA och be att få de första 4000 kronorna tillbaks.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Nyman_
29 november 2014 · 602 Inlägg

Jo just nu känner jag nästan för att bara få den besiktad och sen skaffa en Volvo brukis istället. .
Trist när ett märkes företag kan förstöra ett förtroende för ett bilmärke.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
fredde85
29 november 2014 · 1 798 Inlägg

Ja de är fult att göra så där helt klart. Dock spelar de ingen roll va du kör om de är en nyare bil de kan bli dyrt oavsett märke. Men visst tänker du en gammal 740-940 är de en annan sak

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Djo
29 november 2014 · 10 157 Inlägg

Nja svårt svara på vist fan kan det varit fel på båda men att dom ej provkört bilen och märkt att lampan tänds igen känns ju sådär.

Sen är audi bland det dyraste när det gäller delar också så.

Men nej verkstaden känns ej seriös.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang