Det tar sig, sa mordbrännarn!
Satt en "deadline" för när bilen skall stå och gå lagligt på egen maskin, måndagen 6 Juli bör den vara i god form och köra en riktig premiärtur till Norge, Gatebil Rudskogen 10-12 juli!
Har förberett en massa för att hänga ner motorn i karossen. Köpt de resterande delarna för att göra bilen startklar och körbar, tyvärr dog mobilen för mig innan jag hann ta kort på det men hoppas ni klarar er!
Har i de soliga dagarna tvättat och gnott som en galning i hela motorutrymmet! Tro mig, det var riktigt ingrott i olja som satt sig i lacken.
Men efter timmars arbete blev det ett mycket gott reslutat jag är nöjd med!
Rent blev det
Blänker så vackert!
Extremt fin motorbalk måste jag säga "Rostfri"
Inte mycket att klaga på här heller..!
Motorn gick igenom dörrhålet med 10mm till godo, en fin sidobild av den!
Såhär ser EGT givaren ut på dessa maskiner, glömde få med det förra uppdateringen att det hade gjorts!
Bjuder på en bild bakifrån, den är riktigt skitig, jag vet
Håller på och köper alla de delar jag behöver innan min lokala volvohandlare stänger för sommaren, plånboken gillar mig inte alls just nu. Fördelarlock, rotor, kablar, termostat (på dessa maskiner skall de ha 87graders tydligen) Pilotlager med knaster, olja till lådan, packningar till spjällhuset då det ska bytas mot ett mycket fräschare jag fått tag på, oljereturens packningar, div kopparbrickor runt turbon, de tryckrör som går att få tag på och fattas/ skadade för mig, bromsklossar, backar och listan kan göras mycket, mycket lång.
Jag försöker i full fart med allt jag kan!
Motorn sänks ner på fredag om 1 vecka i alla fall om jag får delar som planerat, "stay tuned"!
Senast redigerat av TurboRiddarn (12 juni 2015)