Olaglig belysning

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

AntrE skrev:
Men sa du till före att du skulle spela in samtalet eller vad det var allt handlade om? Annars tror jag inte ens du får använda det som bevis? Men eftersom du vägrar lyssna och ta till dig så tror jag inte det löns att skriva att för ditt eget bästa är att lägga ner allt. Du Inte kommer komma undan bötern hur du än försöker vrida och vända på allt. Kommer bara kosta dig ännu mer pengar. Inte en enda som håller med dig än va? Förutom din advokat men det är hand jobb att hålla med dig vilken dum åsikt du än har att komma med..

Gällande att spela in samtal så jo, det är fullt lagligt. Gäller det telefonsamtal måste den som spelar in vara en av "deltagarna" i samtalet. För samtal/möte (dvs irl) är det bara att köra på, så länge du har rätt att vara där, alternativt det är ett "öppet möte" (låt säga ett öppet kommunfullmäktigemöte, dit har ju allmänheten tillträde). IRL brukar man generellt säga att det räcker att minst -en- person vet om att det spelas in. Och ptja, den som spelar in vet ju om det, alltså räcker det.

Det är ju dock stor stor skillnad på att spela in ett samtal mellan sig själv och XXXX eller ett "öppet möte" och att avlyssna.

Regleras f.ö. i i brottsbalken, 4 kap 9a §




Men, igen, det är inte verkstaden som avgör vad som är lagligt eller inte. Men, TS verkar mest vara sur för att han inte haft koll på vad som gäller, och torskat.
Det är som påpekat - trist, men, bit ihop och kom igen då...som Lasse Lotus skulle sagt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
xXSammy
28 december 2014 · 6 571 Inlägg

AntrE skrev:
Men sa du till före att du skulle spela in samtalet eller vad det var allt handlade om? Annars tror jag inte ens du får använda det som bevis? Men eftersom du vägrar lyssna och ta till dig så tror jag inte det löns att skriva att för ditt eget bästa är att lägga ner allt. Du Inte kommer komma undan bötern hur du än försöker vrida och vända på allt. Kommer bara kosta dig ännu mer pengar. Inte en enda som håller med dig än va? Förutom din advokat men det är hand jobb att hålla med dig vilken dum åsikt du än har att komma med..

Men om vi säger så här då!

Personen X är bebodd på Hornsgatan i Stockholm, han frågar däckverkstaden om hans nya dubbdäck är lagliga.
Jajjemän! Installerat och klart, inga problem.

Men ett par år senare, får han böter för det visade sig att de var dubbdäcksförbud på Hornsgatan, vilken skit verkstad som inte sa till om det, ett par år innan!

Eller va? smile

De/Dem
ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

Försöker inte längre komma undan böterna som jag skrev tidigare försöker jag nu att få verkstan att förstå att dom gjort fel och betala (JA JAG TYCKER ATT VERKSTAN HAR GJORT FEL FOLK TYCKER OLIKA) bara för att dom gett mig felinformation

Tror min bandinspelning är laglig då min advokat har godkänt den

Malheus:

Ja det är verkstan som gjort fel eftersom dom angivit felinformation ligger dom på hornsgatan bör dom veta att det råder dubbdäcksförbud där
Dubbdäcksförbud är enligt mig ett avtal med djävulen

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

ford100 skrev:
Försöker inte längre komma undan böterna som jag skrev tidigare försöker jag nu att få verkstan att förstå att dom gjort fel och betala (JA JAG TYCKER ATT VERKSTAN HAR GJORT FEL FOLK TYCKER OLIKA) bara för att dom gett mig felinformation

Tror min bandinspelning är laglig då min advokat har godkänt den

Malheus:

Ja det är verkstan som gjort fel eftersom dom angivit felinformation ligger dom på hornsgatan bör dom veta att det råder dubbdäcksförbud där
Dubbdäcksförbud är enligt mig ett avtal med djävulen

Dummaste j*vla trams jag hört (denna vecka iaf).

Så, du menar att verkstaden ska hålla koll på, inte bara var det är dubbdäcksförbud utan även var du ska köra? Och om -du- kör med dina lagliga fina dubbdäck, där det är dubbdäcksförbud, så är det däckverkstadens fel? Seriöst?

Är du nyss fyllda 15 och anser att du inte har något egenansvar alls? Vidare...läs om, läs rätt, det var inte däckverkstaden som låg på (i detta fall) Hornsgatan.

Då är vi där igen, med din logik så kan du alltså skicka dina fortkörningsböter till bilförsäljaren/tillverkaren. De har ju sagt bilen är laglig. Att du gör något olagligt (kör för fort = kör med dubbdäck där det råder dubbdäcksförbud = kör med olaglig belysning), är inte ditt ansvar.

Det är nog dags att vakna ur alkoholdimman som verkar ha dykt upp runt Lucia.

Senast redigerat av it_mutt (28 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spillolja
28 december 2014 · 4 025 Inlägg

Verkstaden har gjort en inkoppling som inte är fackmässig,
Ts har frågat verkstaden om detta är lagligt och fått ett felaktigt svar
det föreligger därmed en fel i tjänsten  och Ts är berättigad till skadestånd
tex. böter, kostnad för att koppla bort positionsljusen

Men Ts ska nartuligtvis kontakta verkstaden i första hand med sina krav

dom allra flesta inläggen i denna tråden är ren smutskastning

Tur att konsumenträtt, ARN, och råd och Rön's svarta lista finns

en advokat, jurist eller annan person med gedigna kunkare inom detta områder bör kunna ge det seriösate svaren

Senast redigerat av spillolja (28 december 2014)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

it_mutt skrev:

ford100 skrev:
Försöker inte längre komma undan böterna som jag skrev tidigare försöker jag nu att få verkstan att förstå att dom gjort fel och betala (JA JAG TYCKER ATT VERKSTAN HAR GJORT FEL FOLK TYCKER OLIKA) bara för att dom gett mig felinformation

Tror min bandinspelning är laglig då min advokat har godkänt den

Malheus:

Ja det är verkstan som gjort fel eftersom dom angivit felinformation ligger dom på hornsgatan bör dom veta att det råder dubbdäcksförbud där
Dubbdäcksförbud är enligt mig ett avtal med djävulen

Dummaste j*vla trams jag hört (denna vecka iaf).

Så, du menar att verkstaden ska hålla koll på, inte bara var det är dubbdäcksförbud utan även var du ska köra? Och om -du- kör med dina lagliga fina dubbdäck, där det är dubbdäcksförbud, så är det däckverkstadens fel? Seriöst?

Är du nyss fyllda 15 och anser att du inte har något egenansvar alls? Vidare...läs om, läs rätt, det var inte däckverkstaden som låg på (i detta fall) Hornsgatan.

Då är vi där igen, med din logik så kan du alltså skicka dina fortkörningsböter till bilförsäljaren/tillverkaren. De har ju sagt bilen är laglig. Att du gör något olagligt (kör för fort = kör med dubbdäck där det råder dubbdäcksförbud = kör med olaglig belysning), är inte ditt ansvar.

Det är nog dags att vakna ur alkoholdimman som verkar ha dykt upp runt Lucia.

.

Ja eller igentligen är det jo biltillverkarens fel att bilen går för fort finns igentligen ingen andledning till att privata bilar o taxi ska behöva gå fortare än 120 från fabrik då det är den snabbast tillåtna hastighet och det är min åsikt

Den åsikt verkar jo vara att ingen får ha en egen åsikt utan att det är din åsikt bara som räknas

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

spillolja skrev:
Verkstaden har gjort en inkoppling som inte är fackmässig,
Ts har frågat verkstaden om detta är lagligt och fått ett felaktigt svar
det föreligger därmed en fel i tjänsten  och Ts är berättigad till skadestånd
tex. böter, kostnad för att koppla bort positionsljusen

Men Ts ska nartuligtvis kontakta verkstaden i första hand med sina krav

dom allra flesta inläggen i denna tråden är ren smutskastning

Tur att konsumenträtt, ARN, och råd och Rön's svarta lista finns

en advokat, jurist eller annan person med gedigna kunkare inom detta områder bör kunna ge det seriösate svaren

Vad baserar du det på att det inte är fackmannamässigt inkopplat?

Du vet väl trots allt vad uttrycket innebär?

Vi använder konsumentverket som källa;

Kravet på "fackmässigt utförande" innebär att arbetet utförs på ett sätt som normalt förväntas av en seriös fackman. Kravet innebär alltså att arbetet ska utföras i enlighet med de krav på kompetens och kvalitet som gäller inom den aktuella branschen.


Vänder vi oss till konsumenttjänslagen (om det nu bara handlar om installation), så säger den (vi kör den enklare varianten, om någon vill så är det; http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lag … -1985-716/  som gäller );

Fel i tjänsten
Tjänsten är felaktig om:

resultatet avviker från vad du har rätt att kräva av utförande och material, det vill säga om tjänsten inte är fackmässigt utförd - Det är den

säljaren inte har utfört tjänsten enligt gällande säkerhetsföreskrifter - Lagen som griper in här är inte en säkerhetsföreskrift

tjänsten inte stämmer överens med vad du och säljaren har avtalat - inte åberopats

tjänsten har utförts i strid mot förbud i produktsäkerhetslagen - det skapar ingen faktisk fara

säljaren inte har utfört tilläggsarbete som han eller hon är skyldig att utföra för att undvika allvarlig skada
resultatet inte stämmer överens med reklamuppgifter som lämnats av säljaren eller för säljarens räkning - inte intressant

säljaren genom garanti eller liknande svarar för resultatet av tjänsten och detta försämras under den utsatta tiden. - inte intressant

Reklamation
Om du anser att tjänsten är felaktig måste du reklamera den. Det gör du genom att meddela säljaren när du har upptäckt felet. Du måste klaga på felet inom rimlig tid. Om du gör det inom två månader, räknas det alltid som ”rimligt”. Däremot kan du inte reklamera fel som upptäckts senare än tre år efter det att uppdraget avslutades.

- - - - - - - -

Konsumentköplagen går inte riktigt att åberopa här, då det uppenbarligen inte föreligger något fel på varan i sig.



Vidare har du påpekat att du BESIKTIGAT i tre år med denna uppsättning, det gör alltså att det rimligen bör vara mer än 3 år sedan. Vilket i förlängningen gör att konsumenttjänstlagen faller platt i frågan (Då du inte kan reklamera fel som upptäckts senare än tre år...see above)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Tumbleweed
28 december 2014 · 1 711 Inlägg

Waow, vilken underhållande läsning :-)

Ford Coupe "The TumbleWeed" (1930)
Volvo T27 hotrod "The Psycho Shifter" (1967)
Oldsmobile Hurst S/C "Super Competition" (1969)
it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

ford100 skrev:

it_mutt skrev:

ford100 skrev:
Försöker inte längre komma undan böterna som jag skrev tidigare försöker jag nu att få verkstan att förstå att dom gjort fel och betala (JA JAG TYCKER ATT VERKSTAN HAR GJORT FEL FOLK TYCKER OLIKA) bara för att dom gett mig felinformation

Tror min bandinspelning är laglig då min advokat har godkänt den

Malheus:

Ja det är verkstan som gjort fel eftersom dom angivit felinformation ligger dom på hornsgatan bör dom veta att det råder dubbdäcksförbud där
Dubbdäcksförbud är enligt mig ett avtal med djävulen

Dummaste j*vla trams jag hört (denna vecka iaf).

Så, du menar att verkstaden ska hålla koll på, inte bara var det är dubbdäcksförbud utan även var du ska köra? Och om -du- kör med dina lagliga fina dubbdäck, där det är dubbdäcksförbud, så är det däckverkstadens fel? Seriöst?

Är du nyss fyllda 15 och anser att du inte har något egenansvar alls? Vidare...läs om, läs rätt, det var inte däckverkstaden som låg på (i detta fall) Hornsgatan.

Då är vi där igen, med din logik så kan du alltså skicka dina fortkörningsböter till bilförsäljaren/tillverkaren. De har ju sagt bilen är laglig. Att du gör något olagligt (kör för fort = kör med dubbdäck där det råder dubbdäcksförbud = kör med olaglig belysning), är inte ditt ansvar.

Det är nog dags att vakna ur alkoholdimman som verkar ha dykt upp runt Lucia.

.

Ja eller igentligen är det jo biltillverkarens fel att bilen går för fort finns igentligen ingen andledning till att privata bilar o taxi ska behöva gå fortare än 120 från fabrik då det är den snabbast tillåtna hastighet och det är min åsikt

Den åsikt verkar jo vara att ingen får ha en egen åsikt utan att det är din åsikt bara som räknas

Nej, det är egentligen inte biltillverkarens fel att du inte kan hålla dig till lagen. Nu får du f*n seriöst kamma till dig.


Du får ha vilken åsikt du vill, det bekommer inte mig det minsta. Men det är skillnad på att vara rent ut sagt pantad, och att ha en åsikt. Att inte anse sig ha något egenansvar är inte att ha en åsikt, det är att vara pantad.

Jag hoppas innerligt inte du retar upp någon på krogen (exempelvis) som misshandlar dig. Personen kan ju då misshandla dig brutalt, och sen slippa ta ansvaret. Du retade ju upp honom....


O hur tänkte du med böterna där då? Om du kör i 120km/h på 50-väg...?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

IT mutt

Behövde inte gå snabbare än 120 klart man måste följa hastighetsbegränsningar

Ja om man retar nån o får stryk anser jag att man får skylla sig själv

Evildan
28 december 2014 ·

ford100 skrev:
IT mutt

Behövde inte gå snabbare än 120 klart man måste följa hastighetsbegränsningar

Ja om man retar nån o får stryk anser jag att man får skylla sig själv

Men om man ändå väljer att köra dessa 120km/h på en sträcka där gällande hastighetsbegränsning är 50km/h, då måste det med ditt tidigare resonemang i tråden ändå vara biltillverkarens fel då det är möjliggjort på grund utav bilens konstruktion?

Om vi då ponerar att någon känner sig retad av dig och ger dig stryk fast du utan eget uppsåt retat denne?

ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

Nej det vet jag är olagligt det med belysningen handlade om att jag inte hade en enda jäkla aning




Nej om jag inte med eget uppsåt retar nån får man inte skylla sig själv

Evildan
28 december 2014 ·

ford100 skrev:
Nej det vet jag är olagligt det med belysningen handlade om att jag inte hade en enda jäkla aning




Nej om jag inte med eget uppsåt retar nån får man inte skylla sig själv

Det är till syvende och sist ändock ditt ansvar som framför fordonet att veta vad som är lagligt eller inte, som du nu har blivit upplyst om i några sidor text innan.
Inser du nu att det är enkom ditt ansvar att din bil är i ett lagligt utförande?
Eller är det exempelvis däckverkstadens fel om du låter dom montera 20" blingfälgar på din bil och den sedan inte går att besiktiga med dessa monterade?


Men om denne känner sig retad av ditt agerande och antar att du är dig på ett visst sätt på rent djävulskap så har ju denne sin tolkning och du din tolkning gällande agerandet som fick honom att klappa till.
Det kan ju knappast vara så att du har tolkningsföreträde gentemot opponenten menar jag.

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

ford100 skrev:
IT mutt

Behövde inte gå snabbare än 120 klart man måste följa hastighetsbegränsningar

Ja om man retar nån o får stryk anser jag att man får skylla sig själv

Poängen var, precis som Evildan påpekade, att med ditt tidigare resonemang så blir det även då bilförsäljarens/tillverkarens ansvar om du håller 120km/h på 50-sträcka, då du tidigare, gång på gång, vägrar ta ansvar i form att du måste hålla dig till de lagar och regler som gäller.

För, tidigare i tråden har det ju inte varit -du- som varit ansvarig om lagar och regler följs, utan de som monterat dina extraljus och därför ska de hålas ansvariga för att du fått böter. Det var också som så, att du ansåg, i dubbdäcksexemplet, att däckfirman skulle stå för böterna som personen ådrog sig genom att bryta mot förbudet där han bor, då de sagt att däcken är lagliga (vilket de givetvis är, men inte på gatan där köparen bor).

Så, varför är det nu helt plötsligt -ditt- ansvar att du håller hastigheten och inte biltillverkarens?




Det -är- ditt ansvar att se till att -din- släde är laglig, ingen annans. Precis som det är lika mycket -ditt- ansvar att hålla dig uppdaterad med vilka nya lagar som kommer varje år och så vidare.

Det finns absolut folk som har klarat sig undan med "det hade jag ingen aning om", men det gör det inte lagligt. Du klarade dig inte undan det, så du får helt sonika stå ditt kast. För igen; det är ditt, inte verkstadens, ansvar.

Senast redigerat av it_mutt (28 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

Evildan skrev:

ford100 skrev:
Nej det vet jag är olagligt det med belysningen handlade om att jag inte hade en enda jäkla aning




Nej om jag inte med eget uppsåt retar nån får man inte skylla sig själv

Det är till syvende och sist ändock ditt ansvar som framför fordonet att veta vad som är lagligt eller inte, som du nu har blivit upplyst om i några sidor text innan.
Inser du nu att det är enkom ditt ansvar att din bil är i ett lagligt utförande?
Eller är det exempelvis däckverkstadens fel om du låter dom montera 20" blingfälgar på din bil och den sedan inte går att besiktiga med dessa monterade?


Men om denne känner sig retad av ditt agerande och antar att du är dig på ett visst sätt på rent djävulskap så har ju denne sin tolkning och du din tolkning gällande agerandet som fick honom att klappa till.
Det kan ju knappast vara så att du har tolkningsföreträde gentemot opponenten menar jag.

Varför skulle jag inte kunna besikta en bil med 20 tummare finns ingen sådan lag

O fortfarande nej på den frågan

ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

it_mutt skrev:

ford100 skrev:
IT mutt

Behövde inte gå snabbare än 120 klart man måste följa hastighetsbegränsningar

Ja om man retar nån o får stryk anser jag att man får skylla sig själv

Poängen var, precis som Evildan påpekade, att med ditt tidigare resonemang så blir det även då bilförsäljarens/tillverkarens ansvar om du håller 120km/h på 50-sträcka, då du tidigare, gång på gång, vägrar ta ansvar i form att du måste hålla dig till de lagar och regler som gäller.

För, tidigare i tråden har det ju inte varit -du- som varit ansvarig om lagar och regler följs, utan de som monterat dina extraljus och därför ska de hålas ansvariga för att du fått böter. Det var också som så, att du ansåg, i dubbdäcksexemplet, att däckfirman skulle stå för böterna som personen ådrog sig genom att bryta mot förbudet där han bor, då de sagt att däcken är lagliga (vilket de givetvis är, men inte på gatan där köparen bor).

Så, varför är det nu helt plötsligt -ditt- ansvar att du håller hastigheten och inte biltillverkarens?

För att det inte är biltillverkaren som kör bilen helt enkelt det som gällde för mig ifrån början far att jag inte hade nån koll och frågade dom som sålde extraljusen dom om nån borde jo ha koll på att deras grejor är lagliga anser jag



Det -är- ditt ansvar att se till att -din- släde är laglig, ingen annans. Precis som det är lika mycket -ditt- ansvar att

hålla dig uppdaterad med vilka nya lagar som kommer varje år och så vidare.

Det finns absolut folk som har klarat sig undan med "det hade jag ingen aning om", men det gör det inte lagligt. Du klarade dig inte undan det, så du får helt sonika stå ditt kast. För igen; det är ditt, inte verkstadens, ansvar.

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

ford100 skrev:

Evildan skrev:

ford100 skrev:
Nej det vet jag är olagligt det med belysningen handlade om att jag inte hade en enda jäkla aning




Nej om jag inte med eget uppsåt retar nån får man inte skylla sig själv

Det är till syvende och sist ändock ditt ansvar som framför fordonet att veta vad som är lagligt eller inte, som du nu har blivit upplyst om i några sidor text innan.
Inser du nu att det är enkom ditt ansvar att din bil är i ett lagligt utförande?
Eller är det exempelvis däckverkstadens fel om du låter dom montera 20" blingfälgar på din bil och den sedan inte går att besiktiga med dessa monterade?


Men om denne känner sig retad av ditt agerande och antar att du är dig på ett visst sätt på rent djävulskap så har ju denne sin tolkning och du din tolkning gällande agerandet som fick honom att klappa till.
Det kan ju knappast vara så att du har tolkningsföreträde gentemot opponenten menar jag.

Varför skulle jag inte kunna besikta en bil med 20 tummare finns ingen sådan lag

O fortfarande nej på den frågan

Ännu fler regler och bestämmelser du inte känner till tydligen...

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
28 december 2014 ·

ford100 skrev:

Evildan skrev:

ford100 skrev:
Nej det vet jag är olagligt det med belysningen handlade om att jag inte hade en enda jäkla aning




Nej om jag inte med eget uppsåt retar nån får man inte skylla sig själv

Det är till syvende och sist ändock ditt ansvar som framför fordonet att veta vad som är lagligt eller inte, som du nu har blivit upplyst om i några sidor text innan.
Inser du nu att det är enkom ditt ansvar att din bil är i ett lagligt utförande?
Eller är det exempelvis däckverkstadens fel om du låter dom montera 20" blingfälgar på din bil och den sedan inte går att besiktiga med dessa monterade?


Men om denne känner sig retad av ditt agerande och antar att du är dig på ett visst sätt på rent djävulskap så har ju denne sin tolkning och du din tolkning gällande agerandet som fick honom att klappa till.
Det kan ju knappast vara så att du har tolkningsföreträde gentemot opponenten menar jag.

Varför skulle jag inte kunna besikta en bil med 20 tummare finns ingen sådan lag

O fortfarande nej på den frågan

Vi ponerar att dom hjulen avviker mer än 5% eller sticker ut för mycket utanför skärmkanten.
Vems är då felet?
Ditt eller verkstadens?


Så om du anser att du med flit retat upp någon har denne rätt att klappa till dig?
Om någon anser sig provocerad av dig så får denne inte klappa till?
Tolkar jag dig rätt?

ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

it_mutt skrev:

ford100 skrev:

Evildan skrev:

Det är till syvende och sist ändock ditt ansvar som framför fordonet att veta vad som är lagligt eller inte, som du nu har blivit upplyst om i några sidor text innan.
Inser du nu att det är enkom ditt ansvar att din bil är i ett lagligt utförande?
Eller är det exempelvis däckverkstadens fel om du låter dom montera 20" blingfälgar på din bil och den sedan inte går att besiktiga med dessa monterade?


Men om denne känner sig retad av ditt agerande och antar att du är dig på ett visst sätt på rent djävulskap så har ju denne sin tolkning och du din tolkning gällande agerandet som fick honom att klappa till.
Det kan ju knappast vara så att du har tolkningsföreträde gentemot opponenten menar jag.

Varför skulle jag inte kunna besikta en bil med 20 tummare finns ingen sådan lag

O fortfarande nej på den frågan

Ännu fler regler och bestämmelser du inte känner till tydligen...

Upplys mig då?

Min sonson har en rs6 med 22 tummare inga problem vare sig hos polis eller besiktning

ford100
28 december 2014 · 57 Inlägg

Evildan skrev:

ford100 skrev:

Evildan skrev:

Det är till syvende och sist ändock ditt ansvar som framför fordonet att veta vad som är lagligt eller inte, som du nu har blivit upplyst om i några sidor text innan.
Inser du nu att det är enkom ditt ansvar att din bil är i ett lagligt utförande?
Eller är det exempelvis däckverkstadens fel om du låter dom montera 20" blingfälgar på din bil och den sedan inte går att besiktiga med dessa monterade?


Men om denne känner sig retad av ditt agerande och antar att du är dig på ett visst sätt på rent djävulskap så har ju denne sin tolkning och du din tolkning gällande agerandet som fick honom att klappa till.
Det kan ju knappast vara så att du har tolkningsföreträde gentemot opponenten menar jag.

Varför skulle jag inte kunna besikta en bil med 20 tummare finns ingen sådan lag

O fortfarande nej på den frågan

Vi ponerar att dom hjulen avviker mer än 5% eller sticker ut för mycket utanför skärmkanten.
Vems är då felet?
Ditt eller verkstadens?


Så om du anser att du med flit retat upp någon har denne rätt att klappa till dig?
Om någon anser sig provocerad av dig så får denne inte klappa till?
Tolkar jag dig rätt?

Verkstans monterat för stora däck för bilen

Ja du har tolkat mig rätt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang