17 december 2014
Trådstartare
Tja!
Jag har en Audi 200 TQ -88 med nascom-chip och 1bar's wastegatefjäder som har stått i snart ett år och är lite bråkig på tomgången. Den svajjar mellan 800-1000 rpm och är i stort sett omöjlig att starta när den är varm (även lite trögstartad när den är kall men det går). Den går väldigt bra när man gasar men ligger man o mys-åker och håller jämn gas så spottar den och har sig, har även dött vid enstaka tillfällen när man kopplat ur.
Kan tilläggas att jag har monterat en dumpventil, en bosch original från en SAAB.
Saker jag har kollat:
* Dumpventil, har sugit o blåst i alla möjliga slangar...
* Tändlägesgivare, uppmätt - OK
* Varvtalsgivare, uppmätt - OK
* Vacuumslangar, sprayat satan med startgas, hittade en slang som var dålig så den byttes annars ingen reaktion.
Saker jag har bytt:
* oljefilter + olja
* luftfilter
* bränslefilter
* 1-polig tempgivare på toppen
* vacuumslang mellan topp och insug
* topplackspackning + bultar
* kamrem + vattenpump
* startmotor
* tändkablar + fördelarlock
* kylare
Bilen har KE-jetronic och MC2 motorn.
Jag misstänker antingen Bränsletrycksackumulatorn eller uppvärmningsventilen...
Nu behöver jag er hjälp, träd fram alla "K-jet-kunnare" vintern kommer och jag måste köra Quattro!!
det är mänskligt att fela, men det krävs en dator för att verkligen strula till det