Toyota Avensis 1,8i - 1999

Jettan81
24 december 2014 · 12 Inlägg

Bilen stannade igår och det visade sig att batteriet var urladdat och det batteriet hade några år på nacken.
Nu har jag satt in ett nytt batteri. Men lampan som indikerar batteri lyser fortfarande.
Kan det vara generator alt. laddningsregulator?
Kostnad att lämna in den på verkstaden?

zzr94092
24 december 2014 · 4 391 Inlägg

tror inte att vi kan ge dig nått vettigt svar på,så ring en verkstad,,,,kan vara så simpelt som att kolen är slut,är det internt/externt laddrelä på generatorn?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 december 2014 · 14 058 Inlägg

Jettan81 skrev:
Bilen stannade igår och det visade sig att batteriet var urladdat och det batteriet hade några år på nacken.
Nu har jag satt in ett nytt batteri. Men lampan som indikerar batteri lyser fortfarande.
Kan det vara generator alt. laddningsregulator?
Kostnad att lämna in den på verkstaden?

1. Skriv i rubriken vad felet gäller.
2. Ring till verkstaden och fråga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
PerArne Mycke vill ha mer...
24 december 2014 · 611 Inlägg

Om bilen stannade pga ur laddat batteri och att ersätta batteriet med ett laddat och laddningslampan lyser, då kommer du bara kunna köra tills det batteriet är slut också.

1. Kolla och mät plus kabel mellan generator och batteri.
2. Kolla jord anslutningar/kablar mellan batteri och kaross och mellan generator och kaross.
3. Om allt e schysst så skulle jag till 99% säga att din generator har gett upp. Det är inbyggda regulatorer på dom där och vill man pilla och skruva så går det att ta isär dom men enklast är att byta hela generatorn.

Lycka till!

//Per-Arne
Jettan81
25 december 2014 · 12 Inlägg

Ok... och nu ser jag att jag glömde skriva frågan...smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang