5359
Sök

Farligt att köra med obalanserade däck? 35 mil

1 Inlägg
27 december 2014
Trådstartare
Snabb fråga, måste köra upp till Stockholm idag ca 35 mil och sen tillbaka om tre dagar så ytterliggare 35 mil. Är det någon fara med att köra sträckan med obalanserade däck? Om det spelar någon roll vad det är för bil så är det en peugeot 607 från 2011.

Får inte tag på någon däckfirma som kan lösa det nu så i värsta fall skulle jag kunna balansera dem på måndag i Stockholm innan jag kör tillbaka igen.

2 253 Inlägg
27 december 2014
Farligt lär det kanske vara om ratten håller på att slitas ur händerna på dig.
Allt är väl relativt. Ett litet vibrerande till något mer. ..  sliter onödigt på styrleder mm. Men 35 mil....

Kolla på in o utsidan av fälgarna. Skrapa bort de värsta avlagringarna av lera mm, så kanske det rent utav blir bra.

Vettemannen
27 december 2014
Adambe skrev:
Snabb fråga, måste köra upp till Stockholm idag ca 35 mil och sen tillbaka om tre dagar så ytterliggare 35 mil. Är det någon fara med att köra sträckan med obalanserade däck? Om det spelar någon roll vad det är för bil så är det en peugeot 607 från 2011.

Får inte tag på någon däckfirma som kan lösa det nu så i värsta fall skulle jag kunna balansera dem på måndag i Stockholm innan jag kör tillbaka igen.

Har felet uppkommit helt plötsligt??

/Benny

Sök