En ovanlig Chevrolet small block ska jag helrenovera, skrämma upp en aning. det kommer läggas mycket krut på Ha rätt delar i. Borras till 283cui, köras in i bänk och placeras i min bar i vardagsrummet ;-)
Jag tänker helrenovera en mycket ovanlig corvette Motor som ska läggas mycket krut på få rätt delar och även skrämmas lite! sedan ska denna köras in i bänk och sedan placeras i min bar i vardagsrummet ;-)
Jag har nog tjatat om detta innan,MEN, vid genomgång/renovering,-byt alla frostpluggar!! Dom rostar inifrån o ut. Dessutom kan en packad dynga ha fyllt halva kylkanalerna.
Här är vattenavtappnings pluggarna avplockade, och som ganska vanligt, stehårt packat gojs! Det är bara peta bort o spola ur! Finns mycket gojs därinne ;-)
Bakom frostpluggarna, ligger halvfullt med dynga. Då kan det kvitta med vilken värsting aluvattenpump, o alukylare, när man har en igenkleggad motor ;-)
Uppmärkta överfall, och nu även plockat ur oljepluggar (för tvättning) . Ett skönt tips när du river ner en motor, spara alla lager, för då kan du se om vev eller ram är slipat sen tidigare (storlek står på lagerna)
Det här ska bli kul att följa. Jag förmodar att du har renoverat ett par motorer, men en sån här tråd blir ju en bra dokumentation ifall man har glömt bort hur något var monterat.
Det här ska bli kul att följa. Jag förmodar att du har renoverat ett par motorer, men en sån här tråd blir ju en bra dokumentation ifall man har glömt bort hur något var monterat.
Jag har pillat ihop en del, men helt klart en bra komihågare ;-)
Jag tänker helrenovera en mycket ovanlig corvette Motor som ska läggas mycket krut på få rätt delar och även skrämmas lite! sedan ska denna köras in i bänk och sedan placeras i min bar i vardagsrummet ;-)