2193
Sök

VW Caddy -06. Bruksskåpet börjar spåra ur..

Min tänkta slit och släng bil, en Volkswagen Caddy 1.9TDI från 2006 spårade så smått ur redan efter några veckor. Man lär ju trivas med bilen :)

597 411 Visningar
Uppdaterades senast 19 november 2018
463 Inlägg
3 januari 2016
Trådstartare
SpendeX skrev:
Carrera cup från 09 har också kolfiberlook på mellanväggen smile

Ja, jag tror Rally X är efterträdaren till Carrera Cup så de kan nog stämma 😊

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82

så äre!
872 Inlägg
3 januari 2016
Jonta skrev:
SpendeX skrev:
Carrera cup från 09 har också kolfiberlook på mellanväggen smile

Ja, jag tror Rally X är efterträdaren till Carrera Cup så de kan nog stämma 😊

Aah! Okej smile visste inte det. Eller snarare inte hört så mycket om rally X big_smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

Lastbilschaufför
30 Inlägg
3 januari 2016
Jag sitter här och letar efter nya vred till ACn, då mina är riktigt fula och den ena har spruckit.
Finns en hel del olika  modeller/infästningar att välja på. Vilken handlare var det du köpte av?

Mvh
Andreas

463 Inlägg
3 januari 2016
Trådstartare
Fraden skrev:
Jag sitter här och letar efter nya vred till ACn, då mina är riktigt fula och den ena har spruckit.
Finns en hel del olika  modeller/infästningar att välja på. Vilken handlare var det du köpte av?

Sök bara på "Air con knobs caddy" på EBay så hittar du. Tror de ska vara samma på alla utom de nyare med elektronisk AC.

Lastbilschaufför
30 Inlägg
3 januari 2016
Tack. Hittade nyss!

Mvh
Andreas

Byggare Behm
562 Inlägg
6 januari 2016
Tackar för tips på kabeldragning , har börjat montera arbetsljus.

Ang. skiljeväggar har jag för mig att STCC-edition hade kolfiber också.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Lastbilschaufför
30 Inlägg
22 januari 2016
Jag var fått hem lite leksaker till min caddy.
Bl.a. Det här kittet som jag beställde: http://www.retrofication.co.uk/mk3TAfrontrearkit.html
Jag valde varianten där man får svetsa på bakaxeln istället för den andra varianten.

Ska givetvis byta fjäderbenslagringen också.
Var det SKF VKDA 35122 T som du köpte?
Kit till 2st sidor?

Hur gjorde du med stagen fram till krängningshämmaren?

Mvh
Andreas

463 Inlägg
23 januari 2016
Trådstartare
Fraden skrev:
Jag var fått hem lite leksaker till min caddy.
Bl.a. Det här kittet som jag beställde: http://www.retrofication.co.uk/mk3TAfrontrearkit.html
Jag valde varianten där man får svetsa på bakaxeln istället för den andra varianten.

Ska givetvis byta fjäderbenslagringen också.
Var det SKF VKDA 35122 T som du köpte?
Kit till 2st sidor?

Hur gjorde du med stagen fram till krängningshämmaren?

Härligt, snart en till låg Caddy alltså smile

Minns inte artikelnummer på fjäderbenslagren. Köpte dom dock styck och inte ett par. Köpte på BDS.

Krängningshämmarstaget på ena sidan funka, de andra sitter lite skumt men funkar. Tänkte sänka lite till nu till våren och då kommer jag korta dom något samt vrida ett.

463 Inlägg
24 januari 2016
Trådstartare
Nu är bilen tvättad och parkerad i garaget för ett tag, dags för hellack samt lite modifieringar 😊

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-cd381bb109fdd1e02928f6999fea3141_large.jpg

141 Inlägg
24 januari 2016
Gissar på att det blir liknande stuk efteråt som den på bilden.

http://forumbilder.se/F8L44/image.jpeg

Ser grymt ut om du får ihop fronten som du tänkt dig.

Vad blir det för modifieringar i samband med lacken utöver vingen på bakdörrarna??

Happines is a choise!

463 Inlägg
25 januari 2016
Trådstartare
Kommer bli vissa likheter, helt klart. Denna ser dock ut att ha luftfjädring. Vilket fall lägre än vad min är 😊

Småsaker egentligen, en gammal  skada på vänster sida ska riktas men sen blir de valsa ut skärmarna lite bak, bygga om bakdörrar, montera vingen, lacka alla handtag vita samt nya faceliftbskljus. Kollar även på att bygga om bakstöten, men de ligger sist på prio listan 😊

Lastbilschaufför
30 Inlägg
25 januari 2016
Jonta skrev:

Minns inte artikelnummer på fjäderbenslagren. Köpte dom dock styck och inte ett par. Köpte på BDS.

Krängningshämmarstaget på ena sidan funka, de andra sitter lite skumt men funkar. Tänkte sänka lite till nu till våren och då kommer jag korta dom något samt vrida ett.

Nja, har inget garage att greja i. Så jag får vänta tills jag kan ligga på backen och svetsa.
Såg att bla, Just Caddys har korta stag att köpa som man själv kan justera: http://www.retrofication.co.uk/MK3Caddydroplinks.html
Ingen svår sak egentligen att bygga själv.
Bara ett gängat rör och leder längst ut.
Kanske finns några "p-ändar" som passar från någon bil.

Annars får man väl ta fram vinkelslipen och kapa (korta ner dom), för att sedan svetsa ihop dom stagen som sitter där i dag.

Mvh
Andreas

Low is a lifestyle
364 Inlägg
26 januari 2016
Lägg igen halvmånen på huven och kör emblemlöst! smile

463 Inlägg
26 januari 2016
Trådstartare
Fraden skrev:
Jonta skrev:

Nja, har inget garage att greja i. Så jag får vänta tills jag kan ligga på backen och svetsa.
Såg att bla, Just Caddys har korta stag att köpa som man själv kan justera: http://www.retrofication.co.uk/MK3Caddydroplinks.html
Ingen svår sak egentligen att bygga själv.
Bara ett gängat rör och leder längst ut.
Kanske finns några "p-ändar" som passar från någon bil.

Annars får man väl ta fram vinkelslipen och kapa (korta ner dom), för att sedan svetsa ihop dom stagen som sitter där i dag.

Har kört kortade med justering som du länkade på en Audi A3. De funkade bra, fast tycker de går lika bra att bygga om 😊

Eliiaasson skrev:
Lägg igen halvmånen på huven och kör emblemlöst! smile

Då lär man plasta egen grill också, för de finns inte att köpa nå emblemlösa till dessa. Men jag va inne på att platsa ihop och göra en egen grill fram till jag såg en Caddy som hade gjort så, tyckte de såg lite skumt ut så jag hoppar nog över det och behåller emblemet.

463 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
Lite mycket jobb just nu, men han iallafall få lite gjort igår.
Fronten av, bakstöt lossad, bilen höjd bak för att komma in i lackboxen.
Bakskärmarna blev utvaldade några millimeter samt bakdörrarna rensade på el och prylar. Redo att lyftas av och modifieras 😊

Några kanske undrar över dekalen, gör bara lite reklam för kompisens Gokart Arena såhär på vinterhalvåret när bilen ändå mest är skitig och har tråkiga vinterhjul. Till våren när bilen ska vara fin igen åker den av 😊

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-db4f2a1052873a0c7d8014f7867f7ee7_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-86de2d9101b1d88a4e6103ac9d4bd933_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-5742936bb73b77a7b0058ef064901de8_large.jpg

142 Inlägg
27 januari 2016
Ska bakdörrarna möjligtvis rensas på emblem och byggas om för att passa lilla skylten? wink

Har följt projektet sedan början ! bra jobbat smile

463 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
mkjn2 skrev:
Ska bakdörrarna möjligtvis rensas på emblem och byggas om för att passa lilla skylten? wink

Har följt projektet sedan början ! bra jobbat smile

Kul att du hängt med ända från början 😊

Du har helt rätt angående bakdörrarna. Den högra ska bli av med VW märket (och dess försänkning) och vänsterdörren ska få smalare skyltuttag och bli av med bakrutetorkaren 😊

445 Inlägg
27 januari 2016
Går det inte att fixa snyggare gångjärn till bakdörrarna som inte syns? Nu när du ändå håller på? smile inte funderat få helt släta dörrar och skylt i stötfångaren som på Golf osv.?

463 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
Montecarlo skrev:
Går det inte att fixa snyggare gångjärn till bakdörrarna som inte syns? Nu när du ändå håller på? smile inte funderat få helt släta dörrar och skylt i stötfångaren som på Golf osv.?

Finns ingen direkt smidig lösning, enklast är nog att byta till den stora bakluckan, den har dolda gångjärn. Den passar dock inte mig just nu eftersom bilen fortfarande är en arbetsbil.

Har sett släta dörrar på en Caddy utan skylt, men de såg fördjävligt ut 😊

så äre!
872 Inlägg
27 januari 2016
Blir fint med rensade dörrar. Fundera på att kanske bygga för liten regskylt i stöten och lägga igen dörrarna helt?wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

Sök