2235
Sök

VW Caddy -06. Bruksskåpet börjar spåra ur..

Min tänkta slit och släng bil, en Volkswagen Caddy 1.9TDI från 2006 spårade så smått ur redan efter några veckor. Man lär ju trivas med bilen :)

597 455 Visningar
Uppdaterades senast 19 november 2018
253 Inlägg
7 mars 2016
Jag ringde med på fronten på Touranen i motala big_smile Men såg annonsen för sent tyvärr

Dalsland......Varför trängas?

463 Inlägg
7 mars 2016
Trådstartare
m-lowet skrev:
Jag ringde med på fronten på Touranen i motala big_smile Men såg annonsen för sent tyvärr

Ibland gäller det att vara snabb 😊

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82

463 Inlägg
13 mars 2016
Trådstartare
Morbror (som byggt ett antal Alfor m.m. och figurerade regelbundet i bilsport och på Elmia under 90 talet och även en bit in på 00-talet) fick förtroendet att fixa bakdörrarna som nu är hemma igen. Återstår att fixa till dörröppningen sen är de dags för lite spackling och lack 😊

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/508/508-a73b7d38d1401efd25b7c60fdd1c164a_large.jpg

Allfixare
1 475 Inlägg
13 mars 2016
Jonta skrev:
Morbror (som byggt ett antal Alfor m.m. och figurerade regelbundet i bilsport och på Elmia under 90 talet och även en bit in på 00-talet) fick förtroendet att fixa bakdörrarna som nu är hemma igen. Återstår att fixa till dörröppningen sen är de dags för lite spackling och lack 😊

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Harjunpää? Är han inte besviken över att du inte byggt allt i plåt? wink

463 Inlägg
14 mars 2016
Trådstartare
fish skrev:
Jonta skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Harjunpää? Är han inte besviken över att du inte byggt allt i plåt? wink

Hehe, nejdå inte vart några nya plåtbyggen på många år, den senaste va deras GTV. De senaste har de vart bara små ändringar på 😊

Lastbilschaufför
30 Inlägg
30 mars 2016
Hur går det för dig?
Inget nytt?

Mvh
Andreas

463 Inlägg
31 mars 2016
Trådstartare
Fraden skrev:
Hur går det för dig?
Inget nytt?

Bilen står på lack än, så just nu finns de tyvärr inte så mycket jag kan göra. Men borde väl förhoppningsvis snart få tillbaka bilen 😊

311 Inlägg
31 mars 2016
Coolaste caddyn jag sett! Mycket intressant att följa då man kör en caddy på jobbet typ 6 dagar i veckan, tänk om man hade en sån!

463 Inlägg
31 mars 2016
Trådstartare
nagasaki.020 skrev:
Coolaste caddyn jag sett! Mycket intressant att följa då man kör en caddy på jobbet typ 6 dagar i veckan, tänk om man hade en sån!

Kul att höra 😊 Hoppas jag får tillbaka bilen snart så jag kan göra lite uppdateringar 😊

4 Inlägg
4 april 2016
Tjena!! Skall till och börja med sänkningen av min caddy och tänkte höra om TS eller ngn annan vet vad offseten på hålet skall vara i plattorna som ser till att bakhjulet hamnar i mitten. Tacksam för alla svar..

Wankel-snubbe
325 Inlägg
5 april 2016
50bmg skrev:
Tjena!! Skall till och börja med sänkningen av min caddy och tänkte höra om TS eller ngn annan vet vad offseten på hålet skall vara i plattorna som ser till att bakhjulet hamnar i mitten. Tacksam för alla svar..

Beror lite på hur mycket du ska sänka faktiskt.
Om du har möjligheten, och kanske ska tillverka offset-plattor själv, så rekommenderar jag att du sänker bilen först, sedan mäter hur mycket du vill flytta hjulet.
Jag ställde ner min bil på bakaxeln ovanpå pallbockar utan hjul och mätte.
Jag tror jag gjorde 12mm på min, näst lägsta på ett Vmaxx-kit  med 19".
Tänk på att bilen sänks lika mycket som offset-plåten är tjock.

Mooseville Performance - Tegheim

463 Inlägg
5 april 2016
Trådstartare
50bmg skrev:

Beror lite på hur mycket du ska sänka, jag ändrade 18mm om jag minns rätt

463 Inlägg
5 april 2016
Trådstartare
Tegheim skrev:
50bmg skrev:

Om du har möjligheten, och kanske ska tillverka offset-plattor själv, så rekommenderar jag att du sänker bilen först, sedan mäter hur mycket du vill flytta hjulet.

Du va visst snabbare att svara än mig 😊👍

4 Inlägg
5 april 2016
Jonta skrev:
Tegheim skrev:
50bmg skrev:

Du va visst snabbare att svara än mig 😊👍

Halloj!!
Och tack för svaren! smile
Det blir inget vansinnessänk av det men jag vill att den ser hyfsad ut med min 18" och inte så det ser som om den
går på styltor!! Jag tänkte jag skulle borra hål i sänkningsplattorna som kommer med satsen och jag var inne på 15mm från centrum på orginalhålet på plattan, det kanske kunde funka så? Sedan har jag en fråga till! När jag öppnar förardörren på min caddy så låter det som en pump eller dyligt som startar och går några sekunder, kan någon tala om för mig vad detta handlar om? big_smile Nu skall jag inte kapa din tråd mer Jonta!! lol
Senast redigerat av 50bmg (5 april 2016)

Wheel whore
215 Inlägg
4 Inlägg
6 april 2016
Tompa skrev:
Det som låter är bränsletrycket som byggs upp

Lite skumt att det är när jag öppnar dörren!! Det borde hända när jag vrider om nyckeln tycker jag!

Allfixare
1 475 Inlägg
6 april 2016
Vakuum läckage i cenrallåssystemet tror jag. Men det kanske inte är vakuumstyrt på Caddy nuförtiden smile

463 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
Inget jag känner igen från min tyvärr, så jag vet faktiskt inte vad de kan vara

21 Inlägg
6 april 2016
Läst igenom hela tråden nu och måste säga att du gör ett grymt jobb! Pren lagd! smile

463 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
Mange789 skrev:
Läst igenom hela tråden nu och måste säga att du gör ett grymt jobb! Pren lagd! smile

Härligt, kul att du gillar projektet 😊

Sök