4592
Sök

Hjälp driver bara när den är kall!

4 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare
Hej, jag har en Nissan Pathfinder automat -06 som har gått jättebra, men... Nu så driver den enbart bara när den är kall. Den går att köra en bit men så fort men när den blir varm så slutar den att driva. Undrar om det är någon som kanske har en tanke bakom varför den gör så? Hoppas att det inte är för svårt att lösa problemet.

Tacksam för svar!:)

512 Inlägg
11 januari 2015
Tror du att felet ligger i växellådan? annars kan det vara bromsarna. Har du vatten i bromsvätskan kommer bromsarna gå på av sig själv efter att bromsarna blir varma.

512 Inlägg
11 januari 2015

Vettemannen
11 januari 2015
_Thor_ skrev:
Tror du att felet ligger i växellådan? annars kan det vara bromsarna. Har du vatten i bromsvätskan kommer bromsarna gå på av sig själv efter att bromsarna blir varma.

Även om bromsarna ligger på ska väl motor och växellåda driva, eller hur.

/Benny

4 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Ah nej den borde ju driva driva lite iallafall om det skulle vara så. jag vet inte så mycket om automatlådor men det känns som om det borde vara något med oljan i lådan att göra, eller? smile

4 594 Inlägg
13 januari 2015
oljenivån i lådan är den kollad? och hur ser oljan ut? att bromsarna skulle ligga på tror jag inte en sekund på...

4 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
zzr94092 skrev:
oljenivån i lådan är den kollad? och hur ser oljan ut? att bromsarna skulle ligga på tror jag inte en sekund på...

jo oljenivån såg bra ut och oljan såg inte ut att vara något fel på.

4 594 Inlägg
13 januari 2015
går det att läsa ut felcoder på lådan tro?

4 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
det har jag ingen aning om hur man gör hmm

4 594 Inlägg
14 januari 2015
du får ta dig till en verkstad,på något vis..eller om någon här har en läsare som tar din bil o kan hjälpa till

Sök