4592
Sök

Oljelampan på en mini cooper ome

8 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Tjena. Tänkte kolla här om någon vet vad mitt fel kan vara, Oljelampan lyser under 1000 varv dvs tomgång oavsett hur varm eller kall den är.

Den har nyligen varit på service och då byttes olja, oljetrycksgivaren

8 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Bilen har gått 13000 mil nästan. -02

4 594 Inlägg
12 januari 2015
byttes givaren är det så du menar?. fel givare skulle jag tro,vad fick i för olja? vill du skriva reg n:r ?
Senast redigerat av zzr94092 (12 januari 2015)

8 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Har diskuterat med zzr94092 via pm, har någon fler förslag som tror de kan veta är ni varmt välkomna.

8 Inlägg
12 januari 2015
Trådstartare
Har även frågat vad hon precis bytte via mail av hon jag köpte den av och såhär skrev hon:

Dom bytte handtag, vajer i handtaget, grundmodul, och oljetryckskontakt. Samt två lampor. Givaren ska dom inte ha bytt, det har dom inte sagt till mig isåfall och jag har inte betalat för någon givare. Men säger dom att dom har bytt den så har dom väl det. Har haft den inlämnad hos dom tre gånger mellan oktober och december. Det tog ett tag för dom att hitta felet med dörren. Därav att den var inlämnad tre gånger.

Var på ivars bil idag och frågade angående olja och då sa han att givaren var bytt i november, kanske är de som är felet ändå, att den inte är bytt?

Oljefilter och service är gjort i september på mekonomen.

Sök