Hallå igen, Har testmonterat fjäderben från volvo 240 och insett att dem kommer bli lite för höga. Alternativen va då att korta dem eller köpa coilovers och anpassa för rätt höjd, problemet blir då att jag kommer få en extrem camber vinkel.
Lite bilder:
Jag har tittat lite på volvo 960 spindlar och sedan använda mig av golf coilovers som verkar vara riktigt korta. Med den lösningen så kommer jag då kunna ställa camber vinkel nere vid spindeln istället, tror det kommer bli en bättre lösning.
I väntan på delar till att fortsätta bygga framvagn så fokuserar jag lite på att bygga om bakvagnen igen. Anledningen att jag bygger om det är att jag inte vart nöjd med resultatet och att jag vill bygga efter min jigg.
Igår byggde jag en bakvagns jigg på det stora ramverket, det är inte svetsat än men man ser principen. Ska måtta in så allt är rakt bara och sedan punkta upp det.
Det går att få en rätt fin kant på fälgarna tror jag
Igår punktades bakaxel jiggen på plats och allt måttades in. Sedan måttade jag även in stötdämparfästena för att kunna påbörja byggnation av dem bakre stötdämpartornen.
Så sjukt smidigt att bygga allt efter den stora jiggen nu
Å bygge ny bil, er mye jobb, be sure! Viktig å være nøye og få alt så korrekt plassert som mulig.
Ja man inser inte riktigt när man påbörjar det vilket enormt arbete det är och hur mycket man måste tänka på. Det gäller att va duktig på att mäta och konstruera saker i huvudet först innan man påbörjar.