Dodge Charger -71, läckage headers.

njubee
3 februari 2015 · 11 Inlägg

Hej

Har ett problem med ena sidan, bytte packning till Performance i höstas.
Den sköt på exakt samma ställe som den som satt innan, tog väl två turer innan den gick.
Då gav jag fan i packning och körde med värmesilikon, tror det var Mekonomens röda skit.

Höll väl iaf 5-6 turer innan den gick också, finns det någon bättre eller sämre värme pasta som man kan använda?

Hjälper det om man kör pasta + packning? Om den nu skjuter på samma ställe hela tiden så måste väl det vara något som är ojämnt? Tycker mig inte se att det är några ojämnheter på varken blocket eller headersen.

Men kanske måste ta fram slipen och skava lite vilket antagligen kommer leda till att man får gå o köpa nytt yikes

nixon89 klabbarpan
3 februari 2015 · 3 041 Inlägg

Om det blåser packningen på samma ställe så borde det vara skevt grenrör du har. Alt anläggningsytan som inte är ren. Är det original headers eller eftermarknads? Provat att lägga en linjal över flänsen och sett att det är rakt?

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
njubee
4 februari 2015 · 11 Inlägg

Har haft den sen i somras så vet inte om det orginal, du menar att eftermarknad är skit? Har inte orkat ta isär det än, ska påbörja i helgen..Ska kolla med linjal, tack för tipset. Lär sig mer o mer...

nixon89 klabbarpan
4 februari 2015 · 3 041 Inlägg

Nej säger inte att eftermarknads e skit, men är headersen av en billigare kvalisort så är det lätt hänt att dem inte är riktigt plana redan från fabrik.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
zzr94092
4 februari 2015 · 4 411 Inlägg

har sett headers från Kina ,som man ser med blotta ögat är skeva i flänsen

njubee
5 februari 2015 · 11 Inlägg

Har ni tips på säljare här i Sverige på headers förutom Hansen, Yankee Parts o US Car Parts?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 februari 2015 · 14 079 Inlägg

njubee skrev:
Har ni tips på säljare här i Sverige på headers förutom Hansen, Yankee Parts o US Car Parts?

Norrlands Custom kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Haglund_Robin
7 mars 2015 · 82 Inlägg

Dalhems kan ju ta hem från båda summit racing och Classic industries

Sen har jag sett nånstans tror de va hos Persåkers speedshop de hade typ brickor, vet inte va de heter men man la dem mellan bulten och headers så bulten drar hela grenröret jämnare mot toppen om man har en tunn fläns som lätt skevar.

Dodge Charger "Gamle Svarten" (1970)
Volvo XC 70 (2005)
Ramming_Air
7 mars 2015 · 137 Inlägg

Har du mätt upp anläggningsytan mot toppen? Tveksam till att nya headers är skeva. Ev behöver ytan i toppen fräsas ned 0,5 mm

Senast redigerat av Ramming_Air (7 mars 2015)

shogun
7 mars 2015 · 2 117 Inlägg

Fräs ned (plana) headersflänsen och byt ut bultarna.
Montera nya packningar (trelagers). De tätar bättre.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang