RobbanGBG skrev:
Har du aldrig sett barnprogrammet Lata Lucy?

Lat och "smart" som man är så tänkte jag såklart bara repa de bromsar som inte tog bra. Men jo, jag har kommit till den insikten jag också. Till slut. Det finns en anledning till att alla säger att man skall repa båda sidor samtidigt...
Fixar jag sista hjulet idag så har det sannerligen varit en sommar i bromsarnas tecken. Då har jag repat alla bromsar på Caddyn, Volvon och även Kapitänen i sommar. Börjar bli lite less på detta... Men nu när jag då testat 6 hjul med trummor och sex med skivor så får jag nog säga att skivorna var lättare att ha att göra med.
Vid det här laget så vet du ju hur man fixar bromsar :p
Men skivor är vell att föredra. Trummor går bra. Så länge det inte är någon konstig modell som du har på Opeln

Men skivor har ibland sina problem. Fram på mina bmw 02or så är det 3 luft nipplar per bromsok. Fanns mkt där inne som orsakade så inte alla fyra kolvar ville åka ut.
Men ger man upp direkt så kommer man ju ingen stans

Och syns att du inte har gett dej än

Så kämpa på.
Och är inge fel på att vara lat

Men latheten kommer oftast ikapp en och sparkar en hårt i baken till sist

Hänt mej ett par gånger. Ändrar jag på mej? Nope. För lat

Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.