Åhå, tackar. Men nu tror jag inte det behövs. Som sagt jag skulle ju felsöka kablaget och brytaren för tutan. Tyvärr var det en massa andra onödiga kablar där som förvirrade. Verkade vara två system för extraljus, och några extraljus är inte längre monterade...
Så, jag som tänkte sätta tillbaks kofångaren, men istälet skulle fixa tutan nu när den var lätt att komma åt, började istället riva ut onödigt kablage, för att kunna fixa tutan lättare...
Sagt och gjort, det gick kanske lite väl fort, men går det inte fort så går det sakta och det har jag inte tid med. En kabel till en varvräknare råkade stryka med, men jag skall nog kunna fixa den. Vad värre var är att när jag plockade bort en knappsats som någon satt in för att flippra med alla extraljus som inte längre fanns så råkade jag rycka ut indikeringslampan för hel-ljus. Den sitter fan inte smidigt till. Nåväl till slut så lyckades jag göra en slags move som jag bara trodde en korsning av en katt och mister Fantastic skulle kunna göra. Jag hade huvudet uppstucket bakom instrumentpanelen och vänsterhanden kom på nåt sätt runt rattstången och upp på andra sidan. Efter mycket om och men så fick jag dit lamp skrället.
Jag var ju tvungen att testa om den fortfarande funkade så jag vred på tändningen. Och vet ni vad, det blev ett himla tut. Ett tut utan slut. På något sätt hade mitt meckande och pillande (antagligen med brytaren i ratten) fått nåt att gå till sig. Att det tutade hela tiden berodde bara på att jag lyckats dra de tre skruvarna för hårt. När jag tweakat till dem så funkade tutan alldeles utmärkt.
Tjoho tutan är fixad!! Så får de för sig att testa den på besiktningen så kommer det att funka!

Ett steg på vägen i alla fall.