5095
Sök

IDIOTER!!! (uppkörning)

873 Inlägg
11 december 2006
Vissa personer kan helt enkelt inte lära sig en del saker.
Det går inte bara, inget konstigt med det för vi är ju alla olika.

För min del var det rent mekaniska inget som behövde någon övning överhuvudtaget. (Sedan att få det att flyta på "perfekt" är ju något jag fortfarande utmanar mig själv med varje dag i olika bilar.)
Teorin fick jag sitta och tvångstvinga in och det blev aldrig riktigt bra förens jag fick känna på trafikrytmen i praktiken. Då satt det, men när jag inte hade något att härleda texten till gick det bara inte.

Jag vet också en person som läste igenom teorin en gång, och det satt.
Men den människan har fortfarande inget körkort, att köra i praktiken rent mekaniskt gick bara inte.

Don't get mad, get even.

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
Cobicon skrev:
hoppas det löser sig med körningen!
vet att det är utanför tråden, men jag måste bara skriva en kul grej som min körskolelärare berättade för mig när jag tog körkort, (jag tyckte typ att det var overkill att jag skulle ta 8-9 körningar), så sa han att han hade en medeålders kvinna som hade tagit 92 körlektioner, kuggat på teorin 2 ggr och kuggat på körningen 3 ggr! hur är det möjligt!! big_smile

Bott i övik??? =9 för jag tror jag vet vem den kvinnan e om inte så hade vi en likadan urkorkad människa på vår körskola... lovar möter jag henne i trafiken så kommer jag självmant väja ned i diket.. sen var det en tjej som kört 65 lektioner som man träffade på halbanan =s

PS. "vissa ska inte ha körkort så är det bara vissa lär sig aldrig att köra bil" citat av min far
Senast redigerat av Sushikocken (11 december 2006)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

179 Inlägg
11 december 2006
nä, kristianstad, står under avataren  wink

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

Sleeper
3 084 Inlägg
11 december 2006
Cobicon skrev:
nä, kristianstad, står under avataren  wink

hehe såg det sen ändrade lite på min text smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

873 Inlägg
11 december 2006
Sushikocken skrev:
lovar möter jag henne i trafiken så kommer jag självmant väja ned i diket.. sen var det en tjej som kört 65 lektioner som man träffade på halbanan =s

PS. "vissa ska inte ha körkort så är det bara vissa lär sig aldrig att köra bil" citat av min far

Jo...
Inte för att klanka ner på folk. Som sagt alla har olika svårt.

Men hade jag själv behövt så många lektioner hade jag nog övervägt att inte ge mig ut i trafiken.
Jag hade bedömt mig själv som olämplig, vilket jag varit vis nog att göra inom vissa andra områden wink

Men det kommer ju aldrig körskolan göra även om det borde.
De är väl nöjda så länge de kan fortsätta pumpa pengar ur stackarna.

Don't get mad, get even.

125 Inlägg
11 december 2006
körskolan vill bara pumpa pengar på oss små ungdommar smile men ja tog o beställde ett teori prov sj via VV för dom tyckte att ja inte va färdig för det en.. men ja klara de på första försöket endå..

MVH /// Grundberg

1 207 Inlägg
11 december 2006
Cobicon skrev:
hoppas det löser sig med körningen!
vet att det är utanför tråden, men jag måste bara skriva en kul grej som min körskolelärare berättade för mig när jag tog körkort, (jag tyckte typ att det var overkill att jag skulle ta 8-9 körningar), så sa han att han hade en medeålders kvinna som hade tagit 92 körlektioner, kuggat på teorin 2 ggr och kuggat på körningen 3 ggr! hur är det möjligt!! big_smile

Detta är säkert en kvinna med sämre självsäkerhet som de tar och utnyttjar.. Tänk er själv hur mycket pengar de fått in av henne. Vad är det 300*92 plus resten (vet inte hur mycket det kostar).

Knegare
718 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
JIsses vad svar!yikes

Körskolan har bara en bil för halkan, fråga mig inte varför..

Ska göra halkan imorgon sen ringa vägverket och höra om dom har kvar någon tid på onsdag, i så fall så tar jag den vill jag lova.

William 2009-02-20

407 Inlägg
14 december 2006
En tjej därifrån jag kommer fick slänga upp 75tusen för att få sitt körkort, vill inte ens tänka på hur många körlektioner hon tog och hur många ggr hon kuggade, kan dock tillägga att hon fortfarande suger på att köra och är lite halvt efterbliven

562 Inlägg
14 december 2006
Grejen den e att det är bra att ta någon teori kurs å körkurs.. för ibland e vv korkade dom säger att man måste ha kuggat en gång om man kör privat typ.. så sa dom till mig kusin iaf!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

128 Inlägg
14 december 2006
man "måste" ju inte ta någon lektion.boka uppkörning och halka själv!uppkörningen är enkel!

Burn IF performance

* Voff voff *
10 970 Inlägg
14 december 2006
arvidj skrev:
Fruktansvärt surt, lider med dig!

Till övriga som pratar om hur snabbht de tagit sitt kort eller hur lite lektioner som gick åt..
Det finns inget som säger att alla med körkort är lika bra förare, ju fler lektioner och moment man går igenom, desto bättre. Visst, måhända de inte testar just det momentet på uppkörningne, men det är helsikes bra att ha gått igenom alla moment.

Jag hade enkelt kunna tagit mitt kort, som jag nu haft i en månad, utan några som helst lektioner, fick köra lite landsväg, smal krokig väg, lite stad och ngn rondell, supersimpelt. Men inte grämer jag mig föt att jag tog 15-20 lektioner, nej nu känner jag mig säker på alla moment och jag vet hur jag ska agera.

Skillnad är det för person X som glider igenom uppkörningen utan att ha blivit testat på moment som han/hoin inte tränat.

Körkortet är ju inget man tar så snabbt som möjligt, det är ngt man tar för livet, och lektioner skall göra livet säkrare.

mvh

Vilket trams... Du förutsätter alltså att folk som gjort få lektioner men klarat uppkörningen gjorde det för att dom inte blev testade på alla moment...?

Nejdu... Saken är nog snarare den att olika människor har olika förutsättningar att lära sig saker... Vissa har lätt för matte men svårt för träslöjd, medans andra kanske är kalasbra på att virka en grytlapp men inte klarar att limma ihop två träbitar... Samma sak gäller här, vissa behöver fler lektioner och vissa behöver färre...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Lång & Smal!
462 Inlägg
14 december 2006
Lånar även jag tråden lite å skriver av mig!!!

Jag körde 1 körlektion (dom ville bara ha ut massa pengar märkte ja direkt) sagt å gjort!!
Sket i dom 4 andra som ja fick gratis med skolan (totalt 5).. körde privat hemma med mamma, "pappa" och min farbror i 2år.
Beställde Teoriprov gick hur bra som helst.. fick 49p, sad mindre bra.. beställde ytterligare en gång.. fick 55p smile
Sen va de dags för halkbana (Grums) Gick smärtfritt med lite burnisar å sådär wink En kul och lyckad dag enligt mig själv..
Efter några veckor fick ja uppkörning (Privat)... kuggade vid sista övergångsstället in till vv (Karlstad) beställde en ny dagen efter å fick uppkörningen den 15 December 2003 å klara körkortet.. big_smile

Så imorn 15 December 2006 har ja haft mitt körkort i 3år big_smile

Som sagt.. man behöver inte köra på körskolan för att ta körkort!!

Mvh Henrik

//Henrik Johansson

53 Inlägg
16 december 2006
brådhis: Verkligen inte, du läste nog lite slarvigt...

Sök