BMW E91 LCI OEM Mindre projekt/Uppgraderingar

Ville ha en bruksbil, men också ett lättare projekt. Enklare förändringar, men de roliga förändingarna/förbättringarna snarare än att få den att fungera. Sen behövde jag lite anledning till att bygga upp mitt garage med verktyg och allt där omkring!
  • 39 Följare
  • 50 817 Visningar
  • Uppdaterades senast 11 maj 2016
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
31 december 2015 · 2 571 Inlägg

Svart bil alltså... Tur att du tycker om att stå i garaget och gnugga! wink big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
31 december 2015 · 233 Inlägg

hyrbil skrev:
Svart bil alltså... Tur att du tycker om att stå i garaget och gnugga! wink big_smile

Haha, ja det gör mig aningens nervös faktiskt...

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Soness
6 januari 2016 · 233 Inlägg

Då var en 330e beställd! big_smile Beräknad leverans v.12, bara att försöka hålla ut tills dess...

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Bimm
7 januari 2016 · 79 Inlägg

Grattis! Lär bli en ny favoritbil för mig här på garaget! Spännande!

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Soness
7 januari 2016 · 233 Inlägg

Bimm skrev:
Grattis! Lär bli en ny favoritbil för mig här på garaget! Spännande!

Kul att höra! smile Känns lite nervöst att köpa en bil som jag inte testat. Men har redan börjat få idéer för vad jag kan fixa med bilen...

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Bimm
7 januari 2016 · 79 Inlägg

Soness skrev:

Bimm skrev:
Grattis! Lär bli en ny favoritbil för mig här på garaget! Spännande!

Kul att höra! smile Känns lite nervöst att köpa en bil som jag inte testat. Men har redan börjat få idéer för vad jag kan fixa med bilen...

Hoppas fixen kommer bestå av fina breda fälgar och m-performance delar (diffusor, njurar)? smile

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Soness
7 januari 2016 · 233 Inlägg

Bimm skrev:

Soness skrev:

Bimm skrev:
Grattis! Lär bli en ny favoritbil för mig här på garaget! Spännande!

Kul att höra! smile Känns lite nervöst att köpa en bil som jag inte testat. Men har redan börjat få idéer för vad jag kan fixa med bilen...

Hoppas fixen kommer bestå av fina breda fälgar och m-performance delar (diffusor, njurar)? smile

Nä, valde att hålla denna mot mer komfort (Luxury line ändå) så tanken är att rulla på 18". Med breda fälgar kommer jag väl en halv mil på el bara tongue

Tankarna än så länge är att montera shadowline backspeglar, av någon anledning är B-stolparna shadowline på Luxury line, men inte backspeglarna... Sen vill jag ha växelväljaren och iDrive-reglaget med keramiska ytan som man kan få i 5-serie och uppåt. Men tanken från början var ju att inte göra så mycket på gamla bilen heller, och det gick ju jättebra.

Får köpa mig en riktig projektbil sen när jag vill åka obekvämt big_smile

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Bimm
7 januari 2016 · 79 Inlägg

Soness skrev:

Bimm skrev:

Soness skrev:

Kul att höra! smile Känns lite nervöst att köpa en bil som jag inte testat. Men har redan börjat få idéer för vad jag kan fixa med bilen...

Hoppas fixen kommer bestå av fina breda fälgar och m-performance delar (diffusor, njurar)? smile

Nä, valde att hålla denna mot mer komfort (Luxury line ändå) så tanken är att rulla på 18". Med breda fälgar kommer jag väl en halv mil på el bara tongue

Tankarna än så länge är att montera shadowline backspeglar, av någon anledning är B-stolparna shadowline på Luxury line, men inte backspeglarna... Sen vill jag ha växelväljaren och iDrive-reglaget med keramiska ytan som man kan få i 5-serie och uppåt. Men tanken från början var ju att inte göra så mycket på gamla bilen heller, och det gick ju jättebra.

Får köpa mig en riktig projektbil sen när jag vill åka obekvämt big_smile

Jaha okej, måste läst fel, trodde du beställt med m-paketet. Låter nice hursom!

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Soness
7 januari 2016 · 233 Inlägg

Bimm skrev:

Soness skrev:

Bimm skrev:

Hoppas fixen kommer bestå av fina breda fälgar och m-performance delar (diffusor, njurar)? smile

Nä, valde att hålla denna mot mer komfort (Luxury line ändå) så tanken är att rulla på 18". Med breda fälgar kommer jag väl en halv mil på el bara tongue

Tankarna än så länge är att montera shadowline backspeglar, av någon anledning är B-stolparna shadowline på Luxury line, men inte backspeglarna... Sen vill jag ha växelväljaren och iDrive-reglaget med keramiska ytan som man kan få i 5-serie och uppåt. Men tanken från början var ju att inte göra så mycket på gamla bilen heller, och det gick ju jättebra.

Får köpa mig en riktig projektbil sen när jag vill åka obekvämt big_smile

Jaha okej, måste läst fel, trodde du beställt med m-paketet. Låter nice hursom!

Tänkte det först, men ändrade mig :-)

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
7 januari 2016 · 2 571 Inlägg

Tycker ju allt att du skulle satsat på m-sport istället för gubbgung, men to each their own! wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
7 januari 2016 · 233 Inlägg

hyrbil skrev:
Tycker ju allt att du skulle satsat på m-sport istället för gubbgung, men to each their own! wink

Haha, men jag känner mig som en pensionär ändå, försöker verka vara mogen eller något. Kommer lessna fortare än fortast på att pendla i en bil med 30 profil däck igen big_smile

Senast redigerat av Soness (7 januari 2016)

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Bimm
7 januari 2016 · 79 Inlägg

Soness skrev:

hyrbil skrev:
Tycker ju allt att du skulle satsat på m-sport istället för gubbgung, men to each their own! wink

Haha, men jag känner mig som en pensionär ändå, försöker verka vara mogen eller något. Kommer lessna fortare än fortast på att pendla i en bil med 30 profil däck igen big_smile

Men du hade ju med sportchassi i din spec så de lär bli stötigt ändå? M-paket hade väl inte gjort de mkt sämre samtidigt som den blir enklare att sälja i framtiden?

BMW M3 "E90 competition package" (2011)
Soness
7 januari 2016 · 233 Inlägg

Bimm skrev:

Soness skrev:

hyrbil skrev:
Tycker ju allt att du skulle satsat på m-sport istället för gubbgung, men to each their own! wink

Haha, men jag känner mig som en pensionär ändå, försöker verka vara mogen eller något. Kommer lessna fortare än fortast på att pendla i en bil med 30 profil däck igen big_smile

Men du hade ju med sportchassi i din spec så de lär bli stötigt ändå? M-paket hade väl inte gjort de mkt sämre samtidigt som den blir enklare att sälja i framtiden?

Tydligen ska M-Sport på F3X vara lika hård som standardchassit (som jag har idag) på E9X, de hade ingen bil inne på BMW så kunde inte testa dock. Gillade mest Luxury Line annars, kunde få solid svart, de fälgarna jag ville ha och läderklädsel för samma peng som M-Sport utan läder :-)

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Soness
14 mars 2016 · 233 Inlägg

Idag fick jag ett mail från bilhandlaren att bilen lastas idag på lastbil från Halmstad, så får den i veckan. Ska bli väldigt spännande att se vad det är jag köpt egentligen. Hoppas att drivlinan är något att ha big_smile

Har redan lite idéer om vad jag vill göra med den, men kanske ska köra den ett tag innan jag börjar...

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
14 mars 2016 · 2 571 Inlägg

Nämen! :d

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
14 mars 2016 · 233 Inlägg

hyrbil skrev:
Nämen! :d

Fått regnr. också, står att den har 88hk, haha.

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
14 mars 2016 · 2 571 Inlägg

Spännande! big_smile Då blir det långa dagar framöver nudå. wink
Ska bilen göras iordning något hos din ÅF eller kan du hämta såfort den landat?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
14 mars 2016 · 233 Inlägg

hyrbil skrev:
Spännande! big_smile Då blir det långa dagar framöver nudå. wink
Ska bilen göras iordning något hos din ÅF eller kan du hämta såfort den landat?

Ja nu blev det lite jobbigt... Han sa att de borde ha den onsdag eller torsdag. Men han ville väl bara ha lite svängrum antar jag. Borde väl inte ta 2-3 dagar för en lastbil att köra från Halmstad till Uppsala.

De ska "nolla" den som dem kallar det. Programmera in allt, språk osv. Sa till honom att programmera in att backspeglarna fälls in och ut när man öppnar/låser när de ändå håller på.

Har glömt att beställa alla tvättgrejer dock, så lär inte hinna få allt i veckan. Funderar på att Låta Mr.Cap bara tvätta den lite lätt. Tydligen är det något "leveransvax" på den som måste tas bort, vet inte om jag vågar mig på det själv. Kan inte köra med plasten på tills nästa helg, hehe.

Men det beror ju på när den kommer, vill inte vänta tills på måndag på att få den bara för att jag inte tvättar den själv.

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Jojje167
14 mars 2016 · 20 Inlägg

Grymt! big_smile Sista dagarna kan vara riktigt långa när man väntar på något gott. wink
Min var original i två dagar innan jag började på. Blanksvarta njurar samt stänkskydd åkte på då.

Vad tänkte du börja med förutom tvätten? smile

Soness
14 mars 2016 · 233 Inlägg

Jojje167 skrev:
Grymt! big_smile Sista dagarna kan vara riktigt långa när man väntar på något gott. wink
Min var original i två dagar innan jag började på. Blanksvarta njurar samt stänkskydd åkte på då.

Vad tänkte du börja med förutom tvätten? smile

Haha ja, skapligt spännande nu alltså! Tycker du att stänkskärmarna funkar bra? BMW original?

Just nu rätt enkla grejer, beställde en snabbladdningskabel och en plastmatta till skuffen (Ingen aning om den passar med batterier där dock). Vill fixa något skydd på kofångaren bak vid backluckan, och sätta på någon film vid instegen. Folk har en tendens att dra fötterna emot.

Skulle vilja ha ett mer högljutt avgassystem egentligen, inkl. downpipe. Men funderar på hur mycket jag kommer hata det när jag pendlar. Lite snyggare pipor bak hade vart trevligt i alla fall smile

Vet inte hur mycket jag kommer spåra. Luxury Line har ju Chrome Line, b-stolpen är Shadow Line men backspeglarna är inte Shadow Line, skulle vilja ändra på det, dock knappast gratis...

Lite sugen på iDrive-reglaget och växelväljaren med keramisk beläggning som finns i 5- och 7-serien.

Funderat lite på om nackstöden från typ F1x passar i min, inte helt såld på de som sitter från fabrik. Men det är bara spekulering, lär ju inte passa.

Det är väl några av de dumma idéerna jag fått. Nu när jag inte tog M-Sport blev det lite färre saker att göra, och billigare big_smile

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang