Kostnad att rikta ramben?

einar-
13 mars 2015 · 326 Inlägg

Har en 740 som varit ner i diket och numera passar inte framskärmarna mot huven. Det var ingen hård smäll men kom på tvären när nosen gick ner i diket så båda rambenen verkar vara knäckt i sidled (ca 1cm längst fram) och det ena svagt uppåt.

Jag kan inte se några som helst tecken i övrigt på att den skulle vara krokig och det syns inga märken i underredsmassa att det rört sig.

Alla dörrar passar perfekt och inga veck i hjulhusen så antagligen räcker det med att göra något drag i en riktbänk men vad skulle det kunna tänkas gå på mellan tummen och armbågen? Allt annat kan jag laga själv men jag vill ju få den helt rak igen.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 mars 2015 · 14 077 Inlägg

einar- skrev:
Har en 740 som varit ner i diket och numera passar inte framskärmarna mot huven. Det var ingen hård smäll men kom på tvären när nosen gick ner i diket så båda rambenen verkar vara knäckt i sidled (ca 1cm längst fram) och det ena svagt uppåt.

Jag kan inte se några som helst tecken i övrigt på att den skulle vara krokig och det syns inga märken i underredsmassa att det rört sig.

Alla dörrar passar perfekt och inga veck i hjulhusen så antagligen räcker det med att göra något drag i en riktbänk men vad skulle det kunna tänkas gå på mellan tummen och armbågen? Allt annat kan jag laga själv men jag vill ju få den helt rak igen.

Åk till en bilverkstad och fråga!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Ahonen
14 mars 2015 · 350 Inlägg

Vettemannen skrev:

einar- skrev:
Har en 740 som varit ner i diket och numera passar inte framskärmarna mot huven. Det var ingen hård smäll men kom på tvären när nosen gick ner i diket så båda rambenen verkar vara knäckt i sidled (ca 1cm längst fram) och det ena svagt uppåt.

Jag kan inte se några som helst tecken i övrigt på att den skulle vara krokig och det syns inga märken i underredsmassa att det rört sig.

Alla dörrar passar perfekt och inga veck i hjulhusen så antagligen räcker det med att göra något drag i en riktbänk men vad skulle det kunna tänkas gå på mellan tummen och armbågen? Allt annat kan jag laga själv men jag vill ju få den helt rak igen.

Åk till en bilverkstad och fråga!!!

/Benny

Han frågade ju bara om någon hade en aning vad det skulle kosta att rikta bilen?
Varför denna ton mot honom då Benny? Det är ett forum, till för frågor och funderingar.

Kan ju vara lite svårt att få tag på en skadeverkstad en fredag natt och över helgen tänker jag..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 mars 2015 · 14 077 Inlägg

Ahonen skrev:

Vettemannen skrev:

einar- skrev:
Har en 740 som varit ner i diket och numera passar inte framskärmarna mot huven. Det var ingen hård smäll men kom på tvären när nosen gick ner i diket så båda rambenen verkar vara knäckt i sidled (ca 1cm längst fram) och det ena svagt uppåt.

Jag kan inte se några som helst tecken i övrigt på att den skulle vara krokig och det syns inga märken i underredsmassa att det rört sig.

Alla dörrar passar perfekt och inga veck i hjulhusen så antagligen räcker det med att göra något drag i en riktbänk men vad skulle det kunna tänkas gå på mellan tummen och armbågen? Allt annat kan jag laga själv men jag vill ju få den helt rak igen.

Åk till en bilverkstad och fråga!!!

/Benny

Han frågade ju bara om någon hade en aning vad det skulle kosta att rikta bilen?
Varför denna ton mot honom då Benny? Det är ett forum, till för frågor och funderingar.

Kan ju vara lite svårt att få tag på en skadeverkstad en fredag natt och över helgen tänker jag..

Men det är väl det enklaste tycker jag, då är ju chansen att få ett riktigt pris utan en massa gissningar som inte hjälper nån. Vad det kostar kan ju bero på hur mycket riktning som behövs, kanske bilen måste till verkstaden för att visas upp för att få en bedömning.

/Benny

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
einar-
14 mars 2015 · 326 Inlägg

Jo klart det går att åka till en verkstad och fråga på pris men nu är jag borta och jobbar hela nästa vecka. Jag lär ju knappast vara den första som varit av vägen och ska rikta en 7/940

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang