Lite småpyssel har jag hunnit med i helgen, dock inte fortsatt mosa in maskinen under huven utan såg till att göra klart lådan jag ska köra med.
Quaife-diffen har legat på hyllan och väntat länge, nu var det dags att shimsa in den i lådan vilket tog sin lilla tid. jämfört med originaldiffarna så behövdes bra mycket mer shims i "Locket" än de gjorde i andra änden av diffen, antar att det skiljer några tusendelar där.
Nya lager monterades såklart på:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25095/25095-532537e7548e3a1186622da626f0c1f4.jpg]()
Hemmagjort mätverktyg, gjort med en bit plattjärn och en gammal avkörd axeldel från en medbringare:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25095/25095-42c682feeabcb48bb91c55491bda8e4e.jpg]()
Inmätning av total shimstjocklek:
https://youtu.be/RswJmHadWIUOch sen skulle glapp mellan pinjong och krondrev shimsas in:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25095/25095-7c1b832afff63e5d56563626aa8bfd1f.jpg]()
Slutresultatet?
Audi specar 0,12-0,22mm glapp mellan pinjong och krondrev, jag landade på 0,14mm på framdiffen och 0,13mm på bakdiffen. Helt klart godkänt
