Ungas intresse för veteranbilar

IceEyes Varningar: För många..
18 mars 2015 · 2 552 Inlägg

Mack skrev:
Nu vet jag ju inte om jag klassas som "ung" då men, den enkla anledningen till varför jag har min Mazda 323 från 1979 är ju av den anledningen att den en gång i tiden tillhörde min farfar Emanuel, som tillsammans med min far köpte den ny - kontant - när den just hade kommit ut på marknaden.
Han ville egentligen ha en blå men dom blåa var slut, så han sa bara kort "äääh..det får bli den här"..och nu idag är det jag som har den, efter lite diverse turer.

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/304381/304381-3297567.jpg

Edit: Att jag sedan har ett väl grundat intresse för diverse muskelbilar som Pontiac Trans Am och Dodge Charger har att göra mycket med filmens värld.

Min farfar hade en likadan fast knallblå på 80-talet smile Jag har nog inte sett en sådan i trafiken på 10 år, men de flesta rostade väl antagligen bort på 90-talet.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Mack Forum- och sitemoderator
18 mars 2015 · 26 149 Inlägg

IceEyes skrev:

Mack skrev:
Nu vet jag ju inte om jag klassas som "ung" då men, den enkla anledningen till varför jag har min Mazda 323 från 1979 är ju av den anledningen att den en gång i tiden tillhörde min farfar Emanuel, som tillsammans med min far köpte den ny - kontant - när den just hade kommit ut på marknaden.
Han ville egentligen ha en blå men dom blåa var slut, så han sa bara kort "äääh..det får bli den här"..och nu idag är det jag som har den, efter lite diverse turer.

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/304381/304381-3297567.jpg

Edit: Att jag sedan har ett väl grundat intresse för diverse muskelbilar som Pontiac Trans Am och Dodge Charger har att göra mycket med filmens värld.

Min farfar hade en likadan fast knallblå på 80-talet smile Jag har nog inte sett en sådan i trafiken på 10 år, men de flesta rostade väl antagligen bort på 90-talet.

Brukar gå ett par år mellan gångerna jag själv ser en faktiskt.
Dom senare karosserna, de som kom på åttio och nittiotalet, kan man ju se lite då och då, men dessa är så gott som borta.
2010 fanns det 179 stycken kvar i alla kulörer här i landet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang