4651
Sök

Angående Volvo 760 -90a

BamZe84
13 december 2006
Trådstartare
Hejsan!
Har en vän som vill sälja på mig hans Volvo 760. Jag har försökt få fram mycke här på forum, men de verkar som den är uber känslig ? Vad är de man ska tänka på mer än att man ska byta olja var femhundrade mil ? och inte va tung på högerfoten ? Är inte alls kunig vad de gäller deras 6a. Vad är bra och vet ?
Bilen är som sagt en 90a automatare, full utr me allt utom farhållare och elstolar. Doch är intrening deras beige och sätena lite så gul/beiga så de är ju inte de snyggaste. Bilen har haft 2 ägare innan och är full servad. Rullat 17´ mil. Är det värt o lägga 8500 på den ?

Mvh BamZe

Team Kränghäng
657 Inlägg
13 december 2006
Låter inte som ett överpris iallafall..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Egenföretagare
999 Inlägg
13 december 2006
Det sitter en V6'a i 760, dom är tydligen känslig vid eventuell överhettning har jag för mig. Annars tror jag inte det är jättemycket problem med dom. Ställ samma fråga på http://forum.turboperformanceclub.com så får du nog några fler svar

303 Inlägg
13 december 2006
Har själv dålig erfarenhet av 760. Haft en GLE som hade kass automat: växlade å kickdown när man minst anade det och en jäkla knack i motorn, Dock var detta en 84:a med dryga 30k mil på mätare + en vårdslös ägare så...  Aäe never mind wink  Om du inte plågar och är oförsiktigt bör det väll inte vara några problems.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

BamZe84
16 december 2006
Trådstartare
Då har man köpt 760 nu, bilder finns i mitt "garage", blev riktigt nöjd med den, FÖRUTOM den dricker 1.8milen de var dock inte planerat sad

Sök