"köpråd" chevrolet impala . en del frågor

zzr94092
26 april 2015 · 4 385 Inlägg

"jag hade multiribbrem då min förra Cheva var från 1986," vad har det med en Impala från 60 talet
att göra "3milius"

3milius
26 april 2015 · 296 Inlägg

zzr94092 skrev:
"jag hade multiribbrem då min förra Cheva var från 1986," vad har det med en Impala från 60 talet
att göra "3milius"

Han frågade oss, forummedlemmarna om hjälp. Han fick min hjälp.
Där nämner jag även att min bil inte är likadan.

Om du däremot kände till generatorremmens funktion och de vanligaste utformningarna,
så hade du vetat att även en v-rem går att få tag på på mekonomen, på precis samma sätt som min multiribbrem,
att generatorn går att justera spänningen på precis som på min med multiribbrem,
och att man lär känna till längden och dylikt på en v-rem precis som på min med multiribbrem.

Att jag nu hade något som skiljde sig från trådskaparens tilltänkta bil nämnde jag som kuriosa.
Informationen kring min generation 1 smallblock går för det mesta att applicera även på generation 1 smallblock,
dock inte i detta fallet. Men naturligtvis så nämner jag ju då vad som skiljer sig.

Har du något mer du undrar över?

Evildan
26 april 2015 ·

3milius skrev:

Evildan skrev:

3milius skrev:

Ska man använda bilen till mer än att bara titta på så monterar man naturligtvis 4-växlat.
Men den klarar ändå av hastigheten. Original är väl ingen som vill veta av ändå så bara montera ut original motorpaket om det är matching numbers och all dylik homoerotik och slänga i en smallblock och TH700R4 om man planerar att åka någonstans.

Nu var det inte fråga om någon ombyggd bil utan om en Impala -64 med okänd drivlina men 283cui kopplad till en PG är den vanligare drivlinan i dom och med en sådan ligger bara ett riktigt okunnigt nöt och marschar i motorvägstempo med.
Vad har homoerotik med saken att göra? Är du korkad på riktigt?

Och där kom det första personliga påhoppet. Detta forum är sig likt!
Varför var det inte tal om en ombyggd bil? Citera honom där han nämnde att bilen måste vara original.
Men jag är ju den korkade wink

Vad väntar du dig när du själv utrycker dig så som du gör?
Men ok, vad har homoerotik med bilen att göra? Utveckla det på ett relevant vis så kommer jag att be om ursäkt för att jag kallade dig korkad.

TS skrev tydligt och avslutande i sitt första inlägg:
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Därav märkligt nog utgår jag ifrån att TS söker en orörd bil eller är det jag som är korkad. roll

3milius
26 april 2015 · 296 Inlägg

Evildan skrev:

3milius skrev:

Evildan skrev:

Nu var det inte fråga om någon ombyggd bil utan om en Impala -64 med okänd drivlina men 283cui kopplad till en PG är den vanligare drivlinan i dom och med en sådan ligger bara ett riktigt okunnigt nöt och marschar i motorvägstempo med.
Vad har homoerotik med saken att göra? Är du korkad på riktigt?

Och där kom det första personliga påhoppet. Detta forum är sig likt!
Varför var det inte tal om en ombyggd bil? Citera honom där han nämnde att bilen måste vara original.
Men jag är ju den korkade wink

Vad väntar du dig när du själv utrycker dig så som du gör?
Men ok, vad har homoerotik med bilen att göra? Utveckla det på ett relevant vis så kommer jag att be om ursäkt för att jag kallade dig korkad.

TS skrev tydligt och avslutande i sitt första inlägg:
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Därav märkligt nog utgår jag ifrån att TS söker en orörd bil eller är det jag som är korkad. roll

Tja, att homosexuella kanske tar illa vid sig, det är dock inte något jag bryr mig om så.
Vad det har med bilen att göra kan du läsa om i mitt inlägg. Hänvisar till detta.

Trådskaparen syftade nog mera på en bil som inte var en prima svensk raggarholk,
jag förstår honom för detta. Jag misstänker dock att han uttrycker sig som han gör då han inte orkar nämna att det behöver inte vara en matching numbers bil, bara det inte är en direktimport från Kuba med en dieselfyra och sätesklädsel sydd av gammalt jeanstyg.

Evildan
26 april 2015 ·

3milius skrev:

Evildan skrev:

3milius skrev:

Och där kom det första personliga påhoppet. Detta forum är sig likt!
Varför var det inte tal om en ombyggd bil? Citera honom där han nämnde att bilen måste vara original.
Men jag är ju den korkade wink

Vad väntar du dig när du själv utrycker dig så som du gör?
Men ok, vad har homoerotik med bilen att göra? Utveckla det på ett relevant vis så kommer jag att be om ursäkt för att jag kallade dig korkad.

TS skrev tydligt och avslutande i sitt första inlägg:
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Därav märkligt nog utgår jag ifrån att TS söker en orörd bil eller är det jag som är korkad. roll

Tja, att homosexuella kanske tar illa vid sig, det är dock inte något jag bryr mig om så.
Vad det har med bilen att göra kan du läsa om i mitt inlägg. Hänvisar till detta.

Trådskaparen syftade nog mera på en bil som inte var en prima svensk raggarholk,
jag förstår honom för detta. Jag misstänker dock att han uttrycker sig som han gör då han inte orkar nämna att det behöver inte vara en matching numbers bil, bara det inte är en direktimport från Kuba med en dieselfyra och sätesklädsel sydd av gammalt jeanstyg.

Den ursäkten uteblev och min tes växte sig istället starkare.

Så du menar att om TS skriver:
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Så utgår du ifrån att han inte söker en originalbil.
Jag anser därmed att diskussionsunderlaget för en fortsatt diskussion med dig är helt ofullständigt och lägger härmed ned denna.

3milius
26 april 2015 · 296 Inlägg

Evildan skrev:

3milius skrev:

Evildan skrev:
Vad väntar du dig när du själv utrycker dig så som du gör?
Men ok, vad har homoerotik med bilen att göra? Utveckla det på ett relevant vis så kommer jag att be om ursäkt för att jag kallade dig korkad.

TS skrev tydligt och avslutande i sitt första inlägg:
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Därav märkligt nog utgår jag ifrån att TS söker en orörd bil eller är det jag som är korkad. roll

Tja, att homosexuella kanske tar illa vid sig, det är dock inte något jag bryr mig om så.
Vad det har med bilen att göra kan du läsa om i mitt inlägg. Hänvisar till detta.

Trådskaparen syftade nog mera på en bil som inte var en prima svensk raggarholk,
jag förstår honom för detta. Jag misstänker dock att han uttrycker sig som han gör då han inte orkar nämna att det behöver inte vara en matching numbers bil, bara det inte är en direktimport från Kuba med en dieselfyra och sätesklädsel sydd av gammalt jeanstyg.

Den ursäkten uteblev och min tes växte sig istället starkare.

Så du menar att om TS skriver:
Och ja letar en bil i orginal ut förande och inga inhoppade lik och bilen kommer även behandlas orginellt.
Så utgår du ifrån att han inte söker en originalbil.
Jag anser därmed att diskussionsunderlaget för en fortsatt diskussion med dig är helt ofullständigt och lägger härmed ned denna.

Jag har inte bett att få en ursäkt och behöver heller ingen för att fortsätta mitt liv opåverkat.
För min del räcker det med att alla läsare och moderatorer ser vem som gör personliga påhopp och inte.

Jag utgår från att han inte söker sönderhoppade lik så som han skriver,
detta har jag redan nämnt, men verkar inte riktigt framgå.
Så länge trådskaparen inte reder ut detta så kan varken du eller jag veta säkert,
och vi kan under tiden enbart spekulera. Min spekulation har jag nämnt.
Du har å andra sidan inte nämnt någon spekulation alls.
Jag kan bara anta att du spekulerar i att han söker en bil som absolut inte har fått växellådan utbytt?

Nu kanske jag uttryckte mig lite mystiskt,
det jag menade att säga var att han inte uttryckt sig söka en matching numbers bil.
Men Garaget.org är inte grundstenen i mitt liv och det händer att jag bara skriver vad jag tänker på,
utan att utforma mina meningar så pedagogiskt som möjligt för att ingen ska kunna feltolka.

Senast redigerat av 3milius (26 april 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang