Att bilen inte skulle orka 50 på 4an känns lite fel, kan tycka att det är lite trötta på 5an i 70.. Bilarna med iB6 lådan är lite piggare men fd. chefen körde billigare med MTX-75an (5-växlade)
Kärvande EGR kan påbörja problemet med orkeslös bil..
det är så långt mellan stegen så man tvingas växla lite mer än man önskar... den orkar inte 70 på 5:an eller 50 på 4:an exempelvis.
Alltså, det där är ju lite motsägelsefullt haha
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
det är så långt mellan stegen så man tvingas växla lite mer än man önskar... den orkar inte 70 på 5:an eller 50 på 4:an exempelvis.
Alltså, det där är ju lite motsägelsefullt haha
Nja det är det väl inte, växelstegen är dåligt anpassade för just de hastigheterna, man får köra 55 eller 75 så att säga. Ingen bil orkar ju sega sig fram på tomgångsvarv och högsta växeln (du har inte ens halv motoreffekten vid 1000 rpm mot 1500 rpm ens på en D5:a) Den sexväxlade lådan passar nog mycket bättre med denna motorn...
det är så långt mellan stegen så man tvingas växla lite mer än man önskar... den orkar inte 70 på 5:an eller 50 på 4:an exempelvis.
Alltså, det där är ju lite motsägelsefullt haha
Nja det är det väl inte, växelstegen är dåligt anpassade för just de hastigheterna, man får köra 55 eller 75 så att säga. Ingen bil orkar ju sega sig fram på tomgångsvarv och högsta växeln (du har inte ens halv motoreffekten vid 1000 rpm mot 1500 rpm ens på en D5:a) Den sexväxlade lådan passar nog mycket bättre med denna motorn...
D5 6:an i 60km/h utan problem. Lägre än så blir okomfortabelt.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-