Vill tipsa er med solblekta lister

it_mutt Avstängd
10 maj 2015 · 10 388 Inlägg

Mrshamberg skrev:
Kan säga att listerna ser precis lika bra ut fortfarande till alla er skeptiker!

Gott, det har så långt hållit i tre veckor. Bra skit...

- - Edit - -

Det är givetvis bra med uppföljning. Hade dock gärna sett det efter lite längre tid. 3v säger inte så mycket tyvärr.

Senast redigerat av it_mutt (10 maj 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
RymdSeglet N/A
10 maj 2015 · 165 Inlägg

Försvinner inte oljan av avfettning?
Eller att smutsen fastnar?

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Mrshamberg
10 maj 2015 ·

Smuts fastnar inte. Och avfettning ska man väl endå inte ha på plast/gummi detaljer!?  Och nej 3 veckor är inte mycket.. Men om jag skulle behöva dra på ett lager en gång i månaden för att ha fräscha svarta lister så skulle inte det störa mitt liv särskilt mycket. Till skillnad från att betala 1500 per list på en honda prelude.

caromania Forummoderator
10 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Löjligt, eltejp är det som gäller. Ska man få stuns på listerna tejpar man med eltejp.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mrshamberg
10 maj 2015 ·

Onödig  kommentar om att det är löjligt. Men hur som helst så eltejp kanske funkar.. Det var nytt! Men käns lite B..  Men ska absolut testa någon gång!

Senast redigerat av Mrshamberg (10 maj 2015)

Cupra_
10 maj 2015 ·

I alla fall på Volvo 850 så funkar det att hetta upp listerna med varmluftspistol. Otroligt men sant. Håller rätt länge också, men skulle råda den som prövar att vara försiktig.

Dr_struts
11 maj 2015 · 1 861 Inlägg

Ni kan få bilder på min bil från 1 år efter om ni vill!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Mrshamberg
11 maj 2015 ·

Haha! Ja,  jätte gärna!

granadadr
11 maj 2015 · 7 290 Inlägg

jag körde med värmepistol på min kofångare fungerade fint i de 2 åren de satt på bilen

före
http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/100_0626.jpg

efter
http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/100_0630.jpg

Senast redigerat av granadadr (11 maj 2015)

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
caromania Forummoderator
11 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Den Granadan var riktigt grann!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
11 maj 2015 · 10 388 Inlägg

"Problemet" med varmluftpistolvarianten (smidigt ord) är att det lyfter upp fettet/oljan i plasten till ytan. Anledningen att listerna blir gråa är just att fett/olja försvinner (därav att de blir fina när man tillför ny olja).

Det fungerar alltså ypperligt med varmluftpistolvarianten, men, i långa loppet är det ingen höjdare. Detta då du just lyfter upp oljan till ytan, vilket leder till att även denna kommer försvinna "med tiden" s.a.s. Och man står då med en ännu...sämre (i brist på mer passande uttryck) list än tidigare. Men absolut, det i sin tur är ju inget som händer över en natt.

Senast redigerat av it_mutt (11 maj 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
J3n5
11 maj 2015 · 792 Inlägg

Två ord - concept vista.

En flaska kostar ju några kronor men räcker för att göra alla lister på en bil säkert 50gånger. Många inom bilvård som rekommenderar den smile

Senast redigerat av J3n5 (11 maj 2015)

Mazda Miata "Turbo" (1991)
it_mutt Avstängd
11 maj 2015 · 10 388 Inlägg

J3n5 skrev:
Två ord - concept vista.

En flaska kostar ju några kronor men räcker för att göra alla lister på en bil säkert 50gånger. Många inom bilvård som rekommenderar den smile

^^Fungerar finfint ja

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mrshamberg
11 maj 2015 ·

J3n5 skrev:
Två ord - concept vista.

En flaska kostar ju några kronor men räcker för att göra alla lister på en bil säkert 50gånger. Många inom bilvård som rekommenderar den smile

Det ska jag beställa idag. Kanske blir ennu bättre. Kanske håller längre. Inte vet jag. Som sagt var bara ett tips jag hade som jag tyckte funka bra. Verkar finnas flera alternativ jag var helt omedveten om.  Tack för tipset!

Stefan7neson
11 maj 2015 · 394 Inlägg

Mrshamberg skrev:
Jag vet faktiskt inte vad det är som gör att linolja är bättre. Men Googla på det! Har kört ett lager här om dagen.. Lät sitta i 2 timmar och sen torka med microfiberduk. Ska göra ett lager igen idag för att få de 100% svarta igen. Men skillnaden är markant! Djurbergs är en bygghandel. Så vilken färg affär eller bygghandel som helst helt enkelt smile

Det ska jag testa:)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 maj 2015 · 17 485 Inlägg

it_mutt skrev:

J3n5 skrev:
Två ord - concept vista.

En flaska kostar ju några kronor men räcker för att göra alla lister på en bil säkert 50gånger. Många inom bilvård som rekommenderar den smile

^^Fungerar finfint ja

Ska inköpas. Vi använder i nuläget "Vinyl Shield" från Autosmart på rekonden. Tycker inte den är så bra. Volvos är dock helt hopplösa. Vad har de tillverkat listerna av?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
it_mutt Avstängd
11 maj 2015 · 10 388 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

it_mutt skrev:

J3n5 skrev:
Två ord - concept vista.

En flaska kostar ju några kronor men räcker för att göra alla lister på en bil säkert 50gånger. Många inom bilvård som rekommenderar den smile

^^Fungerar finfint ja

Ska inköpas. Vi använder i nuläget "Vinyl Shield" från Autosmart på rekonden. Tycker inte den är så bra. Volvos är dock helt hopplösa. Vad har de tillverkat listerna av?

Karbonpapper? wink tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
granadadr
11 maj 2015 · 7 290 Inlägg

caromania skrev:
Den Granadan var riktigt grann!

jag tackar

caromania Forummoderator
11 maj 2015 · 9 296 Inlägg

granadadr skrev:

caromania skrev:
Den Granadan var riktigt grann!

jag tackar

Jag kan inte hålla mig längre. En grann-ada. Höhö
Jäkligt fin, en bil precis i min smak.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
granadadr
11 maj 2015 · 7 290 Inlägg

caromania skrev:

granadadr skrev:

caromania skrev:
Den Granadan var riktigt grann!

jag tackar

Jag kan inte hålla mig längre. En grann-ada. Höhö
Jäkligt fin, en bil precis i min smak.

hahaha

andra kofångare idag

http://i13.photobucket.com/albums/a261/granadadr/DSC02448_zps5d58490a.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang