UK testar beg bilar och premiummärkena hamnar återigen i botten

endorfinslaven
10 maj 2015 · 671 Inlägg

Det är i grunden ett stort försäkringsbidrag som gjort ett litet pålitlighetstest på beg. bilar.

http://www.whatcar.com/car-news/honda-n … 15/1342848

Ingen nyhet att BMW o AUDI hamnar ner en bit på listan men att Porsche låg där nere ?

71 Honda
2 Suzuki
3 Toyota
4= Chevrolet
4= Mazda
6 Ford
7 Lexus
8 Skoda
9= Hyundai
9= Nissan
9= Subaru
12= Daewoo
12= Peugeot
14 Fiat
15 Citroen
16 Smart
17 Mitsubishi
18 Kia
19 Vauxhall
20 Seat
21 Renault
22 Mini
23 Volkswagen
24 Rover
25 Volvo
26 Saab
27 Land Rover
28= BMW
28= MG
30 Jaguar
31 SsangYong
32 Mercedes-Benz
33 Chrysler
34 Audi
35 Jeep
36 Porsche
37 Bentley

caromania Forummoderator
10 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Tack för den. Värt att notera är ju att de även konstaterar att Honda är billigare att reparera när/om den väl går sönder.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Putteliten
10 maj 2015 · 9 078 Inlägg

Läste en Svensk artikel för ett tag sen, där dom konstaterade att små bilar med små motorer är dom som går och håller bäst. Där var också Honda i topp!

Peter_5565
10 maj 2015 · 326 Inlägg

Som ägare av fransk bil och då i synnerhet Citroen så får man ju höra en del, så gissa att jag påmint mina BMW och Volvoåkande kollegor om den där listan ett tag.

Nu är jag ju medveten om att en sån där lista inte säger allt, men lite roligt är det ju.

Masquerade Aldrig nöjd
10 maj 2015 · 804 Inlägg

Intressant att Daewoo gick från 12 till 4 när de bytte emblem.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 maj 2015 · 14 054 Inlägg

Masquerade skrev:
Intressant att Daewoo gick från 12 till 4 när de bytte emblem.

Haha! Samma skitbil iaf.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
10 maj 2015 ·

Vettemannen skrev:

Masquerade skrev:
Intressant att Daewoo gick från 12 till 4 när de bytte emblem.

Haha! Samma skitbil iaf.

/Benny

Tur att den där Louis Chevrolet som med sin franska föräldrar och född i Schweiz träffade den franskättade Durant istället för att fortsätta köra racing år FIAT. wink

Evildan
10 maj 2015 ·

Jag lutar mig nu tillbaka med en kopp choklad med lite Wagner på låg volym och läser igenom artikeln, men den innehåller förmodligen inga nyheter.
Premium, jo tjena.

Masquerade Aldrig nöjd
10 maj 2015 · 804 Inlägg

Evildan skrev:
Jag lutar mig nu tillbaka med en kopp choklad med lite Wagner på låg volym och läser igenom artikeln, men den innehåller förmodligen inga nyheter.
Premium, jo tjena.

Så du märker ingen som helst skillnad i "klass" (vilket ju premium i slutändan syftar på) på att sitta i en bil med den här interiören:

http://i.ytimg.com/vi/qNsS6J9OPhg/maxresdefault.jpg

..och den här:

http://preview.netcarshow.com/Fiat-Panda_4x4-2004-1280-43.jpg

Nej, jag syftar inte på någon "image" när jag skriver klass, jag syftar på valet om hur man vill spendera sina timmar bakom ratten. I det valet finns det definitivt ett "premium-alternativ" i varje prisklass och den dagen någon av de pålitliga japanerna släpper en bakhjulsdriven bil vars interiör inte verkar vara byggd av Fisher-Price så kommer jag gladeligen hoppa på det tåget.

Livet är för kort för att äga Volvo.
caromania Forummoderator
10 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Masquerade skrev:

Evildan skrev:
Jag lutar mig nu tillbaka med en kopp choklad med lite Wagner på låg volym och läser igenom artikeln, men den innehåller förmodligen inga nyheter.
Premium, jo tjena.

Så du märker ingen som helst skillnad i "klass" (vilket ju premium i slutändan syftar på) på att sitta i en bil med den här interiören:

http://i.ytimg.com/vi/qNsS6J9OPhg/maxresdefault.jpg

..och den här:

http://preview.netcarshow.com/Fiat-Pand … 280-43.jpg

Nej, jag syftar inte på någon "image" när jag skriver klass, jag syftar på valet om hur man vill spendera sina timmar bakom ratten. I det valet finns det definitivt ett "premium-alternativ" i varje prisklass och den dagen någon av de pålitliga japanerna släpper en bakhjulsdriven bil vars interiör inte verkar vara byggd av Fisher-Price så kommer jag gladeligen hoppa på det tåget.

Intressant jämförelse, en Fiat Panda från 2004 och en Audi A8 från 2013. Mer intressant tycker jag det är att titta på min Honda Accord Executive från 2004 (anses enligt många inte vara premium) och jämföra med en BMW 300 eller Audi A4 från 2004. Hondan har alla leksaker elektriskt, skinnklädsel, 8 högtalare (tror jag) plus subwoofer och 6 skivors cd-växlare osv osv osv. En resa på 60 mil är en njutning då stolarna faktiskt är bekväma. Men att sedan Hondan håller bättre och kostar mindre att laga, det är väl det som gör att det inte är premium? Premium=det ska vara dyrt att äga så jag kan visa grannarna att jag har pengar?

Ang bakhjulsdrivet så vet jag inte om jag tycker det förstärker premiumkänslan, men valfri Lexus låter som bilen för dig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
10 maj 2015 ·

Masquerade skrev:

Evildan skrev:
Jag lutar mig nu tillbaka med en kopp choklad med lite Wagner på låg volym och läser igenom artikeln, men den innehåller förmodligen inga nyheter.
Premium, jo tjena.

Så du märker ingen som helst skillnad i "klass" (vilket ju premium i slutändan syftar på) på att sitta i en bil med den här interiören:

http://i.ytimg.com/vi/qNsS6J9OPhg/maxresdefault.jpg

..och den här:

http://preview.netcarshow.com/Fiat-Pand … 280-43.jpg

Nej, jag syftar inte på någon "image" när jag skriver klass, jag syftar på valet om hur man vill spendera sina timmar bakom ratten. I det valet finns det definitivt ett "premium-alternativ" i varje prisklass och den dagen någon av de pålitliga japanerna släpper en bakhjulsdriven bil vars interiör inte verkar vara byggd av Fisher-Price så kommer jag gladeligen hoppa på det tåget.

Premiumbil är ett väldigt svårdefinierat ord.
Självklart är det skillnad på en A8 som är 10år nyare än en Panda. Dock köper du 10 Pandor för samma pengar som en rejält utrustad A8 så den jämförelsen anser jag haltar lika vansinnigt dom den jag själv ger exempel på.

AUDI 80 -73
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-5ca64c453f3f0b6831e88f280e14849a.jpg

Toyota Camry HSD, Fisher Price edition.
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-38eed9cb1e8afdfdc4bd25c32ecdcf91.jpg


Lexus LS 650 h, kan vara något du anser även är designat av Fisher Price, vad vet jag smaken är så olika, men färgsättningen är dock väldigt tysk premiumwagen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-c4d1d7aba77acac37e796c65291e6191.jpg


Premium för mig är bla något som fungerar i paritet till den mängd pengar jag har lagt ut.
Inte någon överprisad produkt som jag anser att i detta fall ett väldigt dyrare fordon som inte fungerar bättre än ett billigare är. Hade ett av dom valfria bottennappen i premiumträsket däremot levererat likt Rolls Royce gjorde för nittio år sedan så hade den bilen varit just premium, köper man en dyr produkt som utför något sämre/osäkrare ur driftsäkerhet än en billigare produkt och sedan anser det vara premium så instämmer inte jag att det är premium, bara överprisat.
Som att köpa sig en dyr klocka som sedan inte visar tiden korrekt och behöver "ständigt" underhåll två gånger/år.
Eller köpa sig en dyr köksfläkt i ball design men som sedan inte gör sitt jobb att suga ut matoset.
Då är det inte premium enligt mig. Även om det kan vara trivsamma ting att vila ögonen på eller en härlig känsla att trycka på dom dyra knapparna på fläkten som inte suger ut oset, men känslan ojojoj, den är så himla skön.

Senast redigerat av Evildan (10 maj 2015)

Masquerade Aldrig nöjd
10 maj 2015 · 804 Inlägg

Evildan skrev:

Masquerade skrev:

Evildan skrev:
Jag lutar mig nu tillbaka med en kopp choklad med lite Wagner på låg volym och läser igenom artikeln, men den innehåller förmodligen inga nyheter.
Premium, jo tjena.

Så du märker ingen som helst skillnad i "klass" (vilket ju premium i slutändan syftar på) på att sitta i en bil med den här interiören:

http://i.ytimg.com/vi/qNsS6J9OPhg/maxresdefault.jpg

..och den här:

http://preview.netcarshow.com/Fiat-Pand … 280-43.jpg

Nej, jag syftar inte på någon "image" när jag skriver klass, jag syftar på valet om hur man vill spendera sina timmar bakom ratten. I det valet finns det definitivt ett "premium-alternativ" i varje prisklass och den dagen någon av de pålitliga japanerna släpper en bakhjulsdriven bil vars interiör inte verkar vara byggd av Fisher-Price så kommer jag gladeligen hoppa på det tåget.

Premiumbil är ett väldigt svårdefinierat ord.
Självklart är det skillnad på en A8 som är 10år nyare än en Panda. Dock köper du 10 Pandor för samma pengar som en rejält utrustad A8 så den jämförelsen anser jag haltar lika vansinnigt dom den jag själv ger exempel på.

AUDI 80 -73
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-5ca64c453f3f0b6831e88f280e14849a.jpg

Toyota Camry HSD, Fisher Price edition.
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-38eed9cb1e8afdfdc4bd25c32ecdcf91.jpg


Lexus LS 650 h, kan vara något du anser även är designat av Fisher Price, vad vet jag smaken är så olika, men färgsättningen är dock väldigt tysk premiumwagen.
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-c4d1d7aba77acac37e796c65291e6191.jpg


Premium för mig är bla något som fungerar i paritet till den mängd pengar jag har lagt ut.
Inte någon överprisad produkt som jag anser att i detta fall ett väldigt dyrare fordon som inte fungerar bättre än ett billigare är. Hade ett av dom valfria bottennappen i premiumträsket däremot levererat likt Rolls Royce gjorde för nittio år sedan så hade den bilen varit just premium, köper man en dyr produkt som utför något sämre/osäkrare ur driftsäkerhet än en billigare produkt och sedan anser det vara premium så instämmer inte jag att det är premium, bara överprisat.
Som att köpa sig en dyr klocka som sedan inte visar tiden korrekt och behöver "ständigt" underhåll två gånger/år.
Eller köpa sig en dyr köksfläkt i ball design men som sedan inte gör sitt jobb att suga ut matoset.
Då är det inte premium enligt mig. Även om det kan vara trivsamma ting att vila ögonen på eller en härlig känsla att trycka på dom dyra knapparna på fläkten som inte suger ut oset, men känslan ojojoj, den är så himla skön.

Tar man ett exempel som faktiskt var premium på 70-talet så ser man att även den modellen hade mindre plast än den länkade Toyotan.

http://en.mercedes-benz-club.net/graphics/gallery/full/1864_bb4a_3.jpg

Har man dessutom bekantat sig med båda modellerna så vet man precis vilken typ av plast som används i Toyotan, långt ifrån de soft-touch-material som exempelvis BMW använder sig av. Senast jag kollade så räknades Lexus i högsta grad till premiumsegmentet så ditt tredje exempel stärker bara min poäng.

Håller nämligen inte med att "premium" behöver säga någonting om hållbarheten. Det finns ju givetvis ett förhållande mellan pris och saker som materialval och ljudisolering etc. Sedan kan jag hålla med om att man som konsument ska förvänta sig att sin premiumbil går problemfritt (om man köper nytt), men i grunden betalar man ett högre pris för att få t.ex. en bil med minimalt användande av hårdplast samt med god isolering.

Livet är för kort för att äga Volvo.
EmilHammarlund
10 maj 2015 · 44 Inlägg

Det enda riktiga premiummärket hamnar inte i botten, det hamnar på plats 7.

Senast redigerat av EmilHammarlund (10 maj 2015)

Evildan
10 maj 2015 ·

Masquerade skrev:

Evildan skrev:

Masquerade skrev:

Så du märker ingen som helst skillnad i "klass" (vilket ju premium i slutändan syftar på) på att sitta i en bil med den här interiören:

http://i.ytimg.com/vi/qNsS6J9OPhg/maxresdefault.jpg

..och den här:

http://preview.netcarshow.com/Fiat-Pand … 280-43.jpg

Nej, jag syftar inte på någon "image" när jag skriver klass, jag syftar på valet om hur man vill spendera sina timmar bakom ratten. I det valet finns det definitivt ett "premium-alternativ" i varje prisklass och den dagen någon av de pålitliga japanerna släpper en bakhjulsdriven bil vars interiör inte verkar vara byggd av Fisher-Price så kommer jag gladeligen hoppa på det tåget.

Premiumbil är ett väldigt svårdefinierat ord.
Självklart är det skillnad på en A8 som är 10år nyare än en Panda. Dock köper du 10 Pandor för samma pengar som en rejält utrustad A8 så den jämförelsen anser jag haltar lika vansinnigt dom den jag själv ger exempel på.

AUDI 80 -73
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-5ca64c453f3f0b6831e88f280e14849a.jpg

Toyota Camry HSD, Fisher Price edition.
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-38eed9cb1e8afdfdc4bd25c32ecdcf91.jpg


Lexus LS 650 h, kan vara något du anser även är designat av Fisher Price, vad vet jag smaken är så olika, men färgsättningen är dock väldigt tysk premiumwagen.
http://www1.garaget.org/gallery/images/105/104261/104261-c4d1d7aba77acac37e796c65291e6191.jpg


Premium för mig är bla något som fungerar i paritet till den mängd pengar jag har lagt ut.
Inte någon överprisad produkt som jag anser att i detta fall ett väldigt dyrare fordon som inte fungerar bättre än ett billigare är. Hade ett av dom valfria bottennappen i premiumträsket däremot levererat likt Rolls Royce gjorde för nittio år sedan så hade den bilen varit just premium, köper man en dyr produkt som utför något sämre/osäkrare ur driftsäkerhet än en billigare produkt och sedan anser det vara premium så instämmer inte jag att det är premium, bara överprisat.
Som att köpa sig en dyr klocka som sedan inte visar tiden korrekt och behöver "ständigt" underhåll två gånger/år.
Eller köpa sig en dyr köksfläkt i ball design men som sedan inte gör sitt jobb att suga ut matoset.
Då är det inte premium enligt mig. Även om det kan vara trivsamma ting att vila ögonen på eller en härlig känsla att trycka på dom dyra knapparna på fläkten som inte suger ut oset, men känslan ojojoj, den är så himla skön.

Tar man ett exempel som faktiskt var premium på 70-talet så ser man att även den modellen hade mindre plast än den länkade Toyotan.

http://en.mercedes-benz-club.net/graphi … bb4a_3.jpg

Har man dessutom bekantat sig med båda modellerna så vet man precis vilken typ av plast som används i Toyotan, långt ifrån de soft-touch-material som exempelvis BMW använder sig av. Senast jag kollade så räknades Lexus i högsta grad till premiumsegmentet så ditt tredje exempel stärker bara min poäng.

Håller nämligen inte med att "premium" behöver säga någonting om hållbarheten. Det finns ju givetvis ett förhållande mellan pris och saker som materialval och ljudisolering etc. Sedan kan jag hålla med om att man som konsument ska förvänta sig att sin premiumbil går problemfritt (om man köper nytt), men i grunden betalar man ett högre pris för att få t.ex. en bil med minimalt användande av hårdplast samt med god isolering.

W116 hade äkta träinlägg, det var en premiumbil då och är fortfarande, det instämmer jag till fullo med, den både såg exklusiv ut samt höll måttet ur driftsäkerhet och hög klass på komponenterna.

Själva känslan av plasten är en väldigt enskild upplevelse, i mitt tycke känns inte soft-touch mer premium än en hårdare plast, men det beror eventuellt på mitt förflutna inom utvärdering samt forskning utav polymerer som jag inte "blir lurad" av en fejkad exklusiv yta.

Premium är som jag skrev inte ett ord vars betydelse är hugget i sten så dess betydelse är inte i egentlig mening diskutabel. Däremot förstår jag din poäng med att prisvärdhet och premium inte behöver gå hand i hand men som kund förväntar jag mig förutom den "dyrare känslan" även ett mervärde utav själva funktionen likt i en w116.

Lexus fick vara med pga din Fisher Price kommentar även om just det varumärket är amerikanskt vilket generellt i svenssonbilar just borgar för fet och billig plast med bortfallande symboler om man vidrör dom enligt min erfarenhet av en mängd USA-järn.
Lexusen och Camryn har en ungefärlig procentuell mängd av polymera material i inredningen, dock göms detta bättre för en lekman i Lexusen med just den där "premiumkänslan" som är så viktig för vissa.
Dock innehåller dom inte så stor mängd polymerer baserad på petroleum utan Toyotas bioplast av Kenaf (Hibiscus Cannabinus) och Ramie (Boehmeria Nivea) som är en nässla.

Vita_Vargen
10 maj 2015 · 1 281 Inlägg

Intressant hur VAG's märken är presterar i omvänd ordning mot vad dom kostar

Skoda - Billigast, pålitligast
SEAT
VW
Audi - Dyrast, opålitligast

Senast redigerat av Vita_Vargen (10 maj 2015)

caromania Forummoderator
10 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Min Rover har definitivt ingen premiumkänsla. Träpanelerna som är laminerade i fyra lager valnöt och därefter lackerade kommer inte från samma träd!! Rolls och Bentley garanterade att träpanelerna i en bil kom från samma träd. Tycker det var svagt av Rover att inte leva upp till kraven. Men lädret är i alla fall bra eftersom det är Connolly. Och enligt Wikipedia är Rover i bra sällskap:
"Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar, TVR, and MG-Rover (which under its umbrella includes Land Rover, Range Rover, Rover cars, and MG) as well as non-British makes including Lexus, Ferrari and Lincoln."

Man får väl säga att följande är bevis för premium om något:
"This leather was also used for the seats in the Supermarine Spitfires used in World War 2"

Samtidigt så erkänner jag att min bil inte är premium iom kostnader för reparationer:
Vattenpump, 400kr. Under 50minuter att byta för en novis.
Kamrem, 800kr för rem och rulle (original), 2000kr för jobbet på verkstad.
Kopplings-slavcylinder: 400kr, 30minuter med eller utan hora. Sedan vet jag inte vad resten kostar för jag har inte bytt något mer på 6 år. Jo Brembo-bromsskivor gick på 5-600. Tog också en timme totalt. Killen med BMW X3 är fortfarande förbannad om någon minns det...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
valle22 Smidd i rostigt stål
10 maj 2015 · 933 Inlägg

Masquerade skrev:

Evildan skrev:
Jag lutar mig nu tillbaka med en kopp choklad med lite Wagner på låg volym och läser igenom artikeln, men den innehåller förmodligen inga nyheter.
Premium, jo tjena.

Så du märker ingen som helst skillnad i "klass" (vilket ju premium i slutändan syftar på) på att sitta i en bil med den här interiören:

http://i.ytimg.com/vi/qNsS6J9OPhg/maxresdefault.jpg

..och den här:

http://preview.netcarshow.com/Fiat-Pand … 280-43.jpg

Nej, jag syftar inte på någon "image" när jag skriver klass, jag syftar på valet om hur man vill spendera sina timmar bakom ratten. I det valet finns det definitivt ett "premium-alternativ" i varje prisklass och den dagen någon av de pålitliga japanerna släpper en bakhjulsdriven bil vars interiör inte verkar vara byggd av Fisher-Price så kommer jag gladeligen hoppa på det tåget.

jag ser klart och tydligt skillnaden....

Audi = svårbegripligt med massa knappar och joystick som skall styra funktioner

FIAT = enkelt,snabbt knapptryck och lättöverskådligt

tongue

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Knugcab
10 maj 2015 · 5 111 Inlägg

caromania skrev:
Min Rover har definitivt ingen premiumkänsla. Träpanelerna som är laminerade i fyra lager valnöt och därefter lackerade kommer inte från samma träd!! Rolls och Bentley garanterade att träpanelerna i en bil kom från samma träd. Tycker det var svagt av Rover att inte leva upp till kraven. Men lädret är i alla fall bra eftersom det är Connolly. Och enligt Wikipedia är Rover i bra sällskap:
"Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin, Jaguar, TVR, and MG-Rover (which under its umbrella includes Land Rover, Range Rover, Rover cars, and MG) as well as non-British makes including Lexus, Ferrari and Lincoln."

Man får väl säga att följande är bevis för premium om något:
"This leather was also used for the seats in the Supermarine Spitfires used in World War 2"

Samtidigt så erkänner jag att min bil inte är premium iom kostnader för reparationer:
Vattenpump, 400kr. Under 50minuter att byta för en novis.
Kamrem, 800kr för rem och rulle (original), 2000kr för jobbet på verkstad.
Kopplings-slavcylinder: 400kr, 30minuter med eller utan hora. Sedan vet jag inte vad resten kostar för jag har inte bytt något mer på 6 år. Jo Brembo-bromsskivor gick på 5-600. Tog också en timme totalt. Killen med BMW X3 är fortfarande förbannad om någon minns det...

Bättre än i min A60 i alla fall, där var det faktiskt galon på dörrsidorna och träimit på panelen! sad
Men lädret på baksätet var i alla fall bara att torka av så såg det bra ut igen, trots att det börjat växa blåbärsris på det....

Senast redigerat av Volvo544special65 (10 maj 2015)

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Rquired Allmänt envis
11 maj 2015 · 12 512 Inlägg

Det här med källkritik är inte enkelt och den här visan upprepas varje år när en ny lista släpps, trots att det har påpekats året innan. Är det okej att ta en lista ur sitt sammanhang även om resultatet förvrängs? Här redovisas två spalter men den verkliga listan består av fler spalter och mer än 37 bilmärken, det är egentligen inte ens en lista utan många listor om man skall vara noga.

Men tillbaka till det lilla urklipp som presenterades den här gången, om den tredje spalten hade funnits med så hade vi sett att till exempel Honda, Toyota, Lexus, BMW och Volvo med flera alla får betyget 'Good', BMW och Volvo något längre ner enligt listans första spalt med rang men de anses fortfarande som bra val. Konstigt för på en del skribenter här låter det helt annorlunda?

Följande inlägg är också lite intressant som ett exempel på hur fel den friserande listan kan slå:

caromania skrev:
Mer intressant tycker jag det är att titta på min Honda Accord Executive från 2004 (anses enligt många inte vara premium) och jämföra med en BMW 300 eller Audi A4 från 2004. Hondan har alla leksaker elektriskt, skinnklädsel, 8 högtalare (tror jag) plus subwoofer och 6 skivors cd-växlare osv osv osv. En resa på 60 mil är en njutning då stolarna faktiskt är bekväma. Men att sedan Hondan håller bättre och kostar mindre att laga, det är väl det som gör att det inte är premium? Premium=det ska vara dyrt att äga så jag kan visa grannarna att jag har pengar?

Eftersom statistiken från samma bolag som gjort den ursprungliga listan visar följande:

BMW 3-series E90:
Genomsnittlig tid på verkstad: 2.60h
Genomsnittlig reparationskostnad: £475.85

Honda Accord av den generation som nämns ovan:
Genomsnittlig tid på verkstad: 2.66h
Genomsnittlig reparationskostnad: £440.63

Audi A4 B6:
Genomsnittlig tid på verkstad: 2.91h
Genomsnittlig reparationskostnad: £477.91

Vilken skillnad det är på bra japanska och usla tyska bilar!

Nåväl var inte avundsjuka på de BMW-ägare som får dricka varm choklad och lyssna på Wagner, även de som äger en japansk bil hinner med en kopp under tiden de väntar på verkstaden, vad kul! De som vill friska upp minnet får i år söka efter tidigare trådar eller länk till den ursprungliga källan på egen hand.

För att förtydliga så försöker jag absolut inte hävda att listan i sin ursprungliga version är inkorrekt, eller att t.ex BMW borde ha hamnat längre upp. Det finns flera goda anledningar till märkets position på plats 28, ett utmärkt exempel är en värsting med tio burkar vars namn består av en bokstav och en siffra som är hälften av antalet burkar. Däremot vill jag uppmana folk att förstå metoden bakom statistiken och påpeka att det går inte att döma ut alla modeller från ett märke endast med hjälp av genomsnittsbetyget.

Senast redigerat av Rquired (11 maj 2015)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Phaetoon
11 maj 2015 · 8 156 Inlägg

En hel del av detta kanske beror på hur ägarna till bilarna kör och behandlar sina bilar?
Att Audi RS6 hamnar sist menar jag inte är speciellt uppseendeväckande.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang