Turbo till en icke turbo??

artddicted_bloke
11 maj 2015 · 22 Inlägg

Jag har en dröm. Det är att köra turboladdat! Finns inget bättre än att åka en turbo aspirerad bil det är super gött! Saken är den att jag kom över min Golf som helt enkelt hade motor av typen NASP. Den är superfräsch och kommer hålla många år till så har bestämt mig för att behålla denna så länge det går! Frågan är då kan man pressa in en turbo i min Golf och hur avancerat är det? Vad kan det kosta? Vad behöver man? ah är tacksam för alla vettiga svar.. so bring it on! xD

Om turbo blir aktuellt så slopar jag denna idé! Men om det ingen turbo blir så ska bilen iaf låta roligare. Har redan en sportljuddämpare men den gör inte mycket kan jag säga.. vad kan man göra för att bilen ska låta roligare/högre som inte får farbror blå att titta allt för snett på mig?

Tack på förhand!big_smile

I'll probably take it sideways;) Lifestyler_on_wheels
artddicted_bloke
11 maj 2015 · 22 Inlägg

Katalysatorn sjunger på sista versen så ska införskaffa en ny! Frågan är vad plånboken tillåter om det ska va race kat eller sport kat. Hur stor är skillnaden?

I'll probably take it sideways;) Lifestyler_on_wheels
aakesson
11 maj 2015 · 812 Inlägg

tror inte du kommer märka någon skillnad mot en org katt eller en sport katt i din bil. Sen ang dina planer på turbo konventera så blir det nog tyvärr billigare för dig att du byter bil till en Golf GTI. Så slipper du få problem vid besiktningarna också.

vill du dock att bilen bara skall låta lite mer kan du sätta på ett öppet luft filter (skulle dock inte rekomendera det då luftmasse mätaren har en tendens att gå sönder efter ett tag)

Senast redigerat av aakesson (11 maj 2015)

artddicted_bloke
11 maj 2015 · 22 Inlägg

Okay tack för informationen! Kanske ett eventuellt byte kommer ske! Tänker först ta kortet iaf!

I'll probably take it sideways;) Lifestyler_on_wheels
Blyfot_Racing
11 maj 2015 · 904 Inlägg

Runt 2002 det va några år sen så fanns det ett par visserligen ej reggade, golf gti turbo konverterade vet ej om dom finns kvar står väl i nån lada runt lidköping så det går allt.

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Mack Forum- och sitemoderator
11 maj 2015 · 26 160 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Runt 2002 det va några år sen så fanns det ett par visserligen ej reggade, golf gti turbo konverterade vet ej om dom finns kvar står väl i nån lada runt lidköping så det går allt.

Allt går bara man vill och har råd, men vill man som frisk och sund individ verkligen köra oreggat?
Eller tipsa om det på ett forum för övrigt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Blyfot_Racing
11 maj 2015 · 904 Inlägg

Mack skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Runt 2002 det va några år sen så fanns det ett par visserligen ej reggade, golf gti turbo konverterade vet ej om dom finns kvar står väl i nån lada runt lidköping så det går allt.

Allt går bara man vill och har råd, men vill man som frisk och sund individ verkligen köra oreggat?
Eller tipsa om det på ett forum för övrigt?

bara skrev att det förekom då å att det funnits fungerande byggen

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang