2933
Sök

Hur länge väntar ni på svar efter bud på bil vi Köp ??

26 Inlägg
12 maj 2015
Trådstartare
Bestämt mig för en speciell bilmodell och missat en del affärer den senaste veckan för klippen försvinner på 10-15 minuter och man är aldrig först men även sett var denna bilmodell säljs för.

Lagt ett bud på 5 000 kr under det tänkta priset på 40 000 kr = 35 000 kr vid affär.

Annars avvaktar jag och kollar på andra bilar och fick till svar tillbaka att då avvaktar vi.  (sms)

Han ville ha 38 000 kr sa han.

Vinterdäcken är 13 år gamla efter datumstämpeln ,dubellstämplat från verkstad på samma miltal i början av serviceboken och den senaste service gjorde han själv och skrev enbart miltal ej vad som gjordes.

Hade ni också försökt fått ner priset med 5000 kr pga det jag anmärkt på annars verkar bilen helskött.

Så just nu känns det som vi båda väntar in den andra att göra sitt drag och detta gjordes i Lördags.

Har inte sett den på plats enbart på bilder pga 60 mil enkel resa och vill att prisförhandlingen ska vara klar innan man far.

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 maj 2015
Varför lägga bud på saker du aldrig sett i verkligheten? bara där sabbar du för dig själv om du verkligen vill ha en viss bil.
Det låter som att du har fel utgångspunkt från början. Att slänga runt bud via mejl och SMS är inte seriöst.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
12 maj 2015
Slash skrev:
Varför lägga bud på saker du aldrig sett i verkligheten? bara där sabbar du för dig själv om du verkligen vill ha en viss bil.
Det låter som att du har fel utgångspunkt från början. Att slänga runt bud via mejl och SMS är inte seriöst.

Håller med. Dock är Sms ett bra medium att göra affärer med. De flesta affärer jag gjort utgår från sms och ev ett telefonsamtal för att få vägbeskrivning.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

26 Inlägg
12 maj 2015
Trådstartare
Bestämde mig förra Onsdagen för en viss bilmodell och har jagat frenetiskt för står utan fordon helt just nu och även förklarat detta till säljarna via telefon och vet inte om de är smart är dumt gjort.

Har sett på annonserna att just denna bil och årsmodell, begär dom 33-35 000 kr när dom försvinner från blocket annars ligger dom kvar ett tag.

Åker ni verkligen 60 mil enkel och chansar att ni får ner priset dit ni vill om bilen känns som den rätta att köpa.

Självklart kan detta ändras på plats om man har otur och dom undanhållt nått som säljare till en.
Senast redigerat av TeknikToken (12 maj 2015)

26 Inlägg
12 maj 2015
Trådstartare
Självklart ringer jag också alla personer för att visa mitt intresse och försökte nå han på telefon först och där förklara varför jag lägger just det budet.

Men han svara inte just då och så dåligt tålamod man har skickar man iväg ett hastigt sms med budet.

Hade pratat med han på telefonen dagen före.
Senast redigerat av TeknikToken (12 maj 2015)

2 852 Inlägg
12 maj 2015
Jo är jag intresserad av en bil så åker jag nog ganska så långt och sen ser bilen i verkligheten sen utgår därifrån om ev prut är relevant.

Jag ringer ALLTID upp säljaren om en bil verkar intressant, aldrig prut. på tel. Är inte bilen som beskrivits då jag väl är där och tittar på den så kan man pruta. Visst kan man väl prova pruta ändå då man är där om man känner för det. Man är ju där och har pengarna, annars är det väl inte längre hem om man inte känner helt 100 för bilen.

Sen att lägga ett bud på nåt som du inte sett känns lite oseriöst, som så många skriver i annonser: ev prut sker på plats....så sant så!

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
12 maj 2015
Jag säger som så många andra, börjar man pruta på mail/tel/sms så har man redan där oftast sinkat sina möjligheter ganska ordentligt.

Kort sagt, det är inte säljarens problem att du som köpare bor långt bort. När jag sålt bilar och folk börjat pruta för det ena och det andra i sms, tel eller mail så går dessa personer i 9 fall av 10 fetbort direkt. Oftast är det dom personerna som ska knorra och gnälla ännu mer väl på plats.

Så det kan mycket väl vara så att du som köpare har fått säljaren att totalt tappat intresse för dig och hellre avvaktar och går vidare med andra intressenter som beter sig lite smidigare smile
Senast redigerat av Echonator (12 maj 2015)

904 Inlägg
12 maj 2015
När jag köpte min svarta 850 med s70 front, så hade jag en viss budget smsa säljaren om hur läget va pruta 2000kr via sms å åkte 55mil skrev på å åkte hem han va riktigt bra å ha å göra med.

AUTOTECH S60 power

Sök