GPS Tracker för min bil

DasBrum
15 maj 2015 · 5 Inlägg

Tjenare fölket!
Nu är det så att jag snart ska dra iväg med min bil genom halva europa men känner en viss osäkerhet i vissa länder.. så jag tänkte åtminstone installera ett GPS tracker då bilkameror tydligen inte är något vidare lagligt, så vid jag har förstått de.

Min fråga till er är, har ni några bra förslag gällande gps trackers för bilen min? smile Det gäller en bmw m3 e30 2002.

Tack för hjälpen folket <3

lundkvist69
19 maj 2015 · 14 Inlägg

Kolla dx.com mycket billigt köpt en "GPS Tracker" därifrån o den stämmer med dryga 7m. Tok nöjd

viccoA
19 maj 2015 · 3 110 Inlägg

Använd en tracker som larmar (skickar sms) när bilen flyttas och där du kan söka och få upp bilens position.
Jag använder C-pod i båten, fungerar i hela världen men kanske lite dyr. Finns även Redknows och flera andra.

Kolla så du köper en tracker med Geofence, dvs att den larmar om bilen flyttas efter du parkerat den.

lundkvist69
19 maj 2015 · 14 Inlägg

viccoA skrev:
Använd en tracker som larmar (skickar sms) när bilen flyttas och där du kan söka och få upp bilens position.
Jag använder C-pod i båten, fungerar i hela världen men kanske lite dyr. Finns även Redknows och flera andra.

Kolla så du köper en tracker med Geofence, dvs att den larmar om bilen flyttas efter du parkerat den.

Jag kan typ sms 'nomove' till min så larmar den vid rörelse. Bra tips iaf smile

mercaa
19 maj 2015 · 558 Inlägg

Lånar lite.  Som du säger lundkvist69, man köper denna http://www.dx.com/p/heacent-tk103b-gsm- … Vt52ZMhlhE

Går det se positionen real tid eller måste man uppdatera genom sms ?  Hur funkar sos funktionen? Går det direkt till 112 och dom larmas ut och får koordinater?

Dock vart jag brydd när jag kolla elschemat OIL pump... borde det inte vara fuel pump?

Xoff Volvo tönt... =)
20 maj 2015 · 2 344 Inlägg

och att tänka på, dessa går ofta på kontantkort, så det kan räcka med ett par sms utomlands så är kortet oladdat = inga fler sms = ingen aning var bilen är...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
lundkvist69
20 maj 2015 · 14 Inlägg

Xoff skrev:
och att tänka på, dessa går ofta på kontantkort, så det kan räcka med ett par sms utomlands så är kortet oladdat = inga fler sms = ingen aning var bilen är...

Förstår vad du menar men du kan ju tanka kontant kortet extra när du vet att du ska göra något såpass speciellt som TS ska göra cool


De elschemat kan jag inte säga mycket om men det låter inte bra tongue


Ringer jag numret = Samtal bryts och sms levereras med länk till maps.google.com så öppnar man länken så ser jag vart bilen är (Ej realtid) Om jag smsar monitor så ringer den upp så hör jag de som gpsen kan höra smile Man får hitta den som passar sin egna smak o val av komplexitet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang