Hittade lite info om C5 Nästan alla bilar går utan vidare både 30, 40 eller 50 tusen mil. Elekronik och el kan det vara värre med. Det vanligaste krånglet hos V6:orna är förmodligen tändspolarna. På sikt tror jag även de främre katalysatorerna tar en del stryk när tändspolarna strular. Med flera mil på mätaren börjar en del gummidetaljer ge upp. Min bil drog tjuvluft via en trasig slang. Gummilisterna runt dörrarnas rutor rostar inifrån och gör att gummit spricker med tiden. Kamremsbyte är dyrt, ruggit dyrt. En auktoriserad verkstad ville ha 16600 kr inkl. service vid 12000 mil. V6:orna är tidskrävande, enligt Autodata 5½ timme för kamremsbytet. Gjorde mitt kamremsbyte och service på en ny auktoriserad verkstad som hade introduktionserbjudande. Bytesintervallet är väl numera längre än de tidigare 12000 milen/5 år?
Långmilaren har ju bättre utrustning med skinnklädsel, parkeringssensorer, drag och bensindriven motor/kupévärmare. Personligen är jag lite misstänksam mot bilar som stått mycket. Kolla om bakrutornas funktioner. Fungerar elslingorna, torkaren och öppningsmekanism? De fyrstegade automaterna är ju inte jätteroliga. De manuella lådorna ger en annan bil! Synd att de aldrig erbjöd 6-växlade manuella (som fanns i Peugeot Coupén). En sänkning av fjädringen om 20 mm och lite fetare däck (235/45x17) ger också en klar förhöjning av körupplevelsen.
Så kolla upp allt(som de flesta beg bilar) Men i detta fallet är kamremen bytt?Kolla bara på en sådant ex
Hittade lite info om C5 Nästan alla bilar går utan vidare både 30, 40 eller 50 tusen mil. Elekronik och el kan det vara värre med. Det vanligaste krånglet hos V6:orna är förmodligen tändspolarna. På sikt tror jag även de främre katalysatorerna tar en del stryk när tändspolarna strular. Med flera mil på mätaren börjar en del gummidetaljer ge upp. Min bil drog tjuvluft via en trasig slang. Gummilisterna runt dörrarnas rutor rostar inifrån och gör att gummit spricker med tiden. Kamremsbyte är dyrt, ruggit dyrt. En auktoriserad verkstad ville ha 16600 kr inkl. service vid 12000 mil. V6:orna är tidskrävande, enligt Autodata 5½ timme för kamremsbytet. Gjorde mitt kamremsbyte och service på en ny auktoriserad verkstad som hade introduktionserbjudande. Bytesintervallet är väl numera längre än de tidigare 12000 milen/5 år?
Långmilaren har ju bättre utrustning med skinnklädsel, parkeringssensorer, drag och bensindriven motor/kupévärmare. Personligen är jag lite misstänksam mot bilar som stått mycket. Kolla om bakrutornas funktioner. Fungerar elslingorna, torkaren och öppningsmekanism? De fyrstegade automaterna är ju inte jätteroliga. De manuella lådorna ger en annan bil! Synd att de aldrig erbjöd 6-växlade manuella (som fanns i Peugeot Coupén). En sänkning av fjädringen om 20 mm och lite fetare däck (235/45x17) ger också en klar förhöjning av körupplevelsen.
Så kolla upp allt(som de flesta beg bilar) Men i detta fallet är kamremen bytt?Kolla bara på en sådant ex
Fanns inga intressanta allternativ i min prisklass i Gävleborg med angränsande län på blocket tyvärr..
Hittade lite info om C5 Nästan alla bilar går utan vidare både 30, 40 eller 50 tusen mil. Elekronik och el kan det vara värre med. Det vanligaste krånglet hos V6:orna är förmodligen tändspolarna. På sikt tror jag även de främre katalysatorerna tar en del stryk när tändspolarna strular. Med flera mil på mätaren börjar en del gummidetaljer ge upp. Min bil drog tjuvluft via en trasig slang. Gummilisterna runt dörrarnas rutor rostar inifrån och gör att gummit spricker med tiden. Kamremsbyte är dyrt, ruggit dyrt. En auktoriserad verkstad ville ha 16600 kr inkl. service vid 12000 mil. V6:orna är tidskrävande, enligt Autodata 5½ timme för kamremsbytet. Gjorde mitt kamremsbyte och service på en ny auktoriserad verkstad som hade introduktionserbjudande. Bytesintervallet är väl numera längre än de tidigare 12000 milen/5 år?
Långmilaren har ju bättre utrustning med skinnklädsel, parkeringssensorer, drag och bensindriven motor/kupévärmare. Personligen är jag lite misstänksam mot bilar som stått mycket. Kolla om bakrutornas funktioner. Fungerar elslingorna, torkaren och öppningsmekanism? De fyrstegade automaterna är ju inte jätteroliga. De manuella lådorna ger en annan bil! Synd att de aldrig erbjöd 6-växlade manuella (som fanns i Peugeot Coupén). En sänkning av fjädringen om 20 mm och lite fetare däck (235/45x17) ger också en klar förhöjning av körupplevelsen.
Så kolla upp allt(som de flesta beg bilar) Men i detta fallet är kamremen bytt?Kolla bara på en sådant ex
Fanns inga intressanta allternativ i min prisklass i Gävleborg med angränsande län på blocket tyvärr..
Som ngn sa, man måste åka ngra mil för att finna sin ''pärla''!
Hej som rubriken lyder är jag ute efter en schysst familjebil.
Krav är: Kombi Runt litern i blandad körning. Inte nån tråkig renault.. Driftsäker framförallt. Max runt 10-15k i pris
Då dina kriterier är dessa ovan. Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert. Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel. 0-100km/h 9.3s. 530 liter bagage. Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo. Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/
Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) .. Bägge är säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!
Hej som rubriken lyder är jag ute efter en schysst familjebil.
Krav är: Kombi Runt litern i blandad körning. Inte nån tråkig renault.. Driftsäker framförallt. Max runt 10-15k i pris
Då dina kriterier är dessa ovan. Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert. Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel. 0-100km/h 9.3s. 530 liter bagage. Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo. Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/
Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) .. Bägge är säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!
Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...
Hej som rubriken lyder är jag ute efter en schysst familjebil.
Krav är: Kombi Runt litern i blandad körning. Inte nån tråkig renault.. Driftsäker framförallt. Max runt 10-15k i pris
Då dina kriterier är dessa ovan. Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert. Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel. 0-100km/h 9.3s. 530 liter bagage. Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo. Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/
Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) .. Bägge är säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!
Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...
13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak? Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?
C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt. 563 liter bagageutrymme har C5 Break. Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.
Då dina kriterier är dessa ovan. Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert. Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel. 0-100km/h 9.3s. 530 liter bagage. Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo. Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/
Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) .. Bägge är säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!
Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...
13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak? Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?
C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt. 563 liter bagageutrymme har C5 Break. Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.
Jo 15 är väl taket men då ska de ju va skattat o allt de vettefasen om den är de från handlarn... okej då kan man kolla en sån då :-)
Då dina kriterier är dessa ovan. Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert. Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel. 0-100km/h 9.3s. 530 liter bagage. Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo. Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.
Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...
13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak? Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?
C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt. 563 liter bagageutrymme har C5 Break. Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.
Jo 15 är väl taket men då ska de ju va skattat o allt de vettefasen om den är de från handlarn... okej då kan man kolla en sån då :-)
Du har inte köpt bil så ofta antar jag? 13900kr är handlarens utgångspris på Avensisen och det finns alltid prutmån hos handlare och de flesta privatpersoner. Skatten på den Avensisen är på årsbasis 2199kr och du blir debiterad 2015kr om du köper den. 12500kr ska den gå att pruta till även för någon som är i behov av en bil snabbt och inte är van bilhandlare.
13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak? Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?
C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt. 563 liter bagageutrymme har C5 Break. Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.
Jo 15 är väl taket men då ska de ju va skattat o allt de vettefasen om den är de från handlarn... okej då kan man kolla en sån då :-)
Du har inte köpt bil så ofta antar jag? 13900kr är handlarens utgångspris på Avensisen och det finns alltid prutmån hos handlare och de flesta privatpersoner. Skatten på den Avensisen är på årsbasis 2199kr och du blir debiterad 2015kr om du köper den. 12500kr ska den gå att pruta till även för någon som är i behov av en bil snabbt och inte är van bilhandlare.
Jodå ja har väl haft runt 15 bilar sen ja tog körkort för tre år sen men aldrig av bilhandlare.. okej då är de ju fortf intressant
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil
Hmm? Vet inte vart du bor, men där jag bor har i stort sett alla bilar som kostar mindre än 25,000 kr gått 30,000+ om det inte är nåt fel på dom... Att dom har gått många mil betyder inte automatiskt att det är en skrothög som saknar hälften av skruvarna. Min A6 har rullat 38,000 mil nu och den känns riktigt bra, motorn drar varken olja eller vatten.
Personligen är jag mer skeptisk till en billig bil som har gått få mil, det betyder ju att något är galet med den. Jag ogillar lågmilare överhuvudtaget om man inte vet HELA historien bakom bilen, men nåt borde ju vara fel med den om den har gått mindre än 500 mil per år liksom...
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil
Hmm? Vet inte vart du bor, men där jag bor har i stort sett alla bilar som kostar mindre än 25,000 kr gått 30,000+ om det inte är nåt fel på dom... Att dom har gått många mil betyder inte automatiskt att det är en skrothög som saknar hälften av skruvarna. Min A6 har rullat 38,000 mil nu och den känns riktigt bra, motorn drar varken olja eller vatten.
Personligen är jag mer skeptisk till en billig bil som har gått få mil, det betyder ju att något är galet med den. Jag ogillar lågmilare överhuvudtaget om man inte vet HELA historien bakom bilen, men nåt borde ju vara fel med den om den har gått mindre än 500 mil per år liksom...
Då bor du på fel plats i landet . Här betalar man max 10-15 tusen för en bil i bra skick, 20-25 tusen mil på mätaren, bra historik i serviceboken osv
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil
Mervolic skrev:
Volvo142_73a skrev:
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil
Hmm? Vet inte vart du bor, men där jag bor har i stort sett alla bilar som kostar mindre än 25,000 kr gått 30,000+ om det inte är nåt fel på dom... Att dom har gått många mil betyder inte automatiskt att det är en skrothög som saknar hälften av skruvarna. Min A6 har rullat 38,000 mil nu och den känns riktigt bra, motorn drar varken olja eller vatten.
Personligen är jag mer skeptisk till en billig bil som har gått få mil, det betyder ju att något är galet med den. Jag ogillar lågmilare överhuvudtaget om man inte vet HELA historien bakom bilen, men nåt borde ju vara fel med den om den har gått mindre än 500 mil per år liksom...
är milen jätteviktiga? Man har ju läst att en normal person åker ungefär i snitt 2000mil per år så på en 15år gammal bil som gått 30 är ju helt normalt o är den omskött därefter borde de ju inte vara några problem? Annars är jag grymt sugen på en audi a4 som gått 25 o har ny kamrem o bromsar o är bessad o skattad till juni nästa år den kostar också 10.000kr