2379
Sök

Köpråd lämplig familjebil

645 Inlägg
12 juni 2015
#101
Hittade lite info om C5 smile Nästan alla bilar går utan vidare både 30, 40 eller 50 tusen mil. Elekronik och el kan det vara värre med. Det vanligaste krånglet hos V6:orna är förmodligen tändspolarna. På sikt tror jag även de främre katalysatorerna tar en del stryk när tändspolarna strular. Med flera mil på mätaren börjar en del gummidetaljer ge upp. Min bil drog tjuvluft via en trasig slang. Gummilisterna runt dörrarnas rutor rostar inifrån och gör att gummit spricker med tiden. Kamremsbyte är dyrt, ruggit dyrt. En auktoriserad verkstad ville ha 16600 kr inkl. service vid 12000 mil. V6:orna är tidskrävande, enligt Autodata 5½ timme för kamremsbytet. Gjorde mitt kamremsbyte och service på en ny auktoriserad verkstad som hade introduktionserbjudande. Bytesintervallet är väl numera längre än de tidigare 12000 milen/5 år?

Långmilaren har ju bättre utrustning med skinnklädsel, parkeringssensorer, drag och bensindriven motor/kupévärmare. Personligen är jag lite misstänksam mot bilar som stått mycket. Kolla om bakrutornas funktioner. Fungerar elslingorna, torkaren och öppningsmekanism? De fyrstegade automaterna är ju inte jätteroliga. De manuella lådorna ger en annan bil! Synd att de aldrig erbjöd 6-växlade manuella (som fanns i Peugeot Coupén). En sänkning av fjädringen om 20 mm och lite fetare däck (235/45x17) ger också en klar förhöjning av körupplevelsen.

Så kolla upp allt(som de flesta beg bilar) Men i detta fallet är kamremen bytt?Kolla bara på en sådant ex wink


356 Inlägg
12 juni 2015
Trådstartare
#102
JourneymanX skrev:
Hittade lite info om C5 smile Nästan alla bilar går utan vidare både 30, 40 eller 50 tusen mil. Elekronik och el kan det vara värre med. Det vanligaste krånglet hos V6:orna är förmodligen tändspolarna. På sikt tror jag även de främre katalysatorerna tar en del stryk när tändspolarna strular. Med flera mil på mätaren börjar en del gummidetaljer ge upp. Min bil drog tjuvluft via en trasig slang. Gummilisterna runt dörrarnas rutor rostar inifrån och gör att gummit spricker med tiden. Kamremsbyte är dyrt, ruggit dyrt. En auktoriserad verkstad ville ha 16600 kr inkl. service vid 12000 mil. V6:orna är tidskrävande, enligt Autodata 5½ timme för kamremsbytet. Gjorde mitt kamremsbyte och service på en ny auktoriserad verkstad som hade introduktionserbjudande. Bytesintervallet är väl numera längre än de tidigare 12000 milen/5 år?

Långmilaren har ju bättre utrustning med skinnklädsel, parkeringssensorer, drag och bensindriven motor/kupévärmare. Personligen är jag lite misstänksam mot bilar som stått mycket. Kolla om bakrutornas funktioner. Fungerar elslingorna, torkaren och öppningsmekanism? De fyrstegade automaterna är ju inte jätteroliga. De manuella lådorna ger en annan bil! Synd att de aldrig erbjöd 6-växlade manuella (som fanns i Peugeot Coupén). En sänkning av fjädringen om 20 mm och lite fetare däck (235/45x17) ger också en klar förhöjning av körupplevelsen.

Så kolla upp allt(som de flesta beg bilar) Men i detta fallet är kamremen bytt?Kolla bara på en sådant ex wink

Fanns inga intressanta allternativ i min prisklass i Gävleborg med angränsande län på blocket tyvärr..


645 Inlägg
12 juni 2015
#103
moopith skrev:
JourneymanX skrev:
Hittade lite info om C5 smile Nästan alla bilar går utan vidare både 30, 40 eller 50 tusen mil. Elekronik och el kan det vara värre med. Det vanligaste krånglet hos V6:orna är förmodligen tändspolarna. På sikt tror jag även de främre katalysatorerna tar en del stryk när tändspolarna strular. Med flera mil på mätaren börjar en del gummidetaljer ge upp. Min bil drog tjuvluft via en trasig slang. Gummilisterna runt dörrarnas rutor rostar inifrån och gör att gummit spricker med tiden. Kamremsbyte är dyrt, ruggit dyrt. En auktoriserad verkstad ville ha 16600 kr inkl. service vid 12000 mil. V6:orna är tidskrävande, enligt Autodata 5½ timme för kamremsbytet. Gjorde mitt kamremsbyte och service på en ny auktoriserad verkstad som hade introduktionserbjudande. Bytesintervallet är väl numera längre än de tidigare 12000 milen/5 år?

Långmilaren har ju bättre utrustning med skinnklädsel, parkeringssensorer, drag och bensindriven motor/kupévärmare. Personligen är jag lite misstänksam mot bilar som stått mycket. Kolla om bakrutornas funktioner. Fungerar elslingorna, torkaren och öppningsmekanism? De fyrstegade automaterna är ju inte jätteroliga. De manuella lådorna ger en annan bil! Synd att de aldrig erbjöd 6-växlade manuella (som fanns i Peugeot Coupén). En sänkning av fjädringen om 20 mm och lite fetare däck (235/45x17) ger också en klar förhöjning av körupplevelsen.

Så kolla upp allt(som de flesta beg bilar) Men i detta fallet är kamremen bytt?Kolla bara på en sådant ex wink

Fanns inga intressanta allternativ i min prisklass i Gävleborg med angränsande län på blocket tyvärr..

Som ngn sa, man måste åka ngra mil för att finna sin ''pärla''!


Evildan
13 juni 2015
#104
moopith skrev:
Hej som rubriken lyder är jag ute efter en schysst familjebil.

Krav är:
Kombi
Runt litern i blandad körning.
Inte nån tråkig renault..
Driftsäker framförallt.
Max runt 10-15k i pris

Då dina kriterier är dessa ovan.
Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert.
Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel.
0-100km/h 9.3s.
530 liter bagage.
Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo.
Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. wink
Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.

http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … =5&w=1
Senast redigerat av Evildan (13 juni 2015)

645 Inlägg
13 juni 2015
#105
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel wink Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/

Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter smile vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) ..smile
Bägge är  säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!


356 Inlägg
13 juni 2015
Trådstartare
#106
Evildan skrev:
moopith skrev:
Hej som rubriken lyder är jag ute efter en schysst familjebil.

Krav är:
Kombi
Runt litern i blandad körning.
Inte nån tråkig renault..
Driftsäker framförallt.
Max runt 10-15k i pris

Då dina kriterier är dessa ovan.
Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert.
Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel.
0-100km/h 9.3s.
530 liter bagage.
Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo.
Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. wink
Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.

http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … =5&w=1

JourneymanX skrev:
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel wink Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/

Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter smile vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) ..smile
Bägge är  säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!

Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...


Evildan
13 juni 2015
#107
moopith skrev:
Evildan skrev:
moopith skrev:
Hej som rubriken lyder är jag ute efter en schysst familjebil.

Krav är:
Kombi
Runt litern i blandad körning.
Inte nån tråkig renault..
Driftsäker framförallt.
Max runt 10-15k i pris

Då dina kriterier är dessa ovan.
Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert.
Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel.
0-100km/h 9.3s.
530 liter bagage.
Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo.
Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. wink
Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.

http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … =5&w=1

JourneymanX skrev:
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel wink Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/

Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter smile vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) ..smile
Bägge är  säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!

Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...

13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak?
Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?

C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt.
563 liter bagageutrymme har C5 Break.
Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.
Senast redigerat av Evildan (13 juni 2015)

356 Inlägg
13 juni 2015
Trådstartare
#108
Evildan skrev:
moopith skrev:
Evildan skrev:

Då dina kriterier är dessa ovan.
Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert.
Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel.
0-100km/h 9.3s.
530 liter bagage.
Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo.
Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. wink
Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.

http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … =5&w=1

JourneymanX skrev:
Sedan varför skulle ngn franska vara tråkig?Vem bestämmer detta?Kanske kan vara 3:e part el en viss avund hmm rosten el ngra nya bilar med elfel wink Men alla bilar rostar mer el mindre om man ej sköter om dessa!(urk för all salt de öser ut på vägarna) =/

Reanult Laguna 3.0 är helt ok el en C5 v6:a med ett mega stort bagage typ 750 liter smile vart nära att köpa en c5 el iallafall gillat den kombon(v6.a på 207 hk då med vxl färg gärna en blåmetallic) ..smile
Bägge är  säkra bilar el bland de bättre.Fina familjebilar lite lull lull så passar det nog de flesta ..mkt för pengarna!

Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...

13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak?
Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?

C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt.
563 liter bagageutrymme har C5 Break.
Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.

Jo 15 är väl taket men då ska de ju va skattat o allt de vettefasen om den är de från handlarn... okej då kan man kolla en sån då :-)


Evildan
13 juni 2015
#109
moopith skrev:
Evildan skrev:
moopith skrev:
Evildan skrev:
Då dina kriterier är dessa ovan.
Så kastar jag in fler förslag på något som framförallt är driftsäkert och krocksäkert.
Förbrukar runt 7.9l/100km blandad körning enligt dåtidens körcykel.
0-100km/h 9.3s.
530 liter bagage.
Och nej, det är inte mer plast i en Toyota, bara annan typ av plastmaterial än i VW, SAAB, Ford, Volvo.
Då Octavia är ett alternativ tycker jag absolut du ska tänka till en gång till och provköra en Avensis med både klimatanläggning, navigation, eluppvärmd vindruta/speglar och rattkontroll till stereon istället för att gå på VAGs budgetbil De Luxe. wink
Även om Octavia är det "minst sämsta" VAG-alternativet enligt dina uppställda kriterier är den ändå mindre driftsäker än en Toylåda.

http://www.blocket.se/gavleborg/Toyota_ … =5&w=1


Toylådan såg onekligen intressant ut men något över budget osv.. Renault laguna den nya modellen typ 00 o framåt ser ju väldigt trevlig ut tycker ja men sökte på google o fick bara fram en massa skit om den så osäker på om man vågar köpa en. C5 har ja kolla på med jämna mellanrum då någon lämpligt prisad kommit in men samma sak där vågar man köpa en...

13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak?
Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?

C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt.
563 liter bagageutrymme har C5 Break.
Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.

Jo 15 är väl taket men då ska de ju va skattat o allt de vettefasen om den är de från handlarn... okej då kan man kolla en sån då :-)

Du har inte köpt bil så ofta antar jag?
13900kr är handlarens utgångspris på Avensisen och det finns alltid prutmån hos handlare och de flesta privatpersoner.
Skatten på den Avensisen är på årsbasis 2199kr och du blir debiterad 2015kr om du köper den.
12500kr ska den gå att pruta till även för någon som är i behov av en bil snabbt och inte är van bilhandlare. wink

356 Inlägg
14 juni 2015
Trådstartare
#110
Evildan skrev:
moopith skrev:
Evildan skrev:

13900kr som det begärs för Avensisen är mindre än de 15000kr du har satt som budgettak?
Vad ligger den maximala budgeten på egentligen?

C5 är väldigt underskattade vagnar som inte är sämre än någon Mondeo eller Passat ur driftsäkerhetssynpunkt.
563 liter bagageutrymme har C5 Break.
Octavia har 548liter och Passat Variant B5 har 495 liter.

Jo 15 är väl taket men då ska de ju va skattat o allt de vettefasen om den är de från handlarn... okej då kan man kolla en sån då :-)

Du har inte köpt bil så ofta antar jag?
13900kr är handlarens utgångspris på Avensisen och det finns alltid prutmån hos handlare och de flesta privatpersoner.
Skatten på den Avensisen är på årsbasis 2199kr och du blir debiterad 2015kr om du köper den.
12500kr ska den gå att pruta till även för någon som är i behov av en bil snabbt och inte är van bilhandlare. wink

Jodå ja har väl haft runt 15 bilar sen ja tog körkort för tre år sen men aldrig av bilhandlare.. okej då är de ju fortf intressant smile


356 Inlägg
17 juni 2015
Trådstartare
#111
Nu vet jag varken ut eller in när ja kollar blocket.. men denna faller mig nå otroligt i smaken men är miltalet ett problem med dessa bilar? http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V40 … =5&w=2


6 688 Inlägg
17 juni 2015
#112
Tror bromsoket bak går loss på ca 1200kr, böt en i måndags

Är inte hjullagrerna fram bytta så undvik.. du vill inte byta dem, de rostar fast. wink Måste byta navet också på vissa.

De/Dem

Muttley
17 juni 2015
#113
moopith skrev:
Nu vet jag varken ut eller in när ja kollar blocket.. men denna faller mig nå otroligt i smaken men är miltalet ett problem med dessa bilar? http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V40 … =5&w=2

Hur mycket ska du lasta och hur många personer ska åka med?   De är en riktigt liten familjebil.

512 Inlägg
17 juni 2015
#114
Meh, killen har över hundra svar och kan icke bestämma sig.

Ge er och acceptera att hans beslutsångest är det verkliga problemet.

Alla behöver vi information innan vi fattar beslut.. Men konsekvenserna av att köpa en bil är inte på liv och död.

356 Inlägg
17 juni 2015
Trådstartare
#115
Malheus skrev:
Tror bromsoket bak går loss på ca 1200kr, böt en i måndags

Är inte hjullagrerna fram bytta så undvik.. du vill inte byta dem, de rostar fast. wink Måste byta navet också på vissa.

tkd_rille skrev:
moopith skrev:
Nu vet jag varken ut eller in när ja kollar blocket.. men denna faller mig nå otroligt i smaken men är miltalet ett problem med dessa bilar? http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V40 … =5&w=2

Hur mycket ska du lasta och hur många personer ska åka med?   De är en riktigt liten familjebil.

Okej får koll om hjullagrerna är bytt men efter 30k mil borde.de.va bytt iaf en gång. De ska åka en pojk på 10 månader och.min sambo o jag.


Självlärd
3 083 Inlägg
17 juni 2015
#116
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil yikes
Senast redigerat av Volvo142_73a (17 juni 2015)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Yawn...
3 151 Inlägg
17 juni 2015
#117
Volvo142_73a skrev:
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil yikes

Hmm? Vet inte vart du bor, men där jag bor har i stort sett alla bilar som kostar mindre än 25,000 kr gått 30,000+ om det inte är nåt fel på dom... Att dom har gått många mil betyder inte automatiskt att det är en skrothög som saknar hälften av skruvarna. Min A6 har rullat 38,000 mil nu och den känns riktigt bra, motorn drar varken olja eller vatten.

Personligen är jag mer skeptisk till en billig bil som har gått få mil, det betyder ju att något är galet med den. Jag ogillar lågmilare överhuvudtaget om man inte vet HELA historien bakom bilen, men nåt borde ju vara fel med den om den har gått mindre än 500 mil per år liksom...

Självlärd
3 083 Inlägg
18 juni 2015
#118
Mervolic skrev:
Volvo142_73a skrev:
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil yikes

Hmm? Vet inte vart du bor, men där jag bor har i stort sett alla bilar som kostar mindre än 25,000 kr gått 30,000+ om det inte är nåt fel på dom... Att dom har gått många mil betyder inte automatiskt att det är en skrothög som saknar hälften av skruvarna. Min A6 har rullat 38,000 mil nu och den känns riktigt bra, motorn drar varken olja eller vatten.

Personligen är jag mer skeptisk till en billig bil som har gått få mil, det betyder ju att något är galet med den. Jag ogillar lågmilare överhuvudtaget om man inte vet HELA historien bakom bilen, men nåt borde ju vara fel med den om den har gått mindre än 500 mil per år liksom...

Då bor du på fel plats i landet big_smile. Här betalar man max 10-15 tusen för en bil i bra skick, 20-25 tusen mil på mätaren, bra historik i serviceboken osv

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

356 Inlägg
18 juni 2015
Trådstartare
#119
Volvo142_73a skrev:
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil yikes

Mervolic skrev:
Volvo142_73a skrev:
Oh, damn... Inte V40. Problem med motor, framvagn, hjullager, turbo, allt som sitter framför förarstolen strular på dom där ungefär. O rostar som små änglatrumpeter gör dom också. Och jag skulle inte betala 10 tusen för en bil som gått över 30 tusen mil yikes

Hmm? Vet inte vart du bor, men där jag bor har i stort sett alla bilar som kostar mindre än 25,000 kr gått 30,000+ om det inte är nåt fel på dom... Att dom har gått många mil betyder inte automatiskt att det är en skrothög som saknar hälften av skruvarna. Min A6 har rullat 38,000 mil nu och den känns riktigt bra, motorn drar varken olja eller vatten.

Personligen är jag mer skeptisk till en billig bil som har gått få mil, det betyder ju att något är galet med den. Jag ogillar lågmilare överhuvudtaget om man inte vet HELA historien bakom bilen, men nåt borde ju vara fel med den om den har gått mindre än 500 mil per år liksom...

är milen jätteviktiga? Man har ju läst att en normal person åker ungefär i snitt 2000mil per år så på en 15år gammal bil som gått 30 är ju helt normalt o är den omskött därefter borde de ju inte vara några problem? Annars är jag grymt sugen på en audi a4 som gått 25 o har ny kamrem o bromsar o är bessad o skattad till juni nästa år den kostar också 10.000kr



Sök