Jag ska slipa om och rostskydda plåt-hjulhus på en mk1 golf, behöver råd.

Eddy Galen, inte dum.
7 juni 2015 · 1 324 Inlägg

Hej.

Jag har en vw mk1 golf cab som ska totalrenoveras (altså nyskick). Min fråga är vad jag ska använda för att rostskydda.

Jag tänkte först ta en ståltrissa på en vinkelslip och ta bort allt så det blir plåtrent, men sedan är det då vad jag ska köra för lager av rostskydd. Jag tänkte att det skulle bli någorlunda cleant.

Senast redigerat av Eddy (8 juni 2015)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 juni 2015 · 2 405 Inlägg

Lacka upp allt sen så finns de rostskydd för hjulhus att köpa smile allt beror på hur du tvättar mm. Tvättar Du hjulhusen ofta så räcker de med en riktigt bra lack. Tyvärr så blästras dock hjulhuset av sten så de e inge super långa sträckor du bör köra per år i så fall. Personligen skulle jag spreja huset med någon täcktyl färg

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 juni 2015 · 14 077 Inlägg

Eddy skrev:
Hej.

Jag är en vw mk1 golf cab som ska totalrenoveras (altså nyskick). Min fråga är vad jag ska använda för att rostskydda.

Jag tänkte först ta en ståltrissa på en vinkelslip och ta bort allt så det blir plåtrent, men sedan är det då vad jag ska köra för lager av rostskydd. Jag tänkte att det skulle bli någorlunda cleant.

Lämna bort den för blästring och zinksprutning så har du ett skydd som håller. Uppepå detta kan man lacka eller lägga nån form av massa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jaka54
7 juni 2015 · 5 759 Inlägg

Hej!
Håller med!
Att slipa funkar inte till 100% men det gör blästring! Så fundera inte ens på att själv slipa bort rost om det finns mycket sådant. Med slipning stannar alltid lite rost kvar i porerna på metallen, med blästring försvinner alt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang