![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-1d3ddb7707d55d6a3cdb519e40994d18.jpg]()
Då har det börjats med rivningen av 2,4an. Uppmärkning av kabelhärvan är en bra ide!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-96fad6da9e15e5ac77d88b9c648541c6.jpg]()
Opel tyckte tydligen att det var smart att sätta ihop kabelhärvan för motorstyrningen och bilens härva i samma....
![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-b5df93ccaa9f49c6bb4599e1a3d10ec5.jpg]()
Jag gillar inte spjällhuset och insugsröret på 2,4an

![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-ffb19d5b7439aa736594d9eee62b8a65.jpg]()
Har också läst att det är sämre flöde i 2,4ans insug nu vet jag inte hur sant detta är men jag ska i alla fall köra med ett moddat 2,0 insug!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-f18dd9110584078451bd05911e7416f5.jpg]()
Sådärja. Vid närmare inspektion såg jag att grenröret var sprucket

vilken tur att jag inte ska använda det!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-fa48d8ee391e384dd9f07845c4421815.jpg]()
2,4ans insug brevid en något putsad 2,0!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-0c0a87a04c35679a49b7d0389f07cf59.jpg]()
Det tar sig. Snart kan jag lyfta ur 2,4an!

![https://www1.garaget.org/gallery/images/213/212127/212127-fede3736fb5871eb3c07ef4f0e69a497.jpg]()
Det var det för i dag (kanske). Snart så åker Mantan in i garaget så kan projektet börja på riktigt. Den senaste tiden har det känts som jag har jobbat bakåt istället för framåt. Mina planer har förändrats lite grann. Nu i vinter ska allt det estetiska + väghållningen redas ut. Sen till sommaren 2016 ska en original 2,0 CIH slängas i medans jag bygger klart 2,4an som ska bestyckas med maxxecu och lite annat smått och gott.
/Tim