God afton gott folk!
Idag har jag haft lite tid åt Packarden. Började med att plocka isär fördelarn i sina beståndsdelar. Rengöring och infettning följdes därefter. Fyllde fettkoppen ordentligt och pressade in det i fördelarn varpå jag fyllde på igen. Brytarna putsades av och korrekt brytaravstånd stalldes. En bit eltejp fick agera låsanordning för rotorn. Satte tejpbiten på axeln och tryckte dit rotorn som numera sitter fast ordentligt. I med fördelarn och på med locket.
Motorn gick igång lätt men var tvungen att gå på väldigt hög tomgång för att inte dö. Jag misstänkte att lågfarten inte levererade soppa efter ordning och provade med att skruva ut blandskruvarna flera varv. Ingen skillnad.
Då tog jag ur blandskruvarna, en i taget, och blåste med tryckluften ordentligt. Nu ville motorn gå på tomgång.
Jag plockade ur alla tändstift och stallde gapet på .028. Jojjo, här går vi efter verkstadsbokens rekommendationer

Då nollindikatorn nere vid svängningsdämparen inte sitter i rätt bult hål så fick tändningen ställas efter örat.
Efter en provtur på ca 8 km konstaterades att motorn svarar bra på gasen, håller stadiga 90*c och klarar av att stå på tomgång med driven i och foten på bromsen utan antydan till att gå dåligt eller vilja dö.
Imorgon är tanken att, om vädret är bra, åka en sväng till Nostalgi Byn i Frövi. Blir första längre turen med bilen så det känns allt lite nervöst

Min dotter, Lilly, är väldigt förtjust i att åka i den. Sitter bakofram i baksätet i sin bilbarnstol och sjunger med till musiken

Det var allt för stunden. Skulle vilja göra ventiljusteringen väldigt snart då jag stör mig på tickandet och tändkablarna ska bytas ut till kopparkabel. Sitter kol idag vilket jag starkt är imot.
Blev inga bilder idag, men kanske imorgon!
Hade fint mina vännerrrr!