Hellbergarns Packard - I snigelfart för framgång

2015 hämtar en skäggig hedning hem denna vagn från en grannsocken i Närke. Bedagad, dåligt ommålad och med rost lite varstans men med ett besked från SBP att kärran var trafikduglig. Vad hände sen? Följ med här :)
  • 60 Följare
  • 96 849 Visningar
  • Projektet avslutat 15 augusti 2020
Bob-Miller
13 augusti 2015 · 1 307 Inlägg

Finns en åkare här i stan som lackerat sin grusbil efter deuce of spades...sök på NA-schakt om ni vill se den..smile

vEight Baronen
13 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-c35752de2f08272dc8133fcc62aacf6d.jpg
Snygg! smile

Elbilar kan dra åt helvete.
JohnWayne
14 augusti 2015 · 5 071 Inlägg

vEight skrev:
Godkväll mitt herrskap!

Jag har ramlat tillbaka i åldern där man satt och kladdade med blyerts på engelskalektionen.. Men när man sitter och snorar och febern kokar upp varje hel och halvtimme så finns det inte så värst mycket att göra. Att då göra en liten kladdig skiss och på så vis få fram ungefär vart jag vill komma känns då ganska givande.
http://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-000082d1c35d63edacf4231bd8a57e3e.jpg
Mina tecknartalanger framkallar nog ett och annat fniss bland beskådarna, det bjuder jag på smile.

För att få en praktisk bil så ska ett airridekit beställas. Det blir beställt i höst då min kontakt med kontainern ska flaxa över pölen och hämta grejer. Polarn ska ha till sin Krom viktoria samtidigt så det blir mycket pysande på byn nästa år smile Känns skönt att slippa USPS svindyra tjänster också smile Mina cadillacfälgar ska det mätas lite på för att se om jag behöver ändra på ET och bredd. Om inte ska dom blästras och lackas.

Ja, det var vad jag hade för stunden.

På återseende mina vännerrrr! smile

Det blir en riktigt cool glidare det där. Gillar ol´school stuket smile

vEight Baronen
14 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

JohnWayne skrev:

vEight skrev:
Godkväll mitt herrskap!

Jag har ramlat tillbaka i åldern där man satt och kladdade med blyerts på engelskalektionen.. Men när man sitter och snorar och febern kokar upp varje hel och halvtimme så finns det inte så värst mycket att göra. Att då göra en liten kladdig skiss och på så vis få fram ungefär vart jag vill komma känns då ganska givande.
http://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-000082d1c35d63edacf4231bd8a57e3e.jpg
Mina tecknartalanger framkallar nog ett och annat fniss bland beskådarna, det bjuder jag på smile.

För att få en praktisk bil så ska ett airridekit beställas. Det blir beställt i höst då min kontakt med kontainern ska flaxa över pölen och hämta grejer. Polarn ska ha till sin Krom viktoria samtidigt så det blir mycket pysande på byn nästa år smile Känns skönt att slippa USPS svindyra tjänster också smile Mina cadillacfälgar ska det mätas lite på för att se om jag behöver ändra på ET och bredd. Om inte ska dom blästras och lackas.

Ja, det var vad jag hade för stunden.

På återseende mina vännerrrr! smile

Det blir en riktigt cool glidare det där. Gillar ol´school stuket smile

Ja, det blir inte så mycket omgjort på utsidan. Många plockar ju av lister och handtag på bilar när dom ska "custas". Men vafan, handtagen på gamla jänkare är ju det snyggaste som finns! Bilar blir så tomma och okompletta när handtagen tas bort. smile

Elbilar kan dra åt helvete.
blomman01
17 augusti 2015 · 405 Inlägg

följer helt klart !smile grym bil och grym läsning big_smile

vEight Baronen
17 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

blomman01 skrev:
följer helt klart !smile grym bil och grym läsning big_smile

Tack så mycket! Välkommen smile

Elbilar kan dra åt helvete.
JohnWayne
18 augusti 2015 · 5 071 Inlägg

vEight skrev:

JohnWayne skrev:

vEight skrev:
Godkväll mitt herrskap!

Jag har ramlat tillbaka i åldern där man satt och kladdade med blyerts på engelskalektionen.. Men när man sitter och snorar och febern kokar upp varje hel och halvtimme så finns det inte så värst mycket att göra. Att då göra en liten kladdig skiss och på så vis få fram ungefär vart jag vill komma känns då ganska givande.
http://www1.garaget.org/gallery/images/121/120129/120129-000082d1c35d63edacf4231bd8a57e3e.jpg
Mina tecknartalanger framkallar nog ett och annat fniss bland beskådarna, det bjuder jag på smile.

För att få en praktisk bil så ska ett airridekit beställas. Det blir beställt i höst då min kontakt med kontainern ska flaxa över pölen och hämta grejer. Polarn ska ha till sin Krom viktoria samtidigt så det blir mycket pysande på byn nästa år smile Känns skönt att slippa USPS svindyra tjänster också smile Mina cadillacfälgar ska det mätas lite på för att se om jag behöver ändra på ET och bredd. Om inte ska dom blästras och lackas.

Ja, det var vad jag hade för stunden.

På återseende mina vännerrrr! smile

Det blir en riktigt cool glidare det där. Gillar ol´school stuket smile

Ja, det blir inte så mycket omgjort på utsidan. Många plockar ju av lister och handtag på bilar när dom ska "custas". Men vafan, handtagen på gamla jänkare är ju det snyggaste som finns! Bilar blir så tomma och okompletta när handtagen tas bort. smile

Det är som alltid "detaljerna som gör det" big_smile

Jag brukar säga att en navkapsel från en gammal jänkare är vackrare att se på en ny bil cool

Bob-Miller
23 augusti 2015 · 1 307 Inlägg

Du ska inte ha en Packard till,polaren har fått hem en från Dakota,helt rostfri,men saknar motor o låda..56 patrician....blå 4d....kan messa bilder om du pm ditt mobilnr..smile

Djo
30 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

Mysig tråd blir att följa och se vad som händer smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
turbo57
30 augusti 2015 · 1 011 Inlägg

Samma här, ett roligt projekt som ska följas smile

vEight Baronen
31 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Djo skrev:
Mysig tråd blir att följa och se vad som händer smile

turbo57 skrev:
Samma här, ett roligt projekt som ska följas smile

Hej på er! Kul att ni följer smile

Just nu kommer det inte bli så värst mycket uppdateringar tyvärr. Det har dykt upp lite saker som kommer ta det mesta av tiden och pengarna en tid framöver. Det är ganska chokat nu så att säga. smile Men så fort jag får en ledig stund ska jag försöka ta mig ut till logen och påta lite med Packarden, det lovar jag smile Och ni blir underrättade så fort det händer något.

Elbilar kan dra åt helvete.
turbo57
31 augusti 2015 · 1 011 Inlägg

Känner igen det där med att andra tråkigare saker måste ha prio, men stressa inte, vi väntar så gärna smile

vEight Baronen
31 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

turbo57 skrev:
Känner igen det där med att andra tråkigare saker måste ha prio, men stressa inte, vi väntar så gärna smile

Skönt att höra smile Ja, så mycket tråkigheter vet jag inte om det är, men däremot saker som måste göras. Jag kommer nog lägga upp lite bilder på verkstadsbyggandet här sen så det finns något att titta på.

Elbilar kan dra åt helvete.
Djo
31 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

vEight skrev:

turbo57 skrev:
Känner igen det där med att andra tråkigare saker måste ha prio, men stressa inte, vi väntar så gärna smile

Skönt att höra smile Ja, så mycket tråkigheter vet jag inte om det är, men däremot saker som måste göras. Jag kommer nog lägga upp lite bilder på verkstadsbyggandet här sen så det finns något att titta på.

Verkstadsbyggnad lätt intressant smile

Det tar den tid det tar att bygga/renovera bil smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
vEight Baronen
31 augusti 2015 · 1 434 Inlägg

Djo skrev:

vEight skrev:

turbo57 skrev:
Känner igen det där med att andra tråkigare saker måste ha prio, men stressa inte, vi väntar så gärna smile

Skönt att höra smile Ja, så mycket tråkigheter vet jag inte om det är, men däremot saker som måste göras. Jag kommer nog lägga upp lite bilder på verkstadsbyggandet här sen så det finns något att titta på.

Verkstadsbyggnad lätt intressant smile

Det tar den tid det tar att bygga/renovera bil smile

Ja, det tar sin tid smile

Verkstaden håller jag på att bygga i en ladugård. Ska iväg i veckan och titta på en begagnad verkstadsport som jag tänkt ha i ena facket på logen. Det ska bli verkstad för både privat bruk och för mitt kommande företag som jag också håller på att rodda med men det ska inte stressas fram. smile

Elbilar kan dra åt helvete.
Djo
31 augusti 2015 · 10 157 Inlägg

vEight skrev:

Djo skrev:

vEight skrev:

Skönt att höra smile Ja, så mycket tråkigheter vet jag inte om det är, men däremot saker som måste göras. Jag kommer nog lägga upp lite bilder på verkstadsbyggandet här sen så det finns något att titta på.

Verkstadsbyggnad lätt intressant smile

Det tar den tid det tar att bygga/renovera bil smile

Ja, det tar sin tid smile

Verkstaden håller jag på att bygga i en ladugård. Ska iväg i veckan och titta på en begagnad verkstadsport som jag tänkt ha i ena facket på logen. Det ska bli verkstad för både privat bruk och för mitt kommande företag som jag också håller på att rodda med men det ska inte stressas fram. smile

Juste det har ju smyg visats lite i denna tråd nu när du berättar smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Bob-Miller
31 augusti 2015 · 1 307 Inlägg

Samma sak här,har målat maskinhallen o håller på o få ordning igen,så Mercuryn vilar för tillfället,sen att ja köpte en Blazer helcab gjorde ju inte saken bättre...lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang