Blåtandsmottagare till 3.5mm in i AUX

pulchi
28 juli 2015 · 640 Inlägg

Hej.

Visste inte riktigt hur jag skulle komprimera rubriken, men men smile

Jag är på jakt efter en lösning där jag kan streama musik (Spotify) via blåtand och få in det i min 3.5mm ingång för AUX i bilen. Snålvolvo har ju inte blåtandsstreaming förrän årsmodell 2012 smile Sökte i forumet men tyckte inte att jag kunde hitta någon aktuell tråd.

Har kollat på ett par lösningar, är det någon som har erfarenhet av dom?

Linocell Blåtandsmottagare - Kjell.com

Belkin AirCast Auto - Teknikmagasinet

Kinivo BTC450

En av dom funktioner jag vill ha är att kunna använda den under laddning, samt att den tar ström via cigguttaget.

Men som jag förstår det på Belkin-prylen så måste man trycka på den där knappen för att den ska ansluta? Har tänkt att gömma allting i mittkonsollen och då är ju den inte jättesmidig.

Någon som har några av dessa produkter i sin bil och kan ge någon input? Alternativt någon helt annan produkt som kanske är bättre?

DNSFY Volvonörd
28 juli 2015 · 121 Inlägg

Jag tycker Kjells produkt verkar vettigast. För Handsfreefunktionen har du ju redan i bilen va? Fråganär då om man är ansluten till denna enhet. Då kan man inte samtidigt vara ansluten till bilens handsfree? Då är iofs Kjells enhet inget vidare bra.

Men å andra sidan så har dom andra produkterna inbyggd hansfree. Dock så är ju då micken i själva utrustningen du köper istället för i bilen. Och du kommer ju inte kunna blädra i telefonboken osv. i bilens musikanläggning.

Det verkar vara för och nackdelar med båda alternativen.

Volvo 740 Turbo Intercooler "Rödingen 2" (1990)
ollieh
29 juli 2015 · 91 Inlägg

Vet inget om mottagaren från kjell.com men blev själv lite intresserad. Hittade detta på youtube, kanske kan hjälpa. https://www.youtube.com/watch?v=Nwm8AICjy0U

Turbovin Turbo lover
29 juli 2015 · 555 Inlägg

http://www.kjell.com/sortiment/telefoni … ptx-p95521

Jag köpte den där, tyckte den kändes lite seriösare. Men jag laddar inte min samtidigt som jag använder den. Nån skrev att det kan ge lite missljud då. Men den stängs ju av när den inte är ansluten till telefonen så man får ju slå på den varje gång.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
pulchi
29 juli 2015 · 640 Inlägg

Denesfay skrev:
Jag tycker Kjells produkt verkar vettigast. För Handsfreefunktionen har du ju redan i bilen va? Fråganär då om man är ansluten till denna enhet. Då kan man inte samtidigt vara ansluten till bilens handsfree? Då är iofs Kjells enhet inget vidare bra.

Men å andra sidan så har dom andra produkterna inbyggd hansfree. Dock så är ju då micken i själva utrustningen du köper istället för i bilen. Och du kommer ju inte kunna blädra i telefonboken osv. i bilens musikanläggning.

Det verkar vara för och nackdelar med båda alternativen.

Ja, handsfree har jag redan i bilen. Jag borde kunna vara ansluten till båda två samtidigt tycker jag om jag anger bilen till att endast hantera samtal och den här enheten till att endast hantera media. Har inte tänkt använda handsfreefunktionen i något jag köper, fungerar det inte så kan jag leva utan handsfree i bilen smile Den är inte aktiv speciellt många dagar per år anyways.

ollieh skrev:
Vet inget om mottagaren från kjell.com men blev själv lite intresserad. Hittade detta på youtube, kanske kan hjälpa. https://www.youtube.com/watch?v=Nwm8AICjy0U

Den ser ju ut att funka smidigt i alla fall smile

Turbovin skrev:
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobiltelefon-tillbehor/bluetooth/musikmottagare-sandare/roxcore-bluetooth-sandare-med-aptx-p95521

Jag köpte den där, tyckte den kändes lite seriösare. Men jag laddar inte min samtidigt som jag använder den. Nån skrev att det kan ge lite missljud då. Men den stängs ju av när den inte är ansluten till telefonen så man får ju slå på den varje gång.

Om man skulle ha laddningen inkopplad hela tiden, startar den när laddningen slås på? Alltså när jag startar bilen.

DNSFY Volvonörd
29 juli 2015 · 121 Inlägg

Då är det ju klart. Kjells variant funkar kanoners! Kanske ska inhandla en sådan jag med då big_smile

Volvo 740 Turbo Intercooler "Rödingen 2" (1990)
zzr94092
29 juli 2015 · 4 385 Inlägg

Kör med Kjells jag åxxå,i en Volvo -09

pulchi
29 juli 2015 · 640 Inlägg

Då ska jag åka och köpa en sån imorgon smile Tack för feedbacken.

frasse4
29 juli 2015 · 736 Inlägg

Skulle man få problem med missljud samtidigt som man laddar kan man köpa en Ground loop isolator (vad det nu kan heta på svenska?). Finns billigt på Ebay. Jag har själv använt det till just en billig bluetooth-adapter.

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
ollieh
30 juli 2015 · 91 Inlägg

EDIT!: Jag har ändrat mig, skulle åka en sväng i bilen igår kväll men då helt plötsligt så behövde jag göra en helt ny "parkoppling" och det var allmänt bökigt. Åkte och lämnade tillbaka Linocell Bluetooth-mottagare med APTX 3,5 mm och köpte en Belkin AirCast Auto HandsFree och den är mycket bättre. Connectar till telefonen direkt med ett knapptryck och startar musiken samtidigt. Köp en belkin!

Turbovin Turbo lover
30 juli 2015 · 555 Inlägg

Jag behöver aldrig göra nån parkoppling på min utan det räcker att slå på enheten så ansluts det automatiskt. Men jag använder inte den i min bruksbil så jag har inte orkat ta reda på hur den fungerar när den laddas konstant.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
pulchi
31 juli 2015 · 640 Inlägg

ollieh skrev:
EDIT!: Jag har ändrat mig, skulle åka en sväng i bilen igår kväll men då helt plötsligt så behövde jag göra en helt ny "parkoppling" och det var allmänt bökigt. Åkte och lämnade tillbaka Linocell Bluetooth-mottagare med APTX 3,5 mm och köpte en Belkin AirCast Auto HandsFree och den är mycket bättre. Connectar till telefonen direkt med ett knapptryck och startar musiken samtidigt. Köp en belkin!

Köpte en Linocell igår morse smile Testade den bara lite snabbt igår och det verkar väl funka. Får se hur det funkar i långa loppet dock smile Är allergisk mot Belkin-lösningen eftersom att man måste trycka på knappen för att få igång det, vilket innebär öppna mittkonsollen och gräva där i.

ollieh
1 augusti 2015 · 91 Inlägg

pulchi skrev:

ollieh skrev:
EDIT!: Jag har ändrat mig, skulle åka en sväng i bilen igår kväll men då helt plötsligt så behövde jag göra en helt ny "parkoppling" och det var allmänt bökigt. Åkte och lämnade tillbaka Linocell Bluetooth-mottagare med APTX 3,5 mm och köpte en Belkin AirCast Auto HandsFree och den är mycket bättre. Connectar till telefonen direkt med ett knapptryck och startar musiken samtidigt. Köp en belkin!

Köpte en Linocell igår morse smile Testade den bara lite snabbt igår och det verkar väl funka. Får se hur det funkar i långa loppet dock smile Är allergisk mot Belkin-lösningen eftersom att man måste trycka på knappen för att få igång det, vilket innebär öppna mittkonsollen och gräva där i.

Jag lämnade tillbaka Linocell och köpte belkin just för att jag inte ville öppna mittkonsollen och gräva då den inte connectade med mobilen automatiskt vissa gånger (?) och jag var tvungen att öppna mittkonsolen och hålla inne knappen 7 sekunder för att connecta mobilen igen! Har satt fast min belkin med dubbelhäftande gömt under armstödet i mittkonsolen, når under där utan problem och klickar en gång så är musiken igång wink Det gäller att vara lite uppfinningsrik cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140859/140859-a09a3d364aa65e176626523804348421.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/141/140859/140859-ca28e6a05becd681ca0a0fb84cca6851.jpg

Senast redigerat av ollieh (2 augusti 2015)

Jontelitokd
15 mars 2016 · 1 043 Inlägg

ollieh skrev:
EDIT!: Jag har ändrat mig, skulle åka en sväng i bilen igår kväll men då helt plötsligt så behövde jag göra en helt ny "parkoppling" och det var allmänt bökigt. Åkte och lämnade tillbaka Linocell Bluetooth-mottagare med APTX 3,5 mm och köpte en Belkin AirCast Auto HandsFree och den är mycket bättre. Connectar till telefonen direkt med ett knapptryck och startar musiken samtidigt. Köp en belkin!

Hur är ljudkvaliten på belkin jämfört med linocellen?

ollieh
15 mars 2016 · 91 Inlägg

axza skrev:

ollieh skrev:
EDIT!: Jag har ändrat mig, skulle åka en sväng i bilen igår kväll men då helt plötsligt så behövde jag göra en helt ny "parkoppling" och det var allmänt bökigt. Åkte och lämnade tillbaka Linocell Bluetooth-mottagare med APTX 3,5 mm och köpte en Belkin AirCast Auto HandsFree och den är mycket bättre. Connectar till telefonen direkt med ett knapptryck och startar musiken samtidigt. Köp en belkin!

Hur är ljudkvaliten på belkin jämfört med linocellen?

Märker ingen skillnad på att köra med Belkin Bluetooth eller AUX-kabel, alltså klockren ljudkvalité med Belkin!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang