4547
Sök

Volvo 360 som är väldigt trött

403 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
tjena har en volvo 360 gl från 1988 som har gått 21000mil så är ju inga mil på den men det är väldigt trött orkar nästan ingenting den ökar knappt blir bara ett i hållit ljud då man gasar med den minsta lilla backe så måste man växla ner som om jag kör i 90 på 5an och det kommer en liten backe så får jag gå ner på 4an och den går ner i ca 60km ändå vad kan det bero på?

Fri fart för ett fritt folk!
15 026 Inlägg
4 augusti 2015
släpp främre röret och se om det blir någon skillnad kanske katen som rasat..

fast det brukar man höra när man torrvarvar lite.

köpte en Arosa på tradera där dom haft bilen inne på bes 4gånger för att avgasvärdena var knas.
så startar bilen hos gamla ägaren när jag lägger i 2:an så hördes det tydligt vad problemet var eftersom det motade så inåt helvete i avgasystemet..  halva katen satt i sita ljudämparen smile

Kör fort så hinner inget hända...

403 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
okej men var och besiktade den för 2 veckor sen och då gick den igenom blankt men det är som att den mottar nån stans som att den inte kan andas men vet inte varför vilket rör menar du?

914 Inlägg
4 augusti 2015
Produktegenskap, ha-ha

2 253 Inlägg
4 augusti 2015
En 340 tror jag den hette hade fått kamremen monterad en kugg fel. Då blev de sån. Kanske kuggat över en kugg.
Vet dock inte om modellen har rem eller kedja. Kanske rent av dags att byta rem?

En annan gång var det ljuddämpare som rasat ihop invändigt... lät mööööö när man gasade. Det blir att skruva isär o kolla.

512 Inlägg
4 augusti 2015
Varvar den ända upp till varvstoppet som den ska?

403 Inlägg
4 augusti 2015
Trådstartare
joo den varvar ända upp till varv stoppen men det låter lite möööö då man gasar med den och låter som ett avgassystemet läcker från den fast fick inget för besiktningen på det

167 Inlägg
5 augusti 2015
Bara att börja kolla saker och ting. Luftfilter? Bränslefilter? Tändstift?

Inte så tokiga de där 360 fö ☺ har haft 3 st. Maskinellt är de skottsäkra för det mesta. Dvs de med Volvospisarna som de är i 360. 110 hästar bakhjulsdrivna, de dijon bakaxel (låter väl fint) med växellådan bak gör dom till ganska roliga leksaker för kaffepengar.

Fri fart för ett fritt folk!
15 026 Inlägg
5 augusti 2015
volvo240_77 skrev:
okej men var och besiktade den för 2 veckor sen och då gick den igenom blankt men det är som att den mottar nån stans som att den inte kan andas men vet inte varför vilket rör menar du?

jo fast om bara den börjat släppa innuti så kan den fortfarande rena men sätta sig ivägen när man börjar gasa...

ta och slit ner katen brukar sitta skruvat framför katen och se om den blir bra.
eftersom det är en 88:a så behöver den bara sitta där så är den paj slå spättet igenom den bara.

kan även vara någon ljudämpare som pajat  eller nått som blockerar insugsluften.

hände mig med min 740turbo råkade ställa en flaska med glykol framför luftburken bilen gick skit bra tills man fick 0.5bars ladd då sluta bilen att varva och turbotrycket sjönk till vacuum tryck. Tog en stund innan jag insåg vad problemet var.. trodde det var en slang som sög ihop eller nått men så var det inte smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök