Myndighet: Återkalla fler körkort från äldre

Evildan
10 augusti 2015 ·

Likaså alla dessa ofta yngre lastbilschaufförer som tror dom har rätten att skita i väjningsplikter, såsom högerregeln samt vid infart i cirkulationsplats eller varför inte när dom ska ut på motorvägen, behöver tydligen även dom få kortet återkallat?
Visst tar det tid att komma upp i fart med ett tungt fordon, visst har dom en tid att passa, men jag får inte heller knuffa bort folk från perrongen ned på spåret i sthlms tunnelbana bara för att jag anser mig ha mer bråttom än pöbeln som står före.

Ska det ges en respons på detta så för guds skull, prova något nytt och parkera din lastbil innan du leker med paddan eller laptopen så omkringvarande trafik slipper ditt återkommande vinglande över båda körbanorna.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Varför är det tabu att tala om senila gubbar och tanter som borde få lappen indragen? Att köra bil kommer aldrig bli en rättighet. Förstår inte vad andra trafikantgrupper har med pensionärerna att göra?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
10 augusti 2015 ·

DiwraZ skrev:
Varför är det tabu att tala om senila gubbar och tanter som borde få lappen indragen? Att köra bil kommer aldrig bli en rättighet. Förstår inte vad andra trafikantgrupper har med pensionärerna att göra?

Jag anser inte att det är tabu på något vis, däremot är det lämpligt att vidga sina vyer och inse att det är gruppen ouppmärksamma/omogna/okunniga/arroganta trafikanter som är problemet oavsett ålder, kön eller vad som helst även sexuella preferenser trots Putins tankar gällande detta.

Varför är försäkringarna högre för unga gossar?
Varför är försäkringarna inte lika höga för unga damer?
Varför höjs inte försäkringarna för äldre om dom nu är så dåliga förare?

Perspektiv boys, perspektiv.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Evildan skrev:

DiwraZ skrev:
Varför är det tabu att tala om senila gubbar och tanter som borde få lappen indragen? Att köra bil kommer aldrig bli en rättighet. Förstår inte vad andra trafikantgrupper har med pensionärerna att göra?

Jag anser inte att det är tabu på något vis, däremot är det lämpligt att vidga sina vyer och inse att det är gruppen ouppmärksamma/omogna/okunniga/arroganta trafikanter som är problemet oavsett ålder, kön eller vad som helst även sexuella preferenser trots Putins tankar gällande detta.

Varför är försäkringarna högre för unga gossar?
Varför är försäkringarna inte lika höga för unga damer?
Varför höjs inte försäkringarna för äldre om dom nu är så dåliga förare?

Perspektiv boys, perspektiv.

Du och jag kanske inte anser att det är tabu. Men det byts gärna fokus så fort man nämner seniorer i trafiken. Jag tillhör fortfarande gruppen unga gossar så det är ingen som lägger någon större vikt vid vad jag säger. Jag kör ju enligt statestiken som en biltjuv. Om bara söndagsbilister trafikerar vägarna händer inte många olyckor. Om bara vakna vänsterfilstrafikanter är ute och styr händer inte så mycket heller. Problemet är kulturkrocken mellan "åkafortmänniskor" och vägsniglar. Båda grupperna gör fel, men vägsniglarna försvaras av den breda massan för att det kör ju iallafall inte för fort. Vägsniglar är orsaken till mycket ont i världen.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
10 augusti 2015 ·

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

DiwraZ skrev:
Varför är det tabu att tala om senila gubbar och tanter som borde få lappen indragen? Att köra bil kommer aldrig bli en rättighet. Förstår inte vad andra trafikantgrupper har med pensionärerna att göra?

Jag anser inte att det är tabu på något vis, däremot är det lämpligt att vidga sina vyer och inse att det är gruppen ouppmärksamma/omogna/okunniga/arroganta trafikanter som är problemet oavsett ålder, kön eller vad som helst även sexuella preferenser trots Putins tankar gällande detta.

Varför är försäkringarna högre för unga gossar?
Varför är försäkringarna inte lika höga för unga damer?
Varför höjs inte försäkringarna för äldre om dom nu är så dåliga förare?

Perspektiv boys, perspektiv.

Du och jag kanske inte anser att det är tabu. Men det byts gärna fokus så fort man nämner seniorer i trafiken. Jag tillhör fortfarande gruppen unga gossar så det är ingen som lägger någon större vikt vid vad jag säger. Jag kör ju enligt statestiken som en biltjuv. Om bara söndagsbilister trafikerar vägarna händer inte många olyckor. Om bara vakna vänsterfilstrafikanter är ute och styr händer inte så mycket heller. Problemet är kulturkrocken mellan "åkafortmänniskor" och vägsniglar. Båda grupperna gör fel, men vägsniglarna försvaras av den breda massan för att det kör ju iallafall inte för fort. Vägsniglar är orsaken till mycket ont i världen.

Din röst är oviktig, pysen. wink

Skämt åsido.
Om vi då tänker oss ett scenario med enbart åkafortpojkar alternativt vägsniglar.
Var tror du vi hittar flest olyckor med dödlig utgång?
Därav att det är mer fel att köra för fort än sakta, som dessutom är tillåtet enligt VTK.

Vägsnigeln i sig är inte något problem tills den där arroganta lättstressade skitskallen som bara promt måste om dyker upp för att göra sin obetänksamma omkörning till varje pris.
Om vi alla lärde oss att ta det lite lugnare och ha förstående för varandra i trafiken skulle det flyta på smörfint.
Alternativt när jag tar makten med min konverterade partikelaccelererande mikrovågsugn som hållhake på världen så blir det ordning och reda.

caromania Forummoderator
10 augusti 2015 · 9 296 Inlägg

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

DiwraZ skrev:
Varför är det tabu att tala om senila gubbar och tanter som borde få lappen indragen? Att köra bil kommer aldrig bli en rättighet. Förstår inte vad andra trafikantgrupper har med pensionärerna att göra?

Jag anser inte att det är tabu på något vis, däremot är det lämpligt att vidga sina vyer och inse att det är gruppen ouppmärksamma/omogna/okunniga/arroganta trafikanter som är problemet oavsett ålder, kön eller vad som helst även sexuella preferenser trots Putins tankar gällande detta.

Varför är försäkringarna högre för unga gossar?
Varför är försäkringarna inte lika höga för unga damer?
Varför höjs inte försäkringarna för äldre om dom nu är så dåliga förare?

Perspektiv boys, perspektiv.

Du och jag kanske inte anser att det är tabu. Men det byts gärna fokus så fort man nämner seniorer i trafiken. Jag tillhör fortfarande gruppen unga gossar så det är ingen som lägger någon större vikt vid vad jag säger. Jag kör ju enligt statestiken som en biltjuv. Om bara söndagsbilister trafikerar vägarna händer inte många olyckor. Om bara vakna vänsterfilstrafikanter är ute och styr händer inte så mycket heller. Problemet är kulturkrocken mellan "åkafortmänniskor" och vägsniglar. Båda grupperna gör fel, men vägsniglarna försvaras av den breda massan för att det kör ju iallafall inte för fort. Vägsniglar är orsaken till mycket ont i världen.

Jag är helt på Evils linje och jag försökte få fram det tidigare i tråden; yngre förare är och förblir farligare och större orsak till olyckor helt utan inverkan av "senila gubbar". Jag är samtidigt även helt på din linje ang farliga gamla människor som inte borde köra. Men ordet vägsnigel har ingenting med en fast åldersgräns att göra. Att generalisera och säga att alla över 65 är farliga etc är bara korkat. Många 65åringar, jag skulle påstå majoriteten, är betydligt mer skärpta än vad skribenter i tråden verkar förstå. Kanske beror det på att det är oändligt långt för dem (er) tills denna 65årsdag kommer, så långt så att man saknar perspektiv? Kanske beror det på att man uttrycker sig slarvigt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mack Forum- och sitemoderator
10 augusti 2015 · 26 155 Inlägg

caromania skrev:

DiwraZ skrev:

Evildan skrev:

Jag anser inte att det är tabu på något vis, däremot är det lämpligt att vidga sina vyer och inse att det är gruppen ouppmärksamma/omogna/okunniga/arroganta trafikanter som är problemet oavsett ålder, kön eller vad som helst även sexuella preferenser trots Putins tankar gällande detta.

Varför är försäkringarna högre för unga gossar?
Varför är försäkringarna inte lika höga för unga damer?
Varför höjs inte försäkringarna för äldre om dom nu är så dåliga förare?

Perspektiv boys, perspektiv.

Du och jag kanske inte anser att det är tabu. Men det byts gärna fokus så fort man nämner seniorer i trafiken. Jag tillhör fortfarande gruppen unga gossar så det är ingen som lägger någon större vikt vid vad jag säger. Jag kör ju enligt statestiken som en biltjuv. Om bara söndagsbilister trafikerar vägarna händer inte många olyckor. Om bara vakna vänsterfilstrafikanter är ute och styr händer inte så mycket heller. Problemet är kulturkrocken mellan "åkafortmänniskor" och vägsniglar. Båda grupperna gör fel, men vägsniglarna försvaras av den breda massan för att det kör ju iallafall inte för fort. Vägsniglar är orsaken till mycket ont i världen.

Jag är helt på Evils linje och jag försökte få fram det tidigare i tråden; yngre förare är och förblir farligare och större orsak till olyckor helt utan inverkan av "senila gubbar". Jag är samtidigt även helt på din linje ang farliga gamla människor som inte borde köra. Men ordet vägsnigel har ingenting med en fast åldersgräns att göra. Att generalisera och säga att alla över 65 är farliga etc är bara korkat. Många 65åringar, jag skulle påstå majoriteten, är betydligt mer skärpta än vad skribenter i tråden verkar förstå. Kanske beror det på att det är oändligt långt för dem (er) tills denna 65årsdag kommer, så långt så att man saknar perspektiv? Kanske beror det på att man uttrycker sig slarvigt?

Trådskaparen nämner 75-åringar, inte 65-åringar.
Däremellan händer ibland ganska mycket.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
caromania Forummoderator
10 augusti 2015 · 9 296 Inlägg

Mack skrev:

caromania skrev:

DiwraZ skrev:
Du och jag kanske inte anser att det är tabu. Men det byts gärna fokus så fort man nämner seniorer i trafiken. Jag tillhör fortfarande gruppen unga gossar så det är ingen som lägger någon större vikt vid vad jag säger. Jag kör ju enligt statestiken som en biltjuv. Om bara söndagsbilister trafikerar vägarna händer inte många olyckor. Om bara vakna vänsterfilstrafikanter är ute och styr händer inte så mycket heller. Problemet är kulturkrocken mellan "åkafortmänniskor" och vägsniglar. Båda grupperna gör fel, men vägsniglarna försvaras av den breda massan för att det kör ju iallafall inte för fort. Vägsniglar är orsaken till mycket ont i världen.

Jag är helt på Evils linje och jag försökte få fram det tidigare i tråden; yngre förare är och förblir farligare och större orsak till olyckor helt utan inverkan av "senila gubbar". Jag är samtidigt även helt på din linje ang farliga gamla människor som inte borde köra. Men ordet vägsnigel har ingenting med en fast åldersgräns att göra. Att generalisera och säga att alla över 65 är farliga etc är bara korkat. Många 65åringar, jag skulle påstå majoriteten, är betydligt mer skärpta än vad skribenter i tråden verkar förstå. Kanske beror det på att det är oändligt långt för dem (er) tills denna 65årsdag kommer, så långt så att man saknar perspektiv? Kanske beror det på att man uttrycker sig slarvigt?

Trådskaparen nämner 75-åringar, inte 65-åringar.
Däremellan händer ibland ganska mycket.

Jag syftade inte på trådskaparen utan på inlägg nr 36, som iofs TS styrker i inlägg 37.

Senast redigerat av caromania (10 augusti 2015)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Banj0
10 augusti 2015 · 75 Inlägg

Ta körkorten från alla som tittar mer på telefon än på vägen också.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Ingen har väl generaliserat att alla 65-75åringar är dåliga förare? Poängen är att det kan behövas utökade kontroller på dessa personer då de kanske inte själva märker hur det är fatt.

Att börja blanda in rattfyllon och snorvalpar hör inte till ämnet. Jag själv upplever att jag mognat en del gällande bilköring efter 8 år bakom ratten,även om jag fortfarande har en körstil som inte uppskattas av en del.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
10 augusti 2015 · 3 730 Inlägg

Banj0 skrev:
Ta körkorten från alla som tittar mer på telefon än på vägen också.

Nä!!! Det är helt okej att blippa på luren i vissa fall. Dock krävs sunt förnuft. Jag tänker fortsätta blippa när jag anser det ofarligt.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
AX3L
10 augusti 2015 · 398 Inlägg

Har inte läst igenom hela tråden, men ett problem med anmälningsplikt för alla läkare är att det finns en stor risk att folk drar sig för att gå till doktorn. Alla doktorer får också ta en väldig diskussion med de äldre, och allt tjafs skulle nog ta väldigt mycket tid. Därför förespråkar jag en separat kontroll, där utsedda kontrollanter kollar syn/reaktionsförmåga och andra väl valda parametrar. Eller varför inte helt enkelt en ny uppkörning? Om personen ser bra nog för att köra bil, ja då kanske det är bra nog.

Alden_88
10 augusti 2015 · 84 Inlägg

Detta är intressant ämne, Faktum är den att  man kan inte bortse från att yngre förare både män och kvinnor kör sämre & mer vårdlöst en äldre. Men Jag anser ju då också att bland de äldre förarna så som jag märkt i trafiken att dem hävdar sin egen rätt mer en vad dem yngre gör, Dem yngre brukar veta när dem begår fel(gäller då inte alla vissa är rent av värdelösa) i trafiken och kör för fort eller gör riskfyllda saker och är medvetna om det men man kanske ignorerar det lite. Det i sin tur får andra trafikanter att rynka på pannan å svära lite inombords. Men det tillhör väl mognads processen.

Jag har haft detta samtal med många äldre och generellt sätt av dem jag talat med, Så hävdar dem sin rätt att få ligga prick på hastigheten vilket är ju det rätta eller så säger dem att ligga under hastigheten är säkrare. Men här är var jag anser att dem glömmer två saker. En grej är att hastighet kan uppfattas väldigt olika från person till person och från bil till bil, Om du idag sätter dig i en ny bil och kör 70 km/h så känns de som 50 km/h sätt dig i en äldre bil å då känner du hastigheten mycket mera. Och när jag möter trafikanter dagligen ute i trafiken utan att försöka generalisera någon men många äldre av rent ekonomiska skäl kanske inte har råd med nyare bilar och kör runt i sina äldre bilar som kanske har en 10-12 år på nacken och det förstår jag till 100% också. Man kan inte tvinga äldre människor och skaffa sig splitt nya bilar bara för att man skall klara av att köra lite fortare.

Den andra grejen många äldre förare glömmer och detta har jag gjort både mot min far och några till är att sätta dem i bilen och mäta den faktiska hastigheten dem kör. Som alla vet är att hastighetsmätare vill gärna visa 3-4 km/h för fort så när folk hävdar sin egen rätt ligga prick på eller underhastigheten så glöms de bort att 50 km/h kanske är mellan 46-47 km/h sedan om du ligger under hastigheten till att börja med på ca 46-47 km/h då hamnar vi helt plötsligt på 44-45 km/h.

Om du nu lägger upp det på en lång rad av bilar då kommer du få en väldig märklig kedje reaktion som kommer resultera i bil köer. Men om vi skulle leva i en perfekt värld då skulle dem köerna aldrig bildas för om alla höll samma hastighet & avstånd så skulle ju allt flyta på perfekt. Men som sagt nu är inte så fallet och man måste göra det bästa av situationen. Jag har försökt många gånger argumentera för att om du vill ligga prick på hastigheten eller under så åtminstånde åk en bit ut till höger och försök underlätta för den stressade föraren även om denne person gör fel i att vara stressad när den kör så underlättar man inte igenom att agera blockerare, Polis eller hävda sin egen rätt i trafiken att få ligga under/prick på hastigheten.

Argumenten jag fått emot mig då är "Om man gör så och släpper förbi folk så blir man aldrig insläppt igen" Då har jag oftast haft svårt och svara dem om det, Men försökt svara med "Ja om du blir då omkörd av så många bilar i rad för du släpper förbi någon, Då måste man ju på något plan uppfatta att man kanske ligger lite för lågt på hastigheten och bör kanske öka tempot en aning?"

Den ända slutsatsen vore i detta fall att.

1. Införa tester när du nått 30-40 år (bara rent test som görs via ens E-legitimation och inte är någon speciellt avgörande faktor utom att man skall få se hur mycket man lärt sig eller glömt bort kanske skulle få många att tänka till lite.) Så kan man jämföra med sitt godkända teori prov som man klarade nån gång när man var 18 eller äldre.

2. Införa tester och bedömning om du är kapabel att köra efter säg en bryt siffra på 75 år då. Som sagt detta varierar ju så otroligt mycket från person till person jag har sätt 60 åringar som är sämre en 80 åriga förare som kör som om dem precis fått körkorten och äger en Ferrari.

3. Sluta ha miss visande hastighets mätare på bilarna?
4. Lära och utbilda folk i mer trafikvett och etikett? Både Yngre och Äldre förare skulle ibland behöva lite mer vett i huvudet.
5. Öka den generella hastigheten på våra vägar?
6. Bättre vägar?
7. Mäta blodtrycket? Så man inte får köra om man har för högt och är super stressad eller för lågt ? Lite som alkolås på bilen kanske? Haha skämt åsido . Undvika att köra stressad om det går? Undvika att köra Dåsig & Trött?

8. Vi alla lär oss att hålla hastigheten? Avståndet och lever i en perfekt värld?

Som sagt jätte svårt att ge ett 100% korrekt svar i detta då det är människor det handlar om och lika som människor är olika på alla sätt och på sitt vis uppfattar sin verklighet på ett sätt och någon annan på ett annat sätt. Lika så är alla bilar olika och ger olika känslor när man kör vissa uppfattar det som läskigare & andra roligare.

Jag ursäktar mig för eventuella språkfel & diverse punkt fel m.m.

Senast redigerat av Alden_88M (10 augusti 2015)

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Mervolic Yawn...
10 augusti 2015 · 3 151 Inlägg

Evildan skrev:
Eller så är det en ung grabb i en stripad bil från någon hantverkarfirma.
Det är väl i regel några plantor på att köra bil.

Om det är en stripad bil så är det ju bara att ringa chefen och fråga vad dom sysslar med egentligen, så är det problemet ur världen till nästa gång (troligtvis).

Muttley
10 augusti 2015 ·

Mervolic skrev:

Evildan skrev:
Eller så är det en ung grabb i en stripad bil från någon hantverkarfirma.
Det är väl i regel några plantor på att köra bil.

Om det är en stripad bil så är det ju bara att ringa chefen och fråga vad dom sysslar med egentligen, så är det problemet ur världen till nästa gång (troligtvis).

Jag provade maila ett ganska stort företag då en av deras leasingbilar körde som en pajas och gjorde massvis otänkta manövrar.   Noll svar.
Du får kanske ett tack men sen glöms de säkert bort på större företag.

Mervolic Yawn...
10 augusti 2015 · 3 151 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mervolic skrev:

Evildan skrev:
Eller så är det en ung grabb i en stripad bil från någon hantverkarfirma.
Det är väl i regel några plantor på att köra bil.

Om det är en stripad bil så är det ju bara att ringa chefen och fråga vad dom sysslar med egentligen, så är det problemet ur världen till nästa gång (troligtvis).

Jag provade maila ett ganska stort företag då en av deras leasingbilar körde som en pajas och gjorde massvis otänkta manövrar.   Noll svar.
Du får kanske ett tack men sen glöms de säkert bort på större företag.

Det kan vara möjligt med större företag, dom brukar skita i enskilda kunder. Men om tillräckligt många gör så, så brukar det ändra även dom mest trögfattade större företagen.

Det jag tänkte på var mer om det är ett mindre företag eller så, och då kan man ju upplysa den man talar med att det framstår som väldigt dålig reklam för företaget om dom kör som idioter.

Visst, man får kanske inte fram någon vidare respons, men vi kan omöjligt veta vad som händer efter samtalet. Kanske struntar dom fullständigt i det, eller så skrivs det en lapp som hamnar på chefens kontor i några månader innan den slängs, eller så tar dom upp det på nästa möte och ger dom anställda något att fundera på.

Senast redigerat av Mervolic (10 augusti 2015)

caromania Forummoderator
10 augusti 2015 · 9 296 Inlägg

tkd_rille skrev:

Mervolic skrev:

Evildan skrev:
Eller så är det en ung grabb i en stripad bil från någon hantverkarfirma.
Det är väl i regel några plantor på att köra bil.

Om det är en stripad bil så är det ju bara att ringa chefen och fråga vad dom sysslar med egentligen, så är det problemet ur världen till nästa gång (troligtvis).

Jag provade maila ett ganska stort företag då en av deras leasingbilar körde som en pajas och gjorde massvis otänkta manövrar.   Noll svar.
Du får kanske ett tack men sen glöms de säkert bort på större företag.

Jag mailade polisen efter att ha sett ett tämligen horribelt uppträdande av en krigsmålad polisbil och fick svar av stationsbefälet faktiskt. Han beklagade och menade att det inte verkade som om föraren haft riktigt koll på vad som var brukligt för dem, samt att han skulle ta en diskussion med vederbörande. Tyckte det var lite bra faktiskt även om de kanske bara garvade åt det i fikarummet dagen efter.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Muttley
10 augusti 2015 ·

Mervolic skrev:

tkd_rille skrev:

Mervolic skrev:

Evildan skrev:
Eller så är det en ung grabb i en stripad bil från någon hantverkarfirma.
Det är väl i regel några plantor på att köra bil.

Om det är en stripad bil så är det ju bara att ringa chefen och fråga vad dom sysslar med egentligen, så är det problemet ur världen till nästa gång (troligtvis).

Jag provade maila ett ganska stort företag då en av deras leasingbilar körde som en pajas och gjorde massvis otänkta manövrar.   Noll svar.
Du får kanske ett tack men sen glöms de säkert bort på större företag.

Det kan vara möjligt med större företag, dom brukar skita i enskilda kunder. Men om tillräckligt många gör så, så brukar det ändra även dom mest trögfattade större företagen.

Det jag tänkte på var mer om det är ett mindre företag eller så, och då kan man ju upplysa den man talar med att det framstår som väldigt dålig reklam för företaget om dom kör som idioter.

Visst, man får kanske inte fram någon vidare respons, men vi kan omöjligt veta vad som händer efter samtalet. Kanske struntar dom fullständigt i det, eller så skrivs det en lapp som hamnar på chefens kontor i några månader innan den slängs, eller så tar dom upp det på nästa möte och ger dom anställda något att fundera på.

caromania skrev:

tkd_rille skrev:

Mervolic skrev:

Om det är en stripad bil så är det ju bara att ringa chefen och fråga vad dom sysslar med egentligen, så är det problemet ur världen till nästa gång (troligtvis).

Jag provade maila ett ganska stort företag då en av deras leasingbilar körde som en pajas och gjorde massvis otänkta manövrar.   Noll svar.
Du får kanske ett tack men sen glöms de säkert bort på större företag.

Jag mailade polisen efter att ha sett ett tämligen horribelt uppträdande av en krigsmålad polisbil och fick svar av stationsbefälet faktiskt. Han beklagade och menade att det inte verkade som om föraren haft riktigt koll på vad som var brukligt för dem, samt att han skulle ta en diskussion med vederbörande. Tyckte det var lite bra faktiskt även om de kanske bara garvade åt det i fikarummet dagen efter.

De är bra om de blir någon kritik.

Men har själv varit på något möte med något jobb där de snällt uppmanat alla att köra lugnare.  De håller ungefär en vecka sen kör folk lika illa igen tror jag.
Man är korkad om man kör som en galning med företagsnamn på sin bil smile

Mervolic Yawn...
10 augusti 2015 · 3 151 Inlägg

tkd_rille skrev:
De är bra om de blir någon kritik.

Men har själv varit på något möte med något jobb där de snällt uppmanat alla att köra lugnare.  De håller ungefär en vecka sen kör folk lika illa igen tror jag.
Man är korkad om man kör som en galning med företagsnamn på sin bil smile

Helt rätt. Men det är ju det enda man kan göra, alternativt ringa polisen då...men dom brukar inte ha tid för sånt.

Power-krille
14 augusti 2015 · 672 Inlägg

har hittills försvarat äldre o deras upptåg i trafiken, men ibland hittar man lite guldkorn! idag mellan Irsta och västerås skulle en dam modell äldre svänga höger in på en mindre väg, på den mindre vägen kom ett par bilar,
damen trodde väl inte det skulle finnas plats att mötas på lillvägen! så hon stannade helt sonika mitt på den då rätt hårt trafikerade landsvägen för att släppa ut de bilar som kom...det fanns gott om plats för möte på lillvägen!

"Väx inte upp! det är en fälla"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang