Drömbilen! Hur finansierar ni den?

CarpeDiem German Engineering
5 september 2015 · 9 081 Inlägg

Skulle aldrig tänka mig att ta ett lån. Hellre spara undan slantar.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Memphis_Raines
6 september 2015 · 51 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Skulle aldrig tänka mig att ta ett lån. Hellre spara undan slantar.

That makes two of us!

Senast redigerat av Memphis_Raines (6 september 2015)

Skoda Fabia "Körsbäret" (2008)
caromania Forummoderator
6 september 2015 · 9 296 Inlägg

Diskussionen som pågår om hus är ju egentligen en annan och beror på var man bor. Mitt hus har ökat med mer än 150% i värde sedan jag köpte det. Oavsett vad alla kostnader varit så har det varit en fantastiskt bra placering av mina pengar. När jag blir gammal kan jag köpa en villa eller lägenhet en bit utanför stan och skratta hela vägen till banken. Jag har haft tur.

Bilar är sällan investeringar utan bara hål i ekonomin men visst kan udda bilar öka i värde. Jag får nog dubbelt så mycket för min 820 idag än jag gav för den. Däremot har den ju självklart kostat mycket mer under årens lopp.

Jag funderar faktiskt på att låna lite och köpa en bil som är både en investering och en drömbil men eftersom det ännu inte har blivit verklighet så är det fortfarande en dröm.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vallentinoo
6 september 2015 · 146 Inlägg

Men vem säger att man köper en bil för investeringar,  den är ju till för att brukas inte att titta på och ta ett lån för att käna pengar på,  ja använder mina bilar gör dom till min bil och vill gärna behålla den isf. Men sen får man väl se på det som man vill. du spendara pengar på något roligt så som en" rolig bil" så har du kul för pengarna precis som andra tycker det är kul att kasta pengar på sprit,  telefoner,  datorer eller nått annat. Jag älskar bilar,  mecka,  styla,  trimma,  ja nu vad det än är, samma sak med motorcykel,  crossar ja u name it. Hällre att det kostar och har kul än kostar och åka svensson svensson om ni förstår mig rätt.

Nissan 200sx s13 "Thespinner" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang