Hur nära krock har ni varit?

glad95
10 september 2015 · 107 Inlägg

Kollade runt men hittade ingen liknande tråd... eftersom många här på forumet gillar att köra bil så borde det finnas en hel del krock/nära krock historier smile

Min senaste "nära krock upplevelse" hände bara för någon minut sedan. Var påväg hem ifrån affären och kommer in på en väg som som leder till alla bostadsområden åker i 50 knyck när en (ursäkta uttrycket) IDIOT kör rätt ut framför mig. Tutar på honom och får  tvärnita, jag ger honom en arg blick och spinner vidare smått chockad.

Lustiga var att träskallen sitter och glor surt på mig. Folk alltså lol

jimbos
10 september 2015 · 2 Inlägg

kom han från höger och det va höger regel

glad95
10 september 2015 · 107 Inlägg

jimbos skrev:
kom han från höger och det va höger regel

Nej jag körde på huvudled så han har väjningsplikt.

SkyCandy1 Meldem
10 september 2015 · 117 Inlägg

Körde nattetid på en motorväg med endast halvljus, av någon anledning. Precis framför bilen står det två rådjur och tittar på mig. En skarp högergir och ett par decimeters marginal så var allt över på ett par sekunder. Chockerande

OSkar000
10 september 2015 · 198 Inlägg

En oroväckande trend från midsommar och framåt är att det har varit nära frontolkrock i 70-90km/h några gånger. I samtliga fall optimistiska omkörare som jag mött och fått tvärbromsa för. Har även bevittnat ett par som kört om mig eller framförvarande bilar med på tok för liten marginal (läs: panikbromsning).

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang