3531
Sök

Köpråd, vilken bil ska jag leta.

1 Inlägg
26 oktober 2015
Trådstartare
Hej
Söker hjälp och råd att hitta bil till ett projekt som jag  drömt att får genomföra.
Jag är ganska tekniskt obegåvad och gillar inte att skruva, däremot har jag enligt mig och andra en hyfsad konstnärlig talang och har under några år övat upp mina färdigheter med airbrush sprutan, där kommer drömmen in... Skulle vilja hel lacka en bil, kommer bli en lack med något tema. Har snöat in på ett Hunger games tema, mest för att jag tycker "katnis" gör sig bra på bild samt att härmskrikan är riktigt frän.... Skit samma inte det jag ville ha hjälp med...

Jag funderar på vad jag ska välja för någon bil att måla på.
Enda kravet egentligen är väl egentligen att karossen är fin och framförallt att den är billig 10000 ligger nog taket för mig.
Sen är det inte så kul att måla en Fiat Uno, utan min vill ju att den ska kunna framföras med huvudet högt.
Tanken har slagit mig att köpa en mekanisk defekt bil men med fin kaross, hittade bland annat en 02bmw 530 med trasig dieselpump för rimlig peng. Tänkte isåfall köpa bilen, i lugn och ro lacka den för att sedan sälja den till någon som kan fixa det mekaniska och njuta av en vacker bil. Tror ni det skulle funka? Finns det köpare på dylika projekt? Kom med tips på bra bilar att jobba med, med kriteriet att det går att bli av med bilen sen. Har varken behov, plats eller ekonomi att äga bil i dagsläget.
Har inte tänkt tjäna några pengar på detta och skulle givetvis donera bilen för självkostnadspris till nån händig.
Är inte intresserad av att göra jobb åt någon dels för att jag aldrig gjort så stora motiv tidigare, dels att jag ser det som ett långtids projekt, vill inte ha nån stressad ägare flåsande i nacken om det draaaar ut på tiden.

Tycker nån moderator på forumet att jag postat i fel del av forumet så hoppas jag ni flyttar tråden till lämpligt ställe.

Tacksam Förhand// D

Sök