Men 318 är väl ingen riktig BMW? BMW ska ju ha rak 6:a
Nej skämt åsido,BMW:s rak4:or är riktigt bra motorer.
Delar till BMW är inte så dyra, det som gör vissa delar dyra är att dom är gjorda i bra material och väl tilltagna. t.e.x så brukar BMW använda koniska hjullager, sånna går lös på c.a 1600kr
medans vanliga går på c.a hälften.
Så man får ha det i tankarna också. Sen har BMW individuell bakaxel vilket ger bra väghållning. BMW brukar också vara robusta och ge intryck av kvalité (den som stängt en dörr på en BMW vet varför). Sen volvon då, just 740 serien är inte den vakraste bilen, men mycket pålitlig, lättmeckad och billiga reservdelar. Tyvär brukar dom vara törstiga. Man får inget kvalité intryck av 740:in men delarna är minst lika robusta som BMW:ns, om inte mer

Motorn på en 740 är nästan odödlig, ge den bara service så håller den hur länge som hellst.
Och trim finns det i massor, likaså kunnigt folk.
Bästa vore om du kunde testa en 740 och en 318.
Jag skulle välja BMW:n då jag är helt såld på tyska bilar, men jag skulle inte "lida" om jag valde volvon.
//Mike